Temat: Jaki olej wlać do JTDm, filtr oleju ?

  1. #2161
    Użytkownik Znawca Avatar pabloXXL
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 150KM
    Postów
    1,275

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    Wystarczy czytać i wyciągać wnioski masz napisane stronę wstecz, ze 5w40 będzie odporniejszy na temp. I zerwanie filmu olejowego jak lubisz czasem mocniej przycisnąć za to 5w30 sprawdź sie lepiej w zimę jak latamy wokół komina. Wystarczy ze podejmiesz decyzje w oparciu o własny sposób użytkowania auta a nie czekasz na gotową odpowiedz, który jest lepszy bo takiej po prostu nie ma...
    Problem jest taki ,że na co dzień wale krótkie dystanse. Do pracy mam 6km i tu lepszy byłby 5W30. W weekendy za to lubię trochę poszalec i często dosyć mocno ją przeganiam po autostradzie,więc lepszy byłby w tym przypadku 5W40. Dlatego pisałem,że mam dylemat. Najlepiej zalać ma zimę 30,a na lato 40.

    Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

  2. #2162
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał pabloXXL Zobacz post
    Problem jest taki ,że na co dzień wale krótkie dystanse. Do pracy mam 6km i tu lepszy byłby 5W30. W weekendy za to lubię trochę poszalec i często dosyć mocno ją przeganiam po autostradzie,więc lepszy byłby w tym przypadku 5W40. Dlatego pisałem,że mam dylemat. Najlepiej zalać ma zimę 30,a na lato 40.

    Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
    Jeśli masz seryjne auto, to w zupełności wystarczy 5w30.
    5w40 jest bardziej stabilny temperaturowo, tylko jakież to temp. osiąga normalny diesel, żeby ta stabilność była mu potrzebna ?
    Te wartości istotne są w benzyniakach, a nawet 5w20 w mocno traktowanym silniku sprawdza się wyśmienicie.
    Do wysokoobrotowych silników Hondy, które są ogólnie mocno traktowane zalewamy 5w30, i w zupełności daje sobie radę.
    Teoria teorią, ale konstrukcja silników jest taka, a nie inna, i nie ma specjalnie potrzeby w seryjnym aucie kombinować z lepkościami.
    Co innego w modyfikowanym.
    Mamy 2 szt. 1.9 JTD, do których zalewamy 5w50, ale taki właśnie olej jest tam potrzebny.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  3. #2163
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Cytat Napisał pabloXXL Zobacz post
    Problem jest taki ,że na co dzień wale krótkie dystanse. Do pracy mam 6km i tu lepszy byłby 5W30. W weekendy za to lubię trochę poszalec i często dosyć mocno ją przeganiam po autostradzie,więc lepszy byłby w tym przypadku 5W40. Dlatego pisałem,że mam dylemat. Najlepiej zalać ma zimę 30,a na lato 40.
    No i masz odpowiedz skoro na co dzień jeździsz po 6km gdzie olej się nawet nie dogrzeje w zimę zalewaj 5W30 ewentualnie iść na kompromis i zafundować sobie 0W40 ale dobry olej w tej lepkości nie jest tani

    Co do kombinowania z lepkościami to fiat sam nakombinował. Do pierwszych 1.9 16V zalecali 5w40 później im się odmieniło i zrobili 5W30
    Ostatnio edytowane przez Pływak ; 19-10-2016 o 06:59

  4. #2164
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    Co do kombinowania z lepkościami to fiat sam nakombinował. Do pierwszych 1.9 16V zalecali 5w40 później im się odmieniło i zrobili 5W30
    Dokładnie, a co najlepsze, to zalecał olej nie spełniający norm dla silników z DPFem.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    Co do kombinowania z lepkościami to fiat sam nakombinował. Do pierwszych 1.9 16V zalecali 5w40 później im się odmieniło i zrobili 5W30
    Dokładnie, a co najlepsze, to zalecał olej nie spełniający norm dla silników z DPFem.

    Z ciekawostek mogę napisać jeszcze, że silniki 2.4 JTDm najlepiej zachowują się na olejach 0w40, dlaczego, nie wiem, ale z moich obserwacji ta lepkość najbardziej im odpowiada.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  5. #2165
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Jest coś ciekawego w lepkości 0W40 nie będącym HC za przystępną cenę?

  6. #2166
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Lepsza pompowalność w niskich temperaturach? Do tego częściej 0W40 robione są na bazach syntetycznych, stąd wyższa cena. Tylko czy w naszym klimacie 0W jest konieczne? Praca silnika może być uzależniona od składu oleju, co pośrednio też wpływa na klasę lepkości. Offtopując ten temat, wlałem ostatnio 0W40 (PAO+EST) do JTS-a i poprawę było słychać od razu, tyle że silnik został wręcz skatowany płukankami przed wymianą oleju

    Są ciekawe oleje w tej klasie do diesla (skopiowane z opracowania Kolegi z forum), co ciekawe cena jest dość przystępna (<190 zł)

    Castrol EDGE Professional 0W30
    (olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 12,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 69,0cSt; indeks lepkości 184; temperatura płynięcia -57°C; Liczba zasadowa TBN - 11,5; Noack - 9,2%; HTHS - ?,?)
    • Mobil 1 Turbo Diesel 0W40
    (olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 75,0cSt; indeks lepkości 185; temperatura płynięcia -48°C; Liczba zasadowa TBN - 11,8; Noack - 8,2%; HTHS - 3,8)
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #2167
    Użytkownik Ogier Avatar MarcinDGR
    Dołączył
    10 2016
    Mieszka w
    Wąsosz DGR
    Auto
    Alfa 159 2.4 JTDm
    Postów
    193

    Domyślnie

    A mi ktoś podpowie jaki wybrać z tych co dałem linki?

  8. #2168
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Lepsza pompowalność w niskich temperaturach? Do tego częściej 0W40 robione są na bazach syntetycznych, stąd wyższa cena. Tylko czy w naszym klimacie 0W jest konieczne? Praca silnika może być uzależniona od składu oleju, co pośrednio też wpływa na klasę lepkości. Offtopując ten temat, wlałem ostatnio 0W40 (PAO+EST) do JTS-a i poprawę było słychać od razu, tyle że silnik został wręcz skatowany płukankami przed wymianą oleju

    Są ciekawe oleje w tej klasie do diesla (skopiowane z opracowania Kolegi z forum), co ciekawe cena jest dość przystępna (<190 zł)

    Castrol EDGE Professional 0W30
    (olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 12,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 69,0cSt; indeks lepkości 184; temperatura płynięcia -57°C; Liczba zasadowa TBN - 11,5; Noack - 9,2%; HTHS - ?,?)
    • Mobil 1 Turbo Diesel 0W40
    (olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 75,0cSt; indeks lepkości 185; temperatura płynięcia -48°C; Liczba zasadowa TBN - 11,8; Noack - 8,2%; HTHS - 3,8)
    Jakie są zalety 0W40 to ja wiem po prostu do niedawna nie było nic przyzwoitego w cenie poniżej 200zł za 5l w tej lepkości. Mobil 1 na PAO? 130zł za 5l? Masz jakieś pewne info odnośnie składu?

  9. #2169
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomek evo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 1.9 150 KM
    Postów
    691

    Domyślnie

    Ja mogę polecić następujący olej/oleje:
    Meguin Super Leichtlauf Driver 0w40 - bardzo dobry w pełni syntetyczny olej na bazie PAO. Cena bardzo przystępna (ok. 150 zł)
    klasa wyżej jest :
    Penrite 10thents premium 0w40 - mocno dokoksowany olej PAO-Estrowy. Super tylko ta cena ( wg. cennika 286 zł - u mnie można liczyć na dobry rabat)
    jeszcze wyżej :
    ROCK OIL 0w40 z serii Carbon - cena 79,00 zł za 1l ale do "konkretnych" zastosowań najpewniej warto.
    Do normalnej jazdy Meguin 0w40 wystarczy aż nadto. Jego zaletą jest to , ze jest na bazie syntetycznej PAO w przeciwieństwie do Castrola i Mobila z postu powyżej, które bazują na bazie HC/pochodnej HC. Skąd info, że ten Mobil jest na PAO? Może zawiera też domieszkę PAO ale skoro w DE jest on HC to nie jest tego zbyt dużo.
    Z 0w30 mogę polecić Shella Helix Ultra AV-L 0w30. Jest robiony co prawda pod normę VW 504/507 ale będzie pasował do większości aut, dla których producent dopuszcza stosowanie lepkości 0w30. No i jest c2/c3 więc nadaje się do eko silników. Cenowo wychodzi nieźle już od 25 zł za 1l (tzn. 125 zł za opakowanie 5l) tylko zależy gdzie się kupuje, bo na stacji Shella 1l kosztuje 99,00 zł.
    Inny dobry 0w40 to Neste City Pro 0w40 - podobnie jak Meguin na bazie PAO. Bardzo dobry na niskie temperatury. Cennikowo droższy bo 159,00 zł za 4l. Jakościowo porównywalny.
    Dobry 0w40 w dobrej cenie to Shell Helix Ultra 0w40- w technologi GTL (takie ulepszone HC) - cenowo od ok 120,00 zł za 5l
    o Liqui Moly Synthoil Energy 0w40 celowo nie napisałem na początku bo ten olej nie jest w niczym lepszy od Meguina (nie jest też w niczym gorszy). Nie ma go w oficjalnej dystrybucji a kosztuje od ok. 200 zł/5l, więc sporo drożej od Meguina. Jest jeszce Specol Gold 0w40, który na pewno zły nie jest a kosztuje niedużo.
    To tak na szybko z tego co znam i mam u siebie (oprócz Neste) ale pewnie kilka dobrych 0w40 na rynku się znajdzie.

  10. #2170
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Ten Super Driver właśnie przed chwilą oglądałem u Ciebie na stronce i chyba wiem co następne wleci do Brery Ale póki co świeżo zalany Super 5W40 z AR9100 wiec następna wymiana za niecałe 15k km

Podobne wątki

  1. Jaki olej , filtr oleju, filtr powietrza alfa 156 2.5 v6
    Utworzone przez Xemik11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-02-2016, 13:14
  2. Alfa 156. Jaki filtr oleju i olej??
    Utworzone przez maxxx222 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-12-2011, 23:15
  3. [156] JAKI WLAĆ OLEJ
    Utworzone przez xxx258 w dziale 156
    Odpowiedzi: 130
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 10:16
  4. [159] Jaki wlać olej gdy poprzedni właściciel lał castrol 10w40???
    Utworzone przez cyborgpl w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 18-03-2011, 09:39
  5. jaki olej najlepiej wlać do TS'a?
    Utworzone przez kapalek w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-06-2009, 11:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory