Temat: Korekty wtrysków

  1. #2281
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Masz jakieś źródło? Z ciekawości pytam. I generalnie sam sobie zaprzeczyłeś, ponieważ korekty do dupy, a jest seria. Więc pozostaje przepuszczająca uszczelka (zapewne została założona nowa, tylko czy w oczyszczone gniazdo itp itd) lub słabsza kompresja na tym cylindrze, ale wtedy wynik z hamowni byłby pewnie też słabszy.

    Wiesz, że był tu taki na forum, który chipem chciał dociagnąć do serii zamiast naprawić motor?
    Źródłem będzie pierwszy lepszy podręcznik z technikum bo niezależnie od generacji silnika wysokoprężnego w cylindrze muszą zachodzić te same procesy. Nie mówię, ze criss nie ma racji bo częściowo ma po to są korekty aby silnik próbował reagować na nieodpowiednią prace podzespołów. Z tym, ze jak większość wie do pewnej granicy sobie z tym radzi, a już powyżej nie. Jak mamy auto z korektami na jałowych do +/- 1,5 to silnik nadal poprzez korekty wprowadzone w ECU chodzi w miarę równo, a gdy na jałowych korekty sięgają +/- 4-5 to już każdy się zorientuje, ze coś w tym silniku będzie nie tak bo będzie zauważenie nierówno chodził i zapewne miał problemy z odpalaniem. I nie, nie zaprzeczyłem sobie tylko nie doczytałeś. Napisałem, że jeśli moje wysokie korekty wynikały by z uszkodzenia wtryskiwaczy to powinien być odczuwalny spadek mocy, a go nie ma czyli niekoniecznie te korekty muszą wynikać z uszkodzenia wtrysków czy jakieś poważnej awarii, a z czego wynikają mi niestety nie udało się dojść. Uwierz mi, że gdyby ktoś dałby mi gwarancje, ze to na 100% wtryski jeszcze dziś bym je zamawiał dla świętego spokoju. Niestety nikt nie wie co jest przyczyną tych dziwnych anomalii, a ja po wydaniu worka złota nie chce się przekonać, ze może ten typ tak ma Uszczelka żadna nie przepuszcza, wszystkie gniazda suche, kolektor też nie ma wpływu, egr tak samo, przytkana końcówka tez odpada. Brak kompresji na cylindrze oznaczałby nierówna prace i duże korekty tez na jałowych, a u mnie jak widać na jałowych prawie idealne. Dlatego jak pisałem korekty to niestety nie wyrocznia i po samych cyferkach nie dojdziemy co jest nie tak o ile w ogóle coś jest nie tak

  2. #2282
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2016
    Mieszka w
    okolice tarnobrzega
    Auto
    159 2.0jtdm
    Postów
    496

    Domyślnie

    no a cisnienie jakie masz na cylindrach?znam taki przypadek podobny do twojego.okazało sie ze na jednym cylindrze było sporo zamale cisnienie.

  3. #2283
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Takie jak być powinno. Wyżej pisałem, że brak kompresji na cylindrach oznacza spore korekty również na jałowych, patrz przypadki urwanych klapek w dolocie korekty zaraz lecą w mocno w górę i silnik przebiera. Przy braku kompresji na kilku cylindrach wyraźnie to czuć w pracy silnika. Osobiście nie spotkałem równo chodzącego silnika ze skopaną kompresją na cylindrach.

  4. #2284
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2016
    Mieszka w
    okolice tarnobrzega
    Auto
    159 2.0jtdm
    Postów
    496

    Domyślnie

    zdziwiłbys sie jak silnik moze chodzic ze słabym cisnieniem. wiem doskonale jak chodzi bo ja osobiscie tak mam w swojej.po zakupie w czerwcu wymieniłem olej,po tysiącu km,okazało sie ze silnik do remontu albo wymiana.ma takie przedmuchy z korka oleju ze korek jak odkrece mocno go musze trzymac zeby wpowietrze niewyskoczył hehe. pomierzeyłem cisnieni i potwierdziło na dwóch spoooooro zamałe wedłog danych fabrycznych.kazdy mówi ze nieodpali jak sie chłodno zrobi,okazuje sie dzis -15 odstrzała pali,korekty na jałowym nie przekraczają +/-1.5.na wysokich obrotach niesprawdzam.przelewy wnormie wyszły.po odpaleniu odrazu chodzi idealnie równiótko cicho.po posłochaniu go nikt niepowie ze ma taki przedmuch chodzi wręcz idealni.jeden mechanik mi powiedział dopóki oleju niepali dożojezdzic. narazie zbieram kase na remont bo uzywka raczej niewchodzi w gre. ja mam 8v bez klap. diesel zaskakuje

    - - - Updated - - -

    niewiem czy ty mechanikujesz

  5. #2285
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    U mnie poza cyferkami wyświetlanymi w MES brak jakichkolwiek innych objawów usterki. A korekty na jałowych to ja mam max -/+ 0,6 dlatego odpuściłem temat, a przypadek podałem jako ciekawostkę dla kolegi magil, ze niekoniecznie po korektach wyświetlanych w mes dojdziesz w czym tkwi problem.

  6. #2286
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2016
    Mieszka w
    okolice tarnobrzega
    Auto
    159 2.0jtdm
    Postów
    496

    Domyślnie

    i ja też mówie ze korekty to niewszystko

  7. #2287
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Casio
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Włoskie, doładowane
    Postów
    729

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    Uwierz mi, że gdyby ktoś dałby mi gwarancje, ze to na 100% wtryski jeszcze dziś bym je zamawiał dla świętego spokoju. Niestety nikt nie wie co jest przyczyną tych dziwnych anomalii, a ja po wydaniu worka złota nie chce się przekonać, ze może ten typ tak ma
    A gdzie byłeś ze swoim autem w poszukiwaniu usterki? Ja jak się ociepli jadę na diagnostykę EDIA PRO. Ktoś miał z tym styczność? Będę chciał sprawdzić układ wtryskowy, kompresję itd. itp. Koszt ok. 150 zł.

  8. #2288
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Nigdzie. Za 150zł to ci mogą pod kompa wrzucić. Za tyle nikt nie sprawdzi dokładnie wtrysków jak będziesz je miał zamontowane. Co do kompresji upewnij się, ze maja adapter pod świece do JTD który jest na 9mm bo żaden zestaw jaki widziałem takiego nie ma i trzeba dorabiać no chyba, ze będą sprawdzać przez wtryski ale to powodzenia jak za 150zł Ci wszystko zrobią łącznie z demontażem wtrysków, którego za parę złotych nikt się nie chce podjąć

  9. #2289
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Casio
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Włoskie, doładowane
    Postów
    729

    Domyślnie

    Ja wiem, że pod kompa będą wrzucać. Jak to mniej więcej wygląda możesz sobie sprawdzić klikając w link kryjący się w moim poście pod EDIA PRO. Żeby nie było - nie spamuję Jak się okaże, że do roboty mam wtryski to znalazłem w promieniu 100 km firmę, która ogarnia CR bardzo dobrze - przynajmniej tak o nich ludzie piszą.

  10. #2290
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    Źródłem będzie pierwszy lepszy podręcznik z technikum bo niezależnie od generacji silnika wysokoprężnego w cylindrze muszą zachodzić te same procesy. Nie mówię, ze criss nie ma racji bo częściowo ma po to są korekty aby silnik próbował reagować na nieodpowiednią prace podzespołów. Z tym, ze jak większość wie do pewnej granicy sobie z tym radzi, a już powyżej nie. Jak mamy auto z korektami na jałowych do +/- 1,5 to silnik nadal poprzez korekty wprowadzone w ECU chodzi w miarę równo, a gdy na jałowych korekty sięgają +/- 4-5 to już każdy się zorientuje, ze coś w tym silniku będzie nie tak bo będzie zauważenie nierówno chodził i zapewne miał problemy z odpalaniem.
    Potrafię czytać ze zrozumieniem, za to niektórzy nie potrafią przyznać się do nawet niewielkiego błędu i będą dążyć w zaparte. Czasem dobrze się pomyśli, niekoniecznie trafnie to opisze
    Zgadzam się, że koszty są czasem niewspółmierne do korzyści.
    Ale takie korekty na pewno nie świadczą, że jest szczególnie dobrze. Po drugie - jak już zostało napisane, ECU w ten sposób stara się skorygować niedomaganie silnika. Gdyby wszystko było w porządku, korekty tak by nie szalały. Skoro nie mierzyłeś ciśnienia sprężania to tak naprawdę nie wiesz czy jest w normie (dla 2.4 max różnica między cylindrami jeśli dobrze pamiętam to 2 bar?).
    Na przykładzie Tucsona, którego podłączyłem niedawno pod KTS-a, żeby sprawdzić skutki kapitalnego remontu silnika, znalazłem funkcję sprawdzenia ciśnienia sprężania. Procedura jest taka sama jak dla zwykłego pomiaru (ECU odcina dawkę paliwa i każe kręcić rozrusznikiem, następnie wykonuje obliczenia i podaje wyniki dla każdego cylindra). Pomiar jest dużo szybszy i miarodajny - pomiar z zegarem w ręku wskazał praktycznie to samo. W Tucsonie siedzi EDC15, więc z EDC16 też powinno hulać - warto to sprawdzić.

    Z doświadczenia wiem, że korekty przekraczające wartość 4 nie muszą znacząco wpływać na pracę silnika (Grand Cherokee 2.7). Dopiero w czasie jazdy zapaliła się marchewa, stąd użytkownik zorientował się, że coś nie halo.
    Ostatnio edytowane przez magil ; 06-01-2017 o 13:57
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. [159] Poradnik do Korekty Wtrysków
    Utworzone przez Fryta118 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-01-2016, 18:28
  2. KOREKTY WTRYSKÓW 1.9 jtd 16v
    Utworzone przez Michał 12 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-08-2015, 16:34
  3. korekty wtrysków
    Utworzone przez Bartol w dziale 147
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 07-06-2015, 13:15
  4. [159] Korekty wtrysków.
    Utworzone przez zahmitokersoken w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 27-12-2014, 21:16
  5. Korekty wtrysków 1,9 mJTD 16 V
    Utworzone przez Grand231 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 04-10-2013, 08:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory