Temat: Jaki olej wlać do JTDm, filtr oleju ?

  1. #2511
    Użytkownik Romeo Avatar italiano_83
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 MA Distinctive/ Premium/Dach/Bose
    Postów
    504

    Domyślnie

    Cytat Napisał bobby Zobacz post
    Wszystko pięknie, tylko syf na dnie miski jest powszechnym zjawiskiem przy tego typu wymianach oleju.
    Aha czyli wszystkie auta z syfem w misce olejowej Twoim zdaniem miały wymieniany olej przed odsysanie tak ?
    A jeśli nie to ile 90% 80% -40% skąd te dane, informacje ? Od kiedy się olej w silnikach tą metodą powszechnie wymienia od końca lat 90-tych - a wcześniej syf w misce olejowej to niby z jakich przyczyn się zbierał?

    Cytat Napisał bobby Zobacz post
    Powiedz mi szczerze, po co ci wszyscy głupi producenci samochodów robią korki spustowe?
    Przecież można by wymieniać olej od góry, jest szybciej, czyściej, bezpieczniej. Pewnie jakaś globalna zmowa.
    Taki był zamysł od początku produkcji aut, to że powstała nowa technika nie wyklucza stosowania starej powszechnej.
    Dzisiaj mamy laserowe "noże" chirurgiczne, tną precyzyjniej i bezpieczniej od "skalpeli" tamują częściowo lub całkowicie krwawienie, ale to nie znaczy że chirurdzy pozbyli się starych skalpeli. Aparaty do przetłaczania płynu hamulcowego też powinni z warsztatów powywalać, można klasycznie to zrobić, można "maszyną" .


    Cytat Napisał Mati_95 Zobacz post
    W 99% właśnie filtr powietrza wymienia się razem z olejem, czyli w dalszym ciągu musimy "zajrzeć pod samochód".
    Tu się mylisz, przecież producent zaleca wymianę filtra raz na 30-40-a nawet 60 kkm lub w czasami daje ograniczenie wiekowe( dwa-cztery lata) .
    A jak auto ma interwał 15kkm-20kkm, a w roku robi 30-40kkm to ma dwie wymiany oleju, a nie koniecznie przy tym musi wymieniać filtr powietrza.
    Osobnym tematem, że wymiana filtru powietrza jest mocno uzależniona od warunków w jakich auto jest eksploatowane.
    W Pl wymieniałem w tdi co rok, bo był zwyczajnie brudny, w nl mniejszy poziom zabrudzenia miałem po 2 latach, bo warunki inne.
    Akurat w Alfie ten filtr został umieszczony mało sympatycznie pod względem serwisowym .

  2. #2512
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2016
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0jtdM
    Postów
    246

    Domyślnie

    Cytat Napisał italiano_83 Zobacz post



    Tu się mylisz, przecież producent zaleca wymianę filtra raz na 30-40-a nawet 60 kkm lub w czasami daje ograniczenie wiekowe( dwa-cztery lata) .
    A jak auto ma interwał 15kkm-20kkm, a w roku robi 30-40kkm to ma dwie wymiany oleju, a nie koniecznie przy tym musi wymieniać filtr powietrza.
    Osobnym tematem, że wymiana filtru powietrza jest mocno uzależniona od warunków w jakich auto jest eksploatowane.
    W Pl wymieniałem w tdi co rok, bo był zwyczajnie brudny, w nl mniejszy poziom zabrudzenia miałem po 2 latach, bo warunki inne.
    Akurat w Alfie ten filtr został umieszczony mało sympatycznie pod względem serwisowym .
    Takie wydłużone interwały zostały stworzone po to aby zachęcić kupującego do swojego produktu, im większy interwał tym rzadsza wymiana a to pozwala zaoszczędzić, jednak jest to oszczędność zazwyczaj pozorna( a przykładem mogą być silniki dci które często ulegały awariom przez rzadką wymianę oleju). Te osoby które znam i dbają o swój samochód robią wymianę co 10-15 tysięcy i przy okazji również wymieniają filtr powietrza. Ja osobiście również tak robię.

  3. #2513
    Użytkownik Romeo Avatar italiano_83
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 MA Distinctive/ Premium/Dach/Bose
    Postów
    504

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mati_95 Zobacz post
    Takie wydłużone interwały zostały stworzone po to aby zachęcić kupującego do swojego produktu, im większy interwał tym rzadsza wymiana a to pozwala zaoszczędzić, jednak jest to oszczędność zazwyczaj pozorna( a przykładem mogą być silniki dci które często ulegały awariom przez rzadką wymianę oleju). Te osoby które znam i dbają o swój samochód robią wymianę co 10-15 tysięcy i przy okazji również wymieniają filtr powietrza. Ja osobiście również tak robię.
    Miałem na myśli interwał wymiany filtra powietrza, padł argument, że jak już ściąga się płytę pod silnikiem to wymiana filtra powietrza za razem.
    Odnośnie interwału wymiany oleju, to stosuje ten sam zabieg - rok, lub 15kkm.

  4. #2514
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,584

    Domyślnie

    btw, interwal wymiany filtra powietrza jest chyba 70tys o ile dobrze pamietam w mojej tbi. ja wymienialem rok temu, ale w tym roku po ledwie 12tys km zerknalem na niego. przy okazji wymiany oleju i byl brudny, dlatego go tez wymienilem. widac taki mamy syf w powietrzu, ze trzeba wymieniac z olejem (z reszta zawsze tak robilem, czasem jedna wymiane omijalem)

  5. #2515
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Wymiana filtra powietrza rzadziej niż 20 kkm grozi uszkodzeniem turbosprężarki.
    Mam gdzieś na FB pokazany filtr jak to wygląda po 40 kkm.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  6. #2516
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,228

    Domyślnie

    Ćwierć wieku temu, ci co wymieniali filtry i olej po 10 tys km. potrafili zrobić bez remontu 300 000 km Polonezami. Dla mnie wniosek jest prosty.
    Olej i wszystkie filtry co 10 tys. km i auto będzie długo i bezawaryjnie służyć.

    Jak Mati_95 zauważył, wydłużone interwały to marketing. 95% aut w 2 czy 3 lata i tak nie przejedzie 150 tys. km, ale jeśli zepsują się jako 4 czy 5 letnie z przebiegiem 180 tys km. to co to producenta obchodzi, gwarancji już nie ma.

  7. #2517
    Użytkownik Romeo Avatar italiano_83
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 MA Distinctive/ Premium/Dach/Bose
    Postów
    504

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    btw, interwal wymiany filtra powietrza jest chyba 70tys
    Większość producentów silników turbodoładowanych czy to benzynowych czy diesli daje interwał wymiany filtra powietrza 60kkm/4lata i nic w tym dziwnego, układ dolotowy jest tak skonstruowany, aby zasysać względnie czyste powietrza dzięki odpowiedniemu umiejscowieniu wlotu powietrza.
    Nie rzadko są te stosowane filtry wstępne jak w grupie vw w 1.9 tdi, interwał wymiany filtra paliwa są podobne a często i większe nawet 90kkm w tdi.

  8. #2518
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2016
    Mieszka w
    Pomiechówek (woj. mazowieckie)
    Auto
    Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9JTDm 16v
    Postów
    38

    Domyślnie

    Jako że tuż tuż zbliza się wymiana oleju znalazłem na alledrogo olej firmy Millers Oil 5w40 Trident w dość przestępnej cenie możecie coś powiedziec na temat tego oleju śledząc ten temat dużo pozytywnych opinii na temat tej firmy. Moja Bella 1,9JTDm 150km bez ekologii (dpf off, egr off, klapki usunięte - wszystko u PABLO). Poprzedni wlasciciel zalał ją okolo 8tys temu olejem Mobil Super 3000 5w30 ale chyba nie jest to najlepszy wybór do tego silnika. Prośba o posty i pomoc. Ewentualnie jaki jeszcze olej byscie doradzili

  9. #2519
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Tomekkk
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159 SW 1,9JTDm Q-Tronic
    Postów
    395

    Domyślnie

    italiano_83, a widziałeś kiedyś na własne oczy taki filtr powietrza po 4 latach lub 60tys. km?

    Ja zawsze wymieniałem co 10tys. km razem z olejem i zawsze wyciągałem stosunkowo czysty filtr. W związku z tym którymś razem stwierdziłem, że skoro jest taki czysty to nie ma sensu tak często tego robić i będę zmieniał co drugą zmianę oleju, czyli co 20tys. km. Po tym jak zobaczyłem tamten filtr po 20tyś km szybko wróciłem do zmiany co 10k. Dla kilkudziesięciu złotych oszczędności nie ma co ryzykować uszkodzenia turbiny przez syf w dolocie.

  10. #2520
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał CYGANHIO1992 Zobacz post
    Jako że tuż tuż zbliza się wymiana oleju znalazłem na alledrogo olej firmy Millers Oil 5w40 Trident w dość przestępnej cenie możecie coś powiedziec na temat tego oleju śledząc ten temat dużo pozytywnych opinii na temat tej firmy. Moja Bella 1,9JTDm 150km bez ekologii (dpf off, egr off, klapki usunięte - wszystko u PABLO). Poprzedni wlasciciel zalał ją okolo 8tys temu olejem Mobil Super 3000 5w30 ale chyba nie jest to najlepszy wybór do tego silnika. Prośba o posty i pomoc. Ewentualnie jaki jeszcze olej byscie doradzili
    Olej możesz kupić również u Pablo. Z pewnego źródła to raz, a dwa, że na pewno dobrze Ci doradzi.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. Jaki olej , filtr oleju, filtr powietrza alfa 156 2.5 v6
    Utworzone przez Xemik11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-02-2016, 13:14
  2. Alfa 156. Jaki filtr oleju i olej??
    Utworzone przez maxxx222 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-12-2011, 23:15
  3. [156] JAKI WLAĆ OLEJ
    Utworzone przez xxx258 w dziale 156
    Odpowiedzi: 130
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 10:16
  4. [159] Jaki wlać olej gdy poprzedni właściciel lał castrol 10w40???
    Utworzone przez cyborgpl w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 18-03-2011, 09:39
  5. jaki olej najlepiej wlać do TS'a?
    Utworzone przez kapalek w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-06-2009, 11:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory