Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: odczyty rozrządu z programu diagnostycznego. 2.2 JTS

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2016
    Mieszka w
    Nowa Słupia
    Auto
    AR 159 2.2 JTS 2006r.
    Postów
    11

    Domyślnie odczyty rozrządu z programu diagnostycznego. 2.2 JTS

    Cześć wszystkim...
    Jestem posiadaczem 2.2 od ponad 4 lat i cały czas obserwuję to forum ( od teraz jako już zarejestrowany).
    Mam ogromną prośbę do posiadaczy tego silnika.. mianowicie chodzi o kilka wartości związanych z rozrządem:
    -synchronizacja rozrządu
    -pozycja wariatora fazy dolot
    -pozycja wariatora fazy wydech
    Oczywiście nie proszę o to aby ktoś wydawał kasę na wizyty w serwisach w celu sprawdzenia tych wartości.. bardziej mam na myśli forumowiczów z programami diagnostycznymi dla których taki odczyt to kilka minut i żadnych poniesionych kosztów. Osobiście korzystam z "multiecuscan" na ELM i jestem zadowolony bo czyta dużo i zawsze się łączy z ECU. Do konkretów żeby nie było zbyt długo. Niepokoją mnie właśnie te wartości po wymianie rozrządu ( osobiście wymieniałem, sprawdzane po kilka razy ustawienie rozrządu dla pewności) ale mimo to synchronizacja wynosi u mnie 330* na zimnym po całej nocy a po odpaleniu i potem przez cały dzień już 300*... dziwne po podobno ma być 0* norma.. a te pozycje wariatorów wynoszą u mnie 6.250 na obu wałkach...proszę o wasze odczyty żeby porównać z moimi. Dla pewności rozebrałem raz jeszcze i sprawdziłem mając dystans do swoich umiejętności ale wszystko było na swoim odpowiednim miejscu. Wymieniłem przy tym oba napinacze i czujnik położenia wałka dolotowego gdyż to jedyny błąd jaki się świeci ( po wymianie czujnika ECu dalej wyrzuca błąd zawsze po przejechaniu około 30 km i ponownym odpaleniu.Do tego na zimnym mam podwyższone obroty na 2000 tylko na kilka sekund a potem opornie spada z obrotów przez około kilometr między zmianami biegów (tylko po długim postoju gdy ostygnie po temp. otoczenia. Nigdzie na forum tego nie ma nawet zagranicznym.. dziwne że nikt tym się nie zainteresował i takie dane nikogo nie obchodziły do tej pory bo myślę ze to bardzo istotne

  2. #2
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Coś mi świta, że wymienione przez Ciebie wartości są dobre. Jeśli nikt nie zrobi tego wcześniej, po południu postaram się sprawdzić.
    Co do błędu, zaglądałeś do elektrozaworu? To częsta przyczyna.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar 0prawca
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Koło... Krakowa.
    Auto
    AR BRERA 2.2 JTS FIAT STILO 1.9 JTDm 8V
    Postów
    212

    Domyślnie

    Magil ma rację. Miałem to samo. Nie pamiętam numeru błędu ale dotyczył pozycjonowania wałka wydechu na początku bardzo sporadycznie, a potem do tego stopnia, że zapalała się kontrolka ''Check engine" i to właśnie przy odpalaniu silnika. Ja nie wymieniałem czujnika, tylko zamieniłem je miejscami (najprościej i najtaniej). Po tym jak błąd pozostał dalej ten sam, wymieniłem oba elektrozawory. Od tamtej pory, już ponad miesiąc nie miałem żadnych błędów dotyczących rozrządu.

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2016
    Mieszka w
    Nowa Słupia
    Auto
    AR 159 2.2 JTS 2006r.
    Postów
    11

    Domyślnie

    elektrozawory były wcześniej myte przeze mnie, bo po kupnie samochodu okazało się że poprzedni właściciel we Włoszech nie był raczej fanatykiem wymiany oleju i na tych siateczkach na elektrozaworach miałem olej który przechodził już w stan plasteliny tyle że to mycie miało miejsce jakiś czas po zakupie, czyli kilka lat temu, a nie miałem z nimi żadnego problemu. dzięki za podpowiedz, spróbuję tym sposobem, ale mimo to chciałbym i tak zobaczyć te wartości bo mnie to męczy strasznie. I jeszcze pytanko co do samego rozrządu... znajomy mechanik pytał czy ustawiałem fazy rozrządu po wymianie łańcucha.. przecież tam jest klin i koło z wariatorem ciasno nachodzi na wałek w konkretnym położeniu więc nie ma za bardzo czym tam regulować i kręcić... słyszeliście o czymś takim czy każdy składa normalnie bez kombinowania i jet ok?

  5. #5
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Wg eLearn żadnej regulacji nie ma. Masz blokady do rozrządu?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2016
    Mieszka w
    Nowa Słupia
    Auto
    AR 159 2.2 JTS 2006r.
    Postów
    11

    Domyślnie

    blokad nie mam bo robiłem po znakach.. w tym modelu silnika nie ma za bardzo możliwości na złe ustawienie bo jest rozmieszczenie znaków dodatkowo na łańcuchu... dolne koło na znak na obudowie pompy oleju i górne koła na znaki na łańcuchu... krzywki ostatnie skierowane na śruby wewnętrzne od panewek... dzięki znakom na łańcuchu nie ma możliwości przestawienia wałków, jedyna możliwość złego zmontowania tego jest taka że przy produkcji łańcucha źle zaznaczyli punkty na nim... ale jeśli chodzi o pracę silnika to jego kultura jest bardzo fajna.. nie mam żadnych zastrzeżeń bo pracuje cicho i równo...jedynie te obroty przy starcie są irytujące i przytrzymywanie obrotów przy zmianie biegów i to tylko tak krótko że zdążę dojść do 3 biegu i przechodzi... i dodam że nie zawsze to jest...zazwyczaj ale nie zawsze... idę właśnie do niej... zamienię te elektrozawory i sprawdzę co i jak... myślę jeszcze czy nie podmienić czujnika od położenia wału bo podobno przy tych czujnikach od położeń ECU nieraz myli je... sporo takich przypadków słyszałem, a tym bardziej że mam akurat od położenia wału to nie zaszkodzi spróbować.. dzięki za zainteresowanie

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar 0prawca
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Koło... Krakowa.
    Auto
    AR BRERA 2.2 JTS FIAT STILO 1.9 JTDm 8V
    Postów
    212

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krystian159 Zobacz post
    (...) elektrozawory były wcześniej myte przeze mnie, (...)
    jak miałem okazję przekonać się na własnym przykładzie, mycie elektrozaworów nie tylko mało pomaga, ale nie pomaga wcale. Po wymianie swoich jeden rozebrałem i okazało się, ze jedna z przyczyn jest nie tyle zabrudzenie, co nieszczelność. A po drugie cewka. U mnie zachowywał się tak, że jak był zimny to działał, a jak silnik osiągnął temperaturę, to przestawał działać elektromagnes zaworu. Dokładnie tak, jak psuja się czujniki położenia wału czy wałków.

    Cytat Napisał Krystian159 Zobacz post
    blokad nie mam bo robiłem po znakach.. w tym modelu silnika nie ma za bardzo możliwości na złe ustawienie bo jest rozmieszczenie znaków dodatkowo na łańcuchu... (...)
    Jeśli kołami rozrządu są koła wariatorów, to koniecznie trzeba zablokować koło i wałek, ponieważ względem siebie mogą one w pewnym zakresie mieć różne położenia. Nie w tym silniku, ale w innym widziałem jak blokuje się koło takim bolcem, a z tyłu wałki miały frezowane takie rowki do zablokowania ich płaskownikiem. Nie wiem jak jest w tym silniku, tego jeszcze nie widziałem. Wymyślam teraz... W tego rodzaju silniku niewielkie przestawienie koła względem wałka może nie mieć wcale wpływu na kulturę pracy silnika, ponieważ w takim akurat zakresie automatyka może ustawić odpowiedni kąt. Chodzi o to, ze zakres ustawień będzie ograniczony i wtedy też (prawdopodobnie) wywali w pewnym zakresie obrotów błąd i pozycjonowania wałka, a i silnik może takim zakresie obrotów być słaby.

    //Edit

    Kurde z ciekawości zacząłem szukać blokad do rozrządu dla tego silnika i.... Nima

    Znalazłem Coś takiego

    Może ktoś by się wypowiedział, czy to można użyć w silniku 2.2 JTS w tym samochodzie.
    Ostatnio edytowane przez 0prawca ; 18-10-2016 o 20:30

  8. #8
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    To byłoby sensowne, ale nawet eLearn twierdzi, że blokad nie trzeba... niestety nie miałem dziś możliwości podłączyć auto pod kompa. Złośliwość rzeczy martwych ;/
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar 0prawca
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Koło... Krakowa.
    Auto
    AR BRERA 2.2 JTS FIAT STILO 1.9 JTDm 8V
    Postów
    212

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    To byłoby sensowne, ale nawet eLearn twierdzi, że blokad nie trzeba... niestety nie miałem dziś możliwości podłączyć auto pod kompa. Złośliwość rzeczy martwych ;/
    Chyba, że wariator względem wałka można ustawić byle jak a zakres regulacji jest tak duży, że automatyka sobie z tym poradzi. Ale przy tej konstrukcji silnika, elektrozaworów i wielości komory spalania ja bardzo bym się bał takiego rozwiązania. Jeśli jednak tak jest, to jakikolwiek błąd pozycjonowania wałka powinien być priorytetowym sygnałem do wymiany uszkodzonego elementu w trybie natychmiastowym.

  10. #10
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2016
    Mieszka w
    Nowa Słupia
    Auto
    AR 159 2.2 JTS 2006r.
    Postów
    11

    Domyślnie

    zgadza się z tymi blokadami... bo rozglądałem się za nimi, to coś na zasadzie górnej panewki w której są wpasowane miejsca na krzywki i tam wejdą o ile wałek jest w odpowiedniej pozycji..i dokręca się zamiast prawdziwej panewki wałka... ale w tym przypadku jedyny błąd montażu może wynikać ze złego oznaczenia znaków na łańcuchu które robi producent więc wada fabryczna wchodzi w grę jedynie... przyjemne rozwiązanie bo jeśli mamy znaki na wale na obudowie a na łańcuchu znaki (inny kolor ogniwka) to jest idealne rozmieszczenie co do jednego zęba... pomysł z podmianą elektrozaworów sprytny ale nie zdał egzaminu oba mają inne wtyczki i po ich zamianie nie można było ich podpiąć. Ale dzięki za kombinowanie w tej sprawie a co do tych danych z odczytu diagnostycznego to jak się uda to będę wdzięczny... ale nie ma pośpiechu bo nic się nie dzieje złego z tego powodu, tylko chcę wiedzieć to dla siebie bo dane wydają się nierealne te obecne
    jeśli chodzi o ustawienie wariatora względem wałka to robi to sam...jest tak zbudowany że do zera dociąga go sprężyna w kształcie ślimaka a przestawić go nie da się inaczej niż tylko ciśnieniem oleju dostarczonym do komór wewnątrz... ale nie wiem w jakiej marce, ale wiem że są takie które kluczem się ustawia potem na wałku bo nie mają klina tylko luz na ustawienie fazy.. nic więcej nie wiem na ten temat.
    Ostatnio edytowane przez Krystian159 ; 18-10-2016 o 20:56

Podobne wątki

  1. Mes i jego odczyty 2.4 jtd SW 150KM
    Utworzone przez bercolek w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-11-2015, 18:23
  2. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 11-09-2011, 20:39
  3. Prosze o rade , dziwne odczyty.
    Utworzone przez roma-75 w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 31-12-2010, 19:39
  4. Odczyty FiatEcuScan - prośba o opinie
    Utworzone przez TomekG5 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 23-03-2010, 21:44
  5. Szukam programu diagnostycznego do Alfy 155
    Utworzone przez Lukasz A. w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 02-04-2008, 17:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory