Temat: Jaki olej wlać do JTDm, filtr oleju ?

  1. #2141
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Wieksza odporność na temp. i zerwanie filmu olejowego niz 5W30

  2. #2142
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Butch
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 159 SW 1.75 tbi, AR MiTo 1.4 TB 155 KM
    Postów
    738

    Domyślnie

    po co wypalać statycznie? nie jest to zbyt zdrowe dla silnika

  3. #2143
    Użytkownik Świeżak Avatar Essential
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Warsaw
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 170 KM TCT Distinctive, Skywindow + Sport 2 + Premium + Infotainme
    Postów
    171

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    Nie wypala sie statycznie jesli nie ma potrzeby tylko wtedy gdy wywali blad i nie bedzie sie chciało zainicjować automatycznie. Wypalanie na postoju przez MESa to katorga dla silnika.
    To oczywista oczywistość, tak samo jak nie oddaje się koła do wulkanizatora, jak nie ma potrzeby.
    Katorga dla silnika, to jeżdzenie start-stop z wywalonym błędem i blokowanie tym samym możliwości wypalenia. W efekcie możesz mieć więcej on w oleju niż oleju w oleju.
    Statyczne wypalanie to opcja.

  4. #2144
    Użytkownik Znawca Avatar pabloXXL
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 150KM
    Postów
    1,275

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    Wieksza odporność na temp. i zerwanie filmu olejowego niz 5W30
    Jedynie w zimie lepszy jest 5W30,lub gdy ktoś jeździ na krótkich dystansach jak ja. Do pracy mam tylko 6km.

    Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

  5. #2145
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Grigio Vesuvio 159 SW 1.9 JTDm 8V 2007 r.
    Postów
    235

    Domyślnie

    Cytat Napisał e-essential Zobacz post
    Ech, czerwonego to miałem dpf-a w zeszłym tygodniu
    Przetestowałem wypalanie statyczne. Cały miesiąc w korkach i zero tras.
    Procedura completata i 100% sukces. Chodzi jak burza.
    A wiesz ze po statycznym należy wymienić olej?

    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

  6. #2146
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Cytat Napisał e-essential Zobacz post
    To oczywista oczywistość, tak samo jak nie oddaje się koła do wulkanizatora, jak nie ma potrzeby.
    Katorga dla silnika, to jeżdzenie start-stop z wywalonym błędem i blokowanie tym samym możliwości wypalenia. W efekcie możesz mieć więcej on w oleju niż oleju w oleju.
    Statyczne wypalanie to opcja.
    Wypalanie statyczne to opcja serwisowa w przypadku zapchania filtra i braku automatycznego wypalenia. Po statycznym mamy w oleju właśnie dodatkowa dawkę paliwa. Jak do tej pory wypalal sie i nie świeci nam sie blad wystarczy auto na trasie przegonic

  7. #2147
    Użytkownik Świeżak Avatar Essential
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Warsaw
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 170 KM TCT Distinctive, Skywindow + Sport 2 + Premium + Infotainme
    Postów
    171

    Domyślnie

    Cytat Napisał Radziundzio Zobacz post
    A wiesz ze po statycznym należy wymienić olej?

    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
    A wiesz, że filtr oleju też? To oczywiste.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    Wypalanie statyczne to opcja serwisowa w przypadku zapchania filtra i braku automatycznego wypalenia. Po statycznym mamy w oleju właśnie dodatkowa dawkę paliwa. Jak do tej pory wypalal sie i nie świeci nam sie bład wystarczy auto na trasie przegonic
    Jak do tej pory wypalał się. Ostatni miesiąc start-stop non stop. Przerwałem interwał (+- przeliczam po km), bo tak wyszło, potem nie było jak i gdzie.
    Na Wisłostradzie wyrzuciło mi błąd i tryb awaryjny. Procedura bez uwag, tj żadnych błędów nie wywalało w trakcie Po wymianie oleju zaliczyłem trasę, samochód oddycha, rura nie uwalona, czysta. Do baku poszedł dodatkowo AR6500.
    Ostatnio edytowane przez Essential ; 14-10-2016 o 14:37

  8. #2148
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar khazar
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    159 SW 1.9 JTDm 8V
    Postów
    691

    Domyślnie

    Zastanawia mnie jak to może być czysta rura w dieslu, jak nawet benzyniaki mają czarne. Ja mam DPF, EGR i zawsze jest uwalona konkretnie... Nie widziałem jeszcze diesla z czystym wydechem.

  9. #2149
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Butch
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 159 SW 1.75 tbi, AR MiTo 1.4 TB 155 KM
    Postów
    738

    Domyślnie

    ja miałem czyściutką rurę, dopiero po wywaleniu DPF zaczęła się brudzić. Może DPF się już kończy?

  10. #2150
    Użytkownik Świeżak Avatar Essential
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Warsaw
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 170 KM TCT Distinctive, Skywindow + Sport 2 + Premium + Infotainme
    Postów
    171

    Domyślnie

    Cytat Napisał khazar Zobacz post
    Zastanawia mnie jak to może być czysta rura w dieslu, jak nawet benzyniaki mają czarne. Ja mam DPF, EGR i zawsze jest uwalona konkretnie... Nie widziałem jeszcze diesla z czystym wydechem.
    Tu nie ma co się zastanawiać wystarczy porównać końcówkę samochodu ze sprawnie działającym dpf i egr, a z końcówką samochodu gdzie wywaliło błąd.
    Z założenia dpf chyba ma coś wypalać? Skoro działa i wypala to ogranicza emisje. Jak masz DPF, EGR to zastanów się dlaczego masz na końcu tyle sadzy.
    Ja taka okazję miałem - na swoim przykładzie. Różnica była kolosalna, zauważalna, a ja do tego przywiązuję uwagę. Okopcone końcówki to w większości przypadłość po wypięciu dpf-a.
    Lustro to może nie jest, ale nie można powiedzieć, że jest uwalona.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	9.jpg
Wyświetleń:	28
Rozmiar:	109.9 KB
ID:	213015

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Butch Zobacz post
    ja miałem czyściutką rurę, dopiero po wywaleniu DPF zaczęła się brudzić. Może DPF się już kończy?
    U mnie zaraz po wypaleniu rura była idealnie czysta, obalam przy okazji teorię, że podczas wypalania z rury wychodziły kłęby dymu, nic takiego nie było.
    Na stan końcówki ma wpływ to czy latamy po trasie, czy po mieście. Po mieście czysta nie będzie.
    Ostatnio edytowane przez Essential ; 14-10-2016 o 15:02

Podobne wątki

  1. Jaki olej , filtr oleju, filtr powietrza alfa 156 2.5 v6
    Utworzone przez Xemik11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-02-2016, 13:14
  2. Alfa 156. Jaki filtr oleju i olej??
    Utworzone przez maxxx222 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-12-2011, 23:15
  3. [156] JAKI WLAĆ OLEJ
    Utworzone przez xxx258 w dziale 156
    Odpowiedzi: 130
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 10:16
  4. [159] Jaki wlać olej gdy poprzedni właściciel lał castrol 10w40???
    Utworzone przez cyborgpl w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 18-03-2011, 09:39
  5. jaki olej najlepiej wlać do TS'a?
    Utworzone przez kapalek w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-06-2009, 11:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory