Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Temat: 1.6 MJTD czy 2.0 MJTD z TCT

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Pitero
    Dołączył
    12 2015
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    Giulietta Sprint
    Postów
    672

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzej_Kolbudy Zobacz post
    Z tego co On pisze to - tak.

    W jego wypowiedzi jest jeden błąd i jedna teza dyskusyjna.

    Silniki 1,6 jtdm w Alfach nie były oferowane bez filtra DPF.

    Silnik nie jest specjalnie oszczędny.
    A gdzie w jego wypowiedzi napisane jest ze chodzi o 1.6 z Alfy?
    Made in Italy, perfected in my garage. Giulietta Sprint Speciale

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0JTS; Ford Fiesta ST 3D 200KM, Fiat 500X, była Alfa Romeo Mito i Vespa125
    Postów
    606

    Domyślnie

    No przepraszam Cię. Oczywiście, że masz rację. Przecież to forum VW.

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Pitero
    Dołączył
    12 2015
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    Giulietta Sprint
    Postów
    672

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzej_Kolbudy Zobacz post
    No przepraszam Cię. Oczywiście, że masz rację. Przecież to forum VW.
    Zacytowana zostala wypowiedz na temat silnika, wyrwana z kontekstu. Bo przeciez wszystkie silniki w Giulettcie sa autorskimi jednostkami AR. No i w 159 tez!
    Made in Italy, perfected in my garage. Giulietta Sprint Speciale

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0JTS; Ford Fiesta ST 3D 200KM, Fiat 500X, była Alfa Romeo Mito i Vespa125
    Postów
    606

    Domyślnie

    Po co ja z Tobą dyskutuje?
    Który z Twoich wpisów wniósł coś w temacie:
    1.6 MJTD czy 2.0 MJTD z TCT ?

  5. #15
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Imć
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    WJ
    Auto
    Giulietta MA TCT, Giulia 2.0T Veloce, Spider 916 1.8 TS
    Postów
    520

    Domyślnie

    Cytat Napisał adasch Zobacz post
    Jeżeli faktycznie spalanie jest tak zbliżone to wezmę 2.0 ale ciężko mi w to uwierzyć.
    To co mi się nie podobało w 1.6 to bardzo wolne nagrzewanie się (dyskwalifikacja dla mnie) oraz wyraźne odczucie kiedy turbina zaczynała serio dmuchać. Mój klekot (2.0 ale TDI) dużo płynniej rozwija moc. Na początku po przesiadce z mTJD 1.9 8v 160KM aż dziwne, ale teraz bardzo to lubię.

    Cytat Napisał adasch Zobacz post
    Na mocy mi nie specjalnie zależy, bo wybacz mając ponad 420Nm w subaru to i tak nie ma porównania. Ciekawe ile skrzynia krócej żyje jak się ciśnie tym 2.0 - mam na myśli sprzęgła
    420Nm ładnie, ja obecnie chwilowo mam 380 na rozeznanie, w SUVie chyba wystarczy. W TCT limit tych sprzęgieł jest ustawiony na 350Nm. Podobno daje radę na więcej, ale nie znam nikogo kto by na taki mod się odważył. Te które znam mJTD z TCT nie były dłubane i mają spory przebieg. Gdyby nie TCT to 440Nm+ jest zupełnie realne.
    Ostatnio edytowane przez Imć ; 09-10-2016 o 21:28

  6. #16
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Londyn
    Auto
    .
    Postów
    198

    Domyślnie

    Ja sie wypowiem o 1.6 - mam go co prawda z manualną skrzynią, chip na 130KM. Usunięty DPF i EGR. Przesiadłem się z MiTo QV i mocy i frajdy z jazdy jest odczuwalnie mniej. Pali w mieście kolo 7 litrów(KRK), w trasie 140km/h to około 6 litrów.
    Gdybym miał kupowac jeszcze raz brałbym 1.75TBi albo 2.0 JTDM.
    Co do eksperta Andrzeja - 1.6JTDM - to jednostka z Nuova Bravo i tam była czasem oferowana bez filtra DPF. Porównując się w wiedzy do Cinka przyprawiasz się o groteske.

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Imć
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    WJ
    Auto
    Giulietta MA TCT, Giulia 2.0T Veloce, Spider 916 1.8 TS
    Postów
    520

    Domyślnie

    Cytat Napisał srekal34 Zobacz post
    w trasie 140km/h to około 6 litrów.
    Az 6? Przy licznikowych 140 moja Julcia 1.4MA TCT pali ok litr więcej. Ale wystarczy przekroczyć tę 140 trochę i już się robi +2l i tak dalej...

    Cytat Napisał srekal34 Zobacz post
    Gdybym miał kupowac jeszcze raz brałbym 1.75TBi albo 2.0 JTDM.
    Ja raczej 1.4 MA, bo mi wystarcza, mało pali i szybko się zagrzewa. Diesla kupuję tylko z fabrycznym Webasto.

    Cytat Napisał srekal34 Zobacz post
    Co do eksperta Andrzeja - 1.6JTDM - to jednostka z Nuova Bravo i tam była czasem oferowana bez filtra DPF. Porównując się w wiedzy do Cinka przyprawiasz się o groteske.
    Trochę Będę musiał się do Cinka wybrać z moim TeDI, aby zaradził coś na diesel-gate

  8. #18
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Jeden i drugi silnik ma slaba charakterystyke momentu w dolnych obrotach.
    Program 2.0 zdecydowanie ozywia.
    U siebie bez dpf przy 225/ 470 i licznikowej trasie 140- 150 km/ h,spalanie mam 7.2 litra badz te okolice ( opony 215) .

  9. #19
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Londyn
    Auto
    .
    Postów
    198

    Domyślnie

    Cytat Napisał Imć Zobacz post
    Az 6? Przy licznikowych 140 moja Julcia 1.4MA TCT pali ok litr więcej. Ale wystarczy przekroczyć tę 140 trochę i już się robi +2l i tak dalej...
    140 z GPSu ale dalej nie jest to jakaś super oszczędna jednostka.

  10. #20
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    AR G
    Postów
    1,127

    Domyślnie

    Cytat Napisał adasch Zobacz post
    raporty w necie pokazują o dziwo, że wersja 2.0 MJTD spala nawet nieco mniej paliwa od 1.6 MJTD w co ciężko mi uwierzyć (manual)
    raczej normalne - za słaby silnik pali więcej


    Cytat Napisał adasch Zobacz post
    Czy ktoś potrafi poradzić jaki wybrać silnik? Ceny są zbliżone czyli 123,9k PLN vs 126,9K PLN
    2.0 najlepszy wybór i ekonomia i dynamika
    jeśli TCT występuje teraz w poliftach z silnikami 150KM to polecam ten bardziej od wersji 175 z tego względu że nie mają turbodziury na dole (inna turbina), jeśli jednak myślisz o używce, to wiem że napewno przedlifty występowały w wersjach 140KM z TCT bo o mało takiej nie kupiłem...


    Cytat Napisał Pitero Zobacz post
    zabawne. Czyli ty wiesz lepiej?
    mistrz riposty zawsze na miejscu heh

Podobne wątki

  1. AR 159 2,0 MJTD po przygodzie
    Utworzone przez rybakmj w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 27-07-2012, 17:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory