Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Temat: 3.0 czy 3.2- Sportronic czy manual?Lift czy polift?

  1. #11
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Musisz się przejechać. To Ty będziesz jeździł tym autem. Co prawda to prawda że jednak w polifcie ciężko o V6.

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Krzemol
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBi 280KM '11r
    Postów
    468

    Domyślnie

    Cytat Napisał AdiCarrion Zobacz post
    Przy okazji-czy to czyjaś z forum?
    https://www.olx.pl/oferta/alfa-romeo...tml#c193f779c6
    Było o niej w którejś grupie Alfaholików na FB. Uderzona z przodu, o czym sam przyznał właściciel (a kierownica z przedlifta to potwierdza), pytanie jak mocno i jak to jest zrobione.

  3. #13
    Użytkownik Świeżak Avatar hubizx
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 3.0 2001r ME3.1
    Postów
    168

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Skoro tak, to Sportronic jest dla ciebie




    Naprawa automatu to koszt porównywalny z naprawą manuala i wymianą sprzęgła + dwumas, więc tu się nie ma czego obawiać. Bardziej bym uważał na zakup. Poszukaj w okolicy kogoś kto zna tą skrzynię i pomoże ci przy ocenie auta przed zakupem. Sportronic nie może szarpać, żadnych uślizgów, tryb manualny musi działać prawidłowo, redukcja nawet o dwa biegi jak pedał w podłodze itd.
    Nie wprowadzaj człowieka w błąd, dwumasa sie nie psuje, sprzęgło wytrzyma lekko 200tys, jak ktoś nie strzela ze sprzęgła.
    Manualnej skrzyni też nikt nie naprawia, bo się ona nie psuje.
    Koszt naprawy automatu to nie małe koszty, znam temat ZF 6HP26, popularna skrzynia w wielu autach, koszt naprawy 5-7tyś, nie sądzę żeby tutaj było inaczej.

    Żeby nie było że automat jest be, powiem, że jest bardzo ok, nie ważne są koszty naprawy, sam posiadam automat w drugim aucie.
    i Tam nie wyobrażam sobie manuala, ale w alfie z V6 aż szkoda nie wykorzystać tego silnika w manualu, jeżdziłem automatem w alfie i jest ok, ale nie to co manual , automat to automat, fajnie, że nie trzeba zmieniać biegów, ale nie ma tego ognia co manual, tylko moje zdanie.

    Moja rada bierz 3.2 z manualem, najlepsza opcja, 3.0 też da radę ale alfa będzie starsza.

    --
    Pozdr.
    Hubert
    Ostatnio edytowane przez hubizx ; 02-01-2017 o 23:10

  4. #14
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    A kolega o padających dyfrach nie słyszal?
    Ceny remontu automatu jakie podałeś to już skrajnie niekorzystne. Zwykle zamyka się to w połowie. A tak w ogóle nie wiem jak 6HP ale 4HP jest niezwykle trwała i na prawdę niewiele jest jej usterek. Biorąc pod uwagę ilość padających dyferencjałów to trudno wybrać gorsze
    na plus za manualem moim zdaniem przemawia tylko "chęć wajchowania" i w razie awarii naprawi (wymieni) to łatwiej więcej mechaników. Choć sama skrzynia manualna to też już nie taka łatwa rzecz do zdobycia.

  5. #15
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał hubizx Zobacz post
    Nie wprowadzaj człowieka w błąd, dwumasa sie nie psuje, sprzęgło wytrzyma lekko 200tys, jak ktoś nie strzela ze sprzęgła.
    Manualnej skrzyni też nikt nie naprawia, bo się ona nie psuje.
    Nie wprowadzam nikogo w błąd. Mam już drugi automat ZF 4HP20 (pierwszy w 2.5, teraz w 3.0) i pierwszy naprawiałem z własnej winy, drugiego już nie musiałem, bo nie eksperymentuję. Obsługa Sportronica sprowadza się do wymiany oleju. Za to na pewno silnik w aucie z automatem jest w lepszym stanie, bo skrzynia "pilnuje" żeby go nie zajechać. Poza tym powiedzmy to sobie otwarcie: jeżeli już 166 była upalana, to wersje manual 3x częściej niż automaty. Biorąc to pod uwagę, kondycja sprzęgła i dwumasy, tudzież całej skrzyni, jest wypadkową wcześniejszego traktowania.

    Wiele osób nie kupuje automatów bo się ich po prostu boją, albo nasłuchali się przerażających opowieści osób, które trafiły na minę i zapłaciły za serwis 5-8tys. Równie dobrze możesz trafić na minę w silniku i zaliczyć kapitałkę.

    Cytat Napisał hubizx Zobacz post
    znam temat ZF 6HP26, popularna skrzynia w wielu autach, koszt naprawy 5-7tyś, nie sądzę żeby tutaj było inaczej.
    Ty nie sądzisz, a ja naprawiałem. To kto wprowadza w błąd?
    Odpowiedz sobie na jedno proste pytanie: ile kosztuje kompletne sprzęgło do 3.2?
    W automacie regenerujesz konwerter za 600zł i śmigasz jak nówką wieeeele lat. To tylko przykład tych "kosmicznych" cen w automacie.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  6. #16
    Użytkownik Świeżak Avatar hubizx
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 3.0 2001r ME3.1
    Postów
    168

    Domyślnie

    Jeżeli da się naprawić automat do alfy za 3-4tys, to zwracam honor , tutaj tylko zakładalem.
    Kopletne sprzęgło do 3.2 kosztuje tyle co do 3.0 , trzeba sobie radzić, tarcza do 3.2 ma inna okładzinę jedynie i osobiście uważam za naciąganie robienie mega drogiej tarczy do 3.2.
    Drugi przykład, kupno drugiej skrzyni manualnej za nie duże pieniądze w dobrym stanie jest duże bardziej pradowpodobne niż z takimi samymi warunkami automatu, który sensowniej jest naprawiać.

    Zasadnicza sprawa, Panowi mieliście okazję pojeżdzić 3.0 czy 3.2 tak troche intensywniej?, ja jeżdziłem 3.0 z automatem, ale powiedzmy na pol gwizdka. V6 w alfie jest po to żeby nim jechać, nie boi sie wysokich obrotow, dobry olej i do przodu

    Nie slyszalem o padających dyferencjalach, o co chodzi?

    --
    Pozdr.
    Hubert
    Ostatnio edytowane przez hubizx ; 02-01-2017 o 23:33

  7. #17
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,460

    Domyślnie

    Skrzynia manual w V6tkach jest świetnie precyzyjna i aż szkoda tego nie doświadczyć. No i krótsze przełożenia mamy w manuałach zdaje się - szybciej narastają obroty, a to cześć (znaczna) sensu V6tki .
    Ale i automat ma swoje zalety, choć czy akurat w tym aucie, to już do decyzji kupującego.
    A nie mając ufiksowania na żadną ze skrzyń, brałbym ten egzemplarz który ma pewniejszą przeszłość, mniej właścicieli i jest w lepszym stanie i z mniejszym przebiegiem -po prostu. 3.2 będą młodsze, to spora zaleta.

  8. #18
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał hubizx Zobacz post
    Nie slyszalem o padających dyferencjalach, o co chodzi?
    Coraz więcej na forum przypadków wystrzelonego dyfra, który jak się kierowca nie połapie o co kaman wywala dziurę w skrzyni na wylot. Po prostu mechanicznie te dyfry nie wytrzymują w 3.2V6.
    Wielu ludzi po awariach montuje Q2, które poza zaletami szpery jest trwalsze. No ale koszt ca. 2500. A jak wywali dziurę, to dochodzi zakup skrzyni używki...
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  9. #19
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    No ale koszt ca. 2500. A jak wywali dziurę, to dochodzi zakup skrzyni używki...
    Rzadko wywala dużą, a mniejszą..... pospawają, 70zł mnie to kosztowało. A co do 2,5 tyś to koszt fantów, dochodzi nie tania robota jak nie możesz sam pogrzebać.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 13-09-2015, 20:20
  2. Alfa Romeo 147 1.9 jtd workshop manual / service manual
    Utworzone przez wkurzonaAlina w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 02-02-2015, 11:48
  3. Alfa romeo 156 lift i przed lift
    Utworzone przez mateusz_o w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 04-08-2013, 11:25
  4. [145] Wnętrze przed lift na polift
    Utworzone przez Chasim w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-04-2013, 09:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory