Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 47

Temat: Kolektor 159 1.9 JTD 16V - opis problemu

  1. #31
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2016
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0JTDM 170
    Postów
    36

    Domyślnie

    Witam
    Generalnie problem dotyczy jednostki 1.9 16v 150. Są dwa rodzaje kolektorów ssących. Przedliftowe i poliftowe.
    Poliftowe mają klapy w postaci blaszki która jest przynitowana. No i często się urywa. Mnie tez się urwała 2 tygodnie temu. Turbo do regeneracji.

  2. #32
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2016
    Mieszka w
    obecnie Warszawa
    Auto
    alfa 166 2.4 JTD
    Postów
    10

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfa_Tom Zobacz post
    Witam
    Generalnie problem dotyczy jednostki 1.9 16v 150. Są dwa rodzaje kolektorów ssących. Przedliftowe i poliftowe.
    Poliftowe mają klapy w postaci blaszki która jest przynitowana. No i często się urywa. Mnie tez się urwała 2 tygodnie temu. Turbo do regeneracji.
    Aha juz myślałem że więcej tego będzie, trochę się uspokoiłem dzięki za odpowiedz.

  3. #33
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2017
    Mieszka w
    Zawiercie
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm
    Postów
    6

    Domyślnie

    podsumowując wiedzę z tego tematu: są dwa rodzaje kolektorów przed i po liftowej. Oba posiadają klapy wirowe. Kolektor przed liftem posiadają listwę w górnej części kolektora a po w dolnej. W obu występują jednak problemy z urywaniem się klap.

    Noo i moje pytanie brzmi:
    -który kolektor będzie leszy jak usunę tę klapy?
    -czy po usunięciu klap muszę zaślepić EGR, czy dalej może on sobie funkcjonować .?

  4. #34
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    W przedliftowym klapy się nie urywają, natomiast jest podatny na rozszczelnienie się na łożyskowaniu klapek.
    Jeśli zamierzasz usunąć klapki to obojętnie który kolektor.
    EGR możesz wtedy zaślepić. Silnikowi wyjdzie na zdrowie. Ale o EURO 4 zapomnij.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #35
    Użytkownik Romeo Avatar dejon
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Warszawa/Bielsk Podlaski
    Auto
    Była Alfa Romeo 156 2,4JTD...wkoncu jest 159 SW 1,9JTD 16V 150KM
    Postów
    1,102

    Domyślnie

    Magil nie strasz chlopaka..Bylo wielokrotnie pisane ze zaślepienie EGR przy sprawnym DPFIE nic nie zmienia w kwestii EURO. ....

    Napisane na Commodore C64..

  6. #36
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2017
    Mieszka w
    Zawiercie
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm
    Postów
    6

    Domyślnie

    A jak bym np wywalił sobie klapy, EGR zostawił niech sobie pracuje, a pozbył bym się DPF. Chodzi mi o to że DPFa musiał bym wypalać a za bardzo nie miał bym jak, a EGR to bym bez problemu czyści - tylko co ile pasowało by go czyścić .?

  7. #37
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    DPF po napełnieniu sam się wypala. Musisz trochę poczytać na forum, co daje zaślepienie EGR, jaką zaślepką zastosować, no i o wypalaniu DPF.

  8. #38
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał dejon Zobacz post
    Magil nie strasz chlopaka..Bylo wielokrotnie pisane ze zaślepienie EGR przy sprawnym DPFIE nic nie zmienia w kwestii EURO. ....

    Napisane na Commodore C64..
    Ktoś coś pisał, bo gdzieś słyszał albo mu się wydaje, a naprawdę brak dowodów. Czyli jego stwierdzenie jest na równi z moim.
    Natomiast teoria ma się inaczej - EGR został opracowany w celu obniżenia emisji NOx (poprzez zmniejszenie temperatury w komorze spalania). Wytłumacz mi, w jaki sposób DPF ograniczy emisję NOx. Zwłaszcza, że jeszcze sam DPF powoduje okresowe zwiększenie temperatury w silniku i wtedy produkcja NOx pnie się na wyżyny.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał xXx_Łukasz_xXx Zobacz post
    EGR to bym bez problemu czyści
    Tutaj bardziej chodzi o Twoją wygodę. Gdy zostawisz EGR, syf nadal będzie dostawał się do kolektora ssącego i zalepiał jego ścianki.
    Natomiast DPF skutecznie zatrzyma czarny dym z wydechu.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #39
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    09 2015
    Auto
    Alfa 156 1.9 jtd 105 KM 2000R
    Postów
    11

    Domyślnie

    Witam,

    mam problem , mianowicie u mnie w mojej 159 jtdm 16v spadła listwa , wyglada na to ze jedna klapka jest zablokowana, znacie kogoś kto by to ogarnął z okloicy Rzeszowa ? Tzn chciałbym usunąć klapy i zaspawać kolektor. Proszę o pomoc. Ponadto mam za kilka dni jechać dość daleką trasę jakieś 800 km , proszę napisać czy sama zrzucona listwa jest tu problemem i jazda z czymś takim do ryzyko zerwania klap?? Kolektor mam ten cały Alu . Alfa jest z 2006 roku

  10. #40
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V
    Postów
    133

    Domyślnie

    Przypnę sie do tematu, szukam tego elementu przy kolektorze do którego się przykręca EGR - sprawa dotyczy kolektora plastikowego, w alu jest zintegrowany. Czy ma ktoś może cos takiego na pozbyciu?

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 16-11-2013, 19:26
  2. telefony 17 do 156, podejdą bez problemu?
    Utworzone przez kapalek w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 19-10-2012, 15:58
  3. Problemu z temperatura cieczy
    Utworzone przez navc21 w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 05-09-2012, 22:16
  4. [159] Rozwiązanie problemu hałasujacego słupka
    Utworzone przez Yorgu w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 21-12-2011, 09:47
  5. [145] Problem ze znalezieniem przyczyny problemu - pomóżcie!
    Utworzone przez qb41side w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 02-04-2009, 03:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory