Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23

Temat: Brak mocy na niższych obrotach

  1. #11
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    05 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159 jtdm 16v
    Postów
    1

    Domyślnie brak mocy - u mnie przyczyną były zablokowane łopatki turbo

    Witam,
    miałem ten sam objaw, brak mocy do ok 2300-2500 obrotów, brak ciśnienia turbo, wskazówka poruszała się bardzo leniwie. Efekt był tak uciążliwy, że ledwie ruszałem ze świateł, czasem silnik potrafił zgasnąć. Pomogło przegazowanie na parkingu, mechaniczne odblokowanie łopatek i czyszczenie (mechanik nie wyciągał turbiny, podobno pociągał za jakieś linki). Obyłoby się niskim kosztem gdyby nie wymiana sterownika łopatek w pierwszej kolejności, ale bez tego nie zdiagnozowalby usterki. Rada, trzeba naprawdę silnik przegazować w zakresach od 0 - 4000 obrotów tak by łopatki zaczęły pracować. Mechanik poradził by zmieniać biegi przy 3000 i nie żałować gazu, w przeciwnym wypadku problem może się powtarzać.

    Pozdrawiam wszystkich

  2. #12
    Użytkownik Świeżak Avatar sprajt
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    159 1.9 JTDM
    Postów
    208

    Domyślnie

    Odświeżę temat, bo mam teraz taką samą sytuację. Niestety moja Alfa co rok musi mi zrobić w grudniu psikusa. Akurat w wigilię straciła moc, sytuacja ta sama, którą przedstawił kolega wyżej. Niestety w moim przypadku przegazowanie nic nie daje, na 1 biegu jak ruszam spod świateł Alfa ma problem z ruszeniem (często gaśnie), wskazówka od turbo się nie rusza. Dodam, że EGR czyściłem , DPF nie jest zawalony... Myślę, że to może mieć coś wspólnego z tym, że wcześniej podczas jazdy na autostradzie auto wchodziło w tryb awaryjny od ok. 160 km/h. Możecie coś doradzić? Pozdrawiam

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Shaft
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    Alfa Romeo ti 1.9 jtdm
    Postów
    56

    Domyślnie

    Dziś miałem podobny problem, samochód nie miał mocy w dolnych partiach obrotów a budził dopiero sie przy 3000. Brak egr i dpf także tym sie nie przejmowałem. Okazało sie ze winna była przepustnica która ciagle była otwarta i samochód dławił sie przy niskich obrotach.

  4. #14
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    U Ciebie raczej się zamykała. Gdy EGR jest zaślepiony to przepustnica mogłaby pracować 0-1, jak zwykła klapa gasząca.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał sprajt Zobacz post
    Odświeżę temat, bo mam teraz taką samą sytuację. Niestety moja Alfa co rok musi mi zrobić w grudniu psikusa. Akurat w wigilię straciła moc, sytuacja ta sama, którą przedstawił kolega wyżej. Niestety w moim przypadku przegazowanie nic nie daje, na 1 biegu jak ruszam spod świateł Alfa ma problem z ruszeniem (często gaśnie), wskazówka od turbo się nie rusza. Dodam, że EGR czyściłem , DPF nie jest zawalony... Myślę, że to może mieć coś wspólnego z tym, że wcześniej podczas jazdy na autostradzie auto wchodziło w tryb awaryjny od ok. 160 km/h. Możecie coś doradzić? Pozdrawiam
    Jakieś błędy? Check się świeci?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #15
    Użytkownik Świeżak Avatar sprajt
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    159 1.9 JTDM
    Postów
    208

    Domyślnie

    0 błędów , check się nie pali. Miałem poluzowana rurkę od intercoolera , poprawiona, samochód na chwilę odzyskał moc i teraz problem powrócił

    Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

  6. #16
    Użytkownik Świeżak Avatar sprajt
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    159 1.9 JTDM
    Postów
    208

    Domyślnie

    U mnie temat rozwiązany. Część mechaniczna zaworu egr została naprawiona oraz sterowanie podcisnieniem . Auto chodzi aż miło :-)

    Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

  7. #17
    Użytkownik Świeżak Avatar aras-rat
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    WLKP
    Auto
    Jest: 159 SW 2.0 JTDM 170 KM Było: Grande Punto 1.3 MJ 90 KM
    Postów
    132

    Domyślnie

    Cytat Napisał sprajt Zobacz post
    U mnie temat rozwiązany. Część mechaniczna zaworu egr została naprawiona oraz sterowanie podcisnieniem . Auto chodzi aż miło :-)

    Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
    Na czym polegała naprawa? - tam jest spręźyna i grzybek-zawor chodzący w korpusie. Podciśnienie, rozumiem że wężyki wymienione na nowe?
    Była: Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.0 JTDM 16V Turismo 170KM - Alfa Rosso Jest: Avensis 2.0 CVT

  8. #18
    Użytkownik Świeżak Avatar sprajt
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    159 1.9 JTDM
    Postów
    208

    Domyślnie

    Co do podciśnienia to tak wężyki wymienione. A EGR szczerze mówiąc nie mam pojęcia jak został naprawiony aczkolwiek wszystko hula. Dodatkowo wypalenie DPFa

    Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Od początku jak posiadam auto, zastanawiam się czy na prawdę możliwe jest, żeby miał aż tak słaby dół, szczególnie na 3 i 4 biegu... tłumaczyłem sobie to dużą masą auta, ale z tego co czytam, winny może być egr. Jadę powiedzmy 30-40km/h na 3, gaz w podłogę, auto przyspiesza jakbym co najmniej miał wbitą 5... przejażdżka 120 konnym fiatem ducato, umocniła mnie jednak w przekonaniu, że raczej w mojej 159 umarł EGR. Muszę założyc pelna zaślepke i wtedy spróbować. Dodam, że w tym momencie, na pierwszych biegach objeżdża mnie 90 konne 1.9 tdi...

    Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka

  10. #20
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Tarnow
    Auto
    AR 159 2,4 JTDM
    Postów
    148

    Domyślnie

    Prosze o porady. Auto 159 2,4 jtdm, przebieg 211kkm. Mam problem z brakiem mocy w zakresie do 2k obrotow, auto sie dlawi i gasnie. Problemem byl egr ktory zostal wymieniony na nowy (kupilem chyba zamiennik na allegro za 220zl) Auto dobrze jezdzilo przez 2 miesiace. Mechanik wymontowal tego egr przeczyscil go i oddal mi auto. Po 10km problem znowu sie pojawil. Odpialem przeplywke i auto jezdzi normalnie. Nie wiem tylko dlaczego check mi sie nie zaswiecil. Przeplywomierz byl wymieniany jakies pol roku temu na oryginal bosha bo tak samo auto nie chcialo jechac z dolu i nie chcialo odpalic. Mechanik porownywal moj stary egr z nowym i powiedzial ze nowy sie otwiera w mniejszym zakresie, no ale 2 miesiace czasu bylo dobrze. Jakie teraz opcje co zrobic?? Czy to moze jednak nie egr a przeplywke szlag trafil?? mechanik chce wlozyc stary egr ktory byl czyszczony wczesniej ale problem powrocil w niedlugim okresie wiec kupilem nowy i chce zobaczyc czy to winowajca jest egr, a jak nie to chce przeczyscic przeplywke. narazie jezdze z odpieta i jest okej. Jeszcze pytanie o pelne zaslepienie egr w celu sprawdzenia czy jest on winowajca, bo wtedy zaswieci mi sie check engine a oprocz tego auto bedzie jechalo ormalnie czy wejdzie w tryb awaryjny? narrazie chce znalezc przyczyne a w najblizszym czasie biore sie za kolektor ssacy ,klapy i wyprogramowanie egr.
    Ostatnio edytowane przez pajak83 ; 03-03-2017 o 19:29

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-08-2015, 21:02
  2. [159] Brak mocy na niskich obrotach 1.9 120 KM
    Utworzone przez dexster w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 06-01-2015, 19:55
  3. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 12-12-2014, 20:30
  4. Brak mocy na wyższych obrotach
    Utworzone przez iglak w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 05-12-2014, 18:55
  5. 1.8 TS brak mocy na wysokich obrotach
    Utworzone przez kwintus w dziale 156
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 20-11-2014, 19:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory