Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: 2.4 JTDm - ciężko odpala po nocy przy niższej temperaturze.

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    AR 147 1,9 JTD 8V Novitec / AR Brera 2,4 JTDM 20V
    Postów
    11

    Domyślnie 2.4 JTDm - ciężko odpala po nocy przy niższej temperaturze.

    Witajcie, przeczytałem już kilka wątków ale nieco różnią się od mojego problemu. A mianowicie:

    Od niedawna mam problem z odpalaniem na zimnym silniku przy niższych temperaturach.
    Kiedy temperatura spada poniżej 10 stopni jak rano wsiadam do auta i zapalam je, trwa to nawet do 6-8 sekund. Zanim zacznę odpalać podgrzewam dwa razy świece bo bez tego jeszcze gorzej/dłużej odpala. Rozrusznik kręci, kreci i dopiero po kilku sekundach udaje się odpalić, w momencie odpalenia wyrzuca chmurę białego dymu, czytałem, że dym to może być problem z pierścieniami lub uszczelką pod głowicą - ale czy to też problem ciężkiego odpalania?

    W aucie wymieniłem już: szczotki rozrusznika, wszystkie świece żarowe, na bieżąco są wymieniane wszystkie płyny i filtry, było sprawdzane ciśnienie na pompie paliwa i też jest prawidłowe.
    Problem pojawił się dopiero kilka miesięcy temu. W ciągu dnia jak auto użytkuję z nieiwelkimi przerwami czasowymi (kilka godzin) wszystko jest ok. Problem pojawia się po dłuższym postoju i nasila gdy jest nizsza temperatura powietrza.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Black Wolf
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Sochaczew
    Auto
    Była 159 był c5 jest mondeo 2.5 v6
    Postów
    581

    Domyślnie

    ta biała chmura białego dymu to nie spalone paliwo, wygląda na problem z dogrzewaniem świec chyba że powinny być inne świece żarowe



    Alfa w garażu cieszy niczym da Vinci na ścianie salonu

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    AR 147 1,9 JTD 8V Novitec / AR Brera 2,4 JTDM 20V
    Postów
    11

    Domyślnie

    Jak problem się zaczął to właśnie wymieniłem świece na nowe, były dobrane zgodnie z katalogiem, także wydaje mi się, że tutaj jest wszystko ok.
    A świece, które były poprzednio były te same co teraz i na tamtych świecach odpalał, dopiero jak zaczął się problem to zostały wymienione na te same tyle że nowe.

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar Stefan9952
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    ALFA 159 2.4
    Postów
    103

    Domyślnie

    A wymień lub sprawdź przekaźnik świec żarowych

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    AR 147 1,9 JTD 8V Novitec / AR Brera 2,4 JTDM 20V
    Postów
    11

    Domyślnie

    spróbuje w tym tygodniu w takim razie to wymienić

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    A może nieszczelność na klapach kolektorach? Jeśli problem byłby z uszczelką lub głowicą to powinno ubywać ci płynu. Jeśli tak jest,ubawa płynu, to duża szansa na UPG lub samą głowicę.

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    AR 147 1,9 JTD 8V Novitec / AR Brera 2,4 JTDM 20V
    Postów
    11

    Domyślnie

    Płynu mi nie ubywa, za to olej zjada średnio 2l na 10 000 km.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar megalanca
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Mikołów
    Auto
    Alfa romeo 159 2,4 TI SW,1,9 16V TI,1,9 8V
    Postów
    355

    Domyślnie

    Prawda jest taka że ten typ tak ma ja nie mam klap wirowych,dpf-u i egr-u a samochód z rana ciężko zapala może nie potrzebuję kręcić 8 s ale z 4s na pewno no i biała chmura standard.Pomaga dobrze naładowany akumulator i odpalanie nie po zgaszeniu kontrolki świec ale po komunikacie na wyświetlaczu.

  9. #9
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Objaw typowy dla nieszczelności na kolektorze.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  10. #10
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Cytat Napisał megalanca Zobacz post
    Prawda jest taka że ten typ tak ma
    Czyli jak mi odpala ok to znaczy ze mam cos popsute? przy aktualnych temperaturach odpala mi bez problemu mimo konczacych sie swiec. Miesiac temu padla pierwsza i gdyby nie komunikat nawet bym nie wiedział ze trzeba ja wymienic. Dzis padla nastepna i zapalil od razu. Czasem tylko poczestuje przy odpalaniu bledami abs asr co jest standardem przy nienajlepszym aku.

    Cytat Napisał waldi Zobacz post
    Płynu mi nie ubywa, za to olej zjada średnio 2l na 10 000 km.
    Jak wciaga litr oleju na 5k km to cos juz jest w stanie agonalnym np. Turbo
    Ostatnio edytowane przez Pływak ; 27-11-2016 o 21:50

Podobne wątki

  1. [159] 2.4 JTDm ciężko odpala na zimno
    Utworzone przez gopspeedy w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post / autor: 22-11-2019, 13:59
  2. [159] Ciężko odpala po nocy
    Utworzone przez paweltbu w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 31-07-2016, 11:41
  3. Ciężko odpala ( po nocy na zimnym silniku)
    Utworzone przez Bartekk287 w dziale GT
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 28-05-2016, 07:35
  4. [159] 1.9 JTDm 150km - Ciężko odpala na zimnym silniku
    Utworzone przez Wolfer w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-09-2014, 20:04
  5. Ciężko odpala na zimnym silniku 1.9 jtdm
    Utworzone przez mike87 w dziale GT
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 08-02-2014, 07:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory