Assistance i hol do najbliższego warsztatu gdzie całość zajęła niecałą godzinę na podnosniku.
A odnośnie różnic w komorze silnika to chciałbym żeby zmiana żarówek od długich świateł była tam łatwa jak w 1.9...
Naskrobane przez Galaxy S7 EDGE
Assistance i hol do najbliższego warsztatu gdzie całość zajęła niecałą godzinę na podnosniku.
A odnośnie różnic w komorze silnika to chciałbym żeby zmiana żarówek od długich świateł była tam łatwa jak w 1.9...
Naskrobane przez Galaxy S7 EDGE
Ostatnio edytowane przez lesnik201 ; 12-02-2017 o 01:29
Tylko zastanawiam się, gdyby to była dziura w dolocie, nieszczelność przy kolektorze czy zawór VGT, czy nawet problem z rurami do/z IC, a już w ogóle z wtryskami - to auto powinno dymić mocno cały czas czy może dymić tylko po uruchomieniu tak jak opisuje, a potem przestać całkowicie?
Bo faktycznie, po przejechaniu się tym autem i dociśnięciu parę razy, dymienie całkowicie znikło, nie było nawet pary wodnej.
Przede wszystkim, gdyby auto dostawało za mało powietrza, to dymiłaby na czarno, a nie na biało, czy szaro. Jeśli dymienie ustaje po przejażdżce, to moim zdaniem dziura w dolocie jest złym tropem, bo przecież nie zatka się po rozgrzaniu.
Oczywiście, że może dymić na szaro. Jeśli nieszczelność będzie w kolektorze (lub innej części metalowej) to po rozgrzaniu metal zwiększa swoją objętość i skutki dziury będą mniejsze.
- - - Updated - - -
Jeśli nie znajdziesz źródła usterki to ja bym odpuścił, chyba że cena będzie odpowiednio atrakcyjna.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
[MENTION=25095]magil[/MENTION]
Będę szukał, dzięki![]()
Zadam Ci pytanie jeszcze jedno, sformułowane trochę inaczej:
Załóżmy, że auto jest sprawne technicznie, stało długo na mrozie i palone było jedynie na postoju. Czy mogło się tak zachować, bo nabrało dużo wilgoci i silnik był lodowaty, a dodatkowo przez to, że palone było jedynie na postoju dla klientów, EGR zapchał silnik smołą i potrzebowało jedynie pojeździć żeby oczyścić nagar z silnika ewentualnie by przepchać/przepalić DPF?
Muszę być dociekliwy, bo nie było jakichkolwiek innych objawów, ciężko stwierdzić co jest nie tak tylko na podstawie nadmiernego kopcenia, które całkowicie znikło po przejechaniu 3km ;p Jakby kopcenie nie znikło to oczywiście, że coś jest mocno nie tak i nawet bym się nie zastanawiał.
Cholera, do tej pory miałem same benzyny, nie było z nimi tyle problemów xd
Ostatnio edytowane przez gziemzik ; 12-02-2017 o 09:48
Trzy kilometry? To jak najbardziej może być wilgoć w układzie. Myślałem, że zrobiliście ze dwadzieścia.
Pamiętaj, że diesel nagrzewa się wolniej od benzynówki, w tych temperaturach potrzeba mu co najmniej 5-7 km spokojnej jazdy ( a nie stania na światłach) żeby złapał temperaturę.
[MENTION=53720]Zenonzlasu[/MENTION]
Tak, diesel to diesel, jednak głównym powodem do niepokoju jest to, że była odpalona druga Alfa, z tym samym silnikiem - i ona nie kopciła, to znaczy, kopciła po odpaleniu tak samo, ale kiedy ja się przejechałem tą pierwszą, którą chcę kupić (przez pierwsze 2km to chmura ciągnęła się za autem konkretna) i dopiero wtedy przestała kopcić, tak ta druga przestała kopcić zwyczajnie stojąc na parkingu.
Widocznie ta druga krócej stała lub podczas poprzedniej jazdy zdążyła wyparować woda. Jeśli po 3km przestała kopcić, to naprawdę nie doszukiwałbym się uszkodzeń.
To mogła być para wodna, kwestia co to znaczy "chmura konkretna".
Jeśli masz możliwość to odwiedź sprzedawcę jeszcze raz i sprawdź auto ponownie. Zwróć szczególną uwagę jak pracuje silnik zaraz po odpaleniu. Nie powinien się zadławić, może pracować głośniej, ale powinien równo. 2.4 ma dobrą kulturę pracy. Skoro wydaliło parę wodną, za drugim razem nie powinno być kłębów dymu.
Użytkowałem diesla, teraz mam benzynę, która stoi w nieogrzewanym garażu. Auto jest odpalane max raz w tygodniu, żeby przejechać kilkadziesiąt/kilkaset km. I żadne z aut nie zostawiało chmury za sobą. Owszem, dymek był widzialny w lusterku. Benzyna w zimie bardziej "dymi".
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
"silnik zaraz po odpaleniu. Nie powinien się zadławić"
Zero dławienia, odpalił od kopa i równo, głośniej tak jak mówisz, ale równiutko
"kwestia co to znaczy "chmura konkretna"
Bardzo ciężko to zdefiniować, bo nigdy nie jeździłem mocnym dieslem, ale po wyjechaniu z parkingu i chwili jazdy odwróciłem się, żeby popatrzyć przez tylną szybę, a przez tylną szybę było widać po prostu dym, dużo dymu. Jednak auto na drodze przyśpieszało i zachowywało się bardziej niż prawidłowo.
"teraz mam benzynę, która stoi w nieogrzewanym garażu"
Też mam nieogrzewany garaż, ale mimo wszystko garaż jest szczelny, także zawsze jest tam cieplej niż na zewnątrz (w przydomowym garażu jest dużo cieplej, taki mam) i jeżeli wszystko jest ok, to zbiera się tam bardzo mało wilgoci, zresztą - jakbyś miał wilgoć w garażu, to miałbyś od razu pleśń na ścianach ;p Także, mimo że nie ogrzewany, dalej trzymasz samochód w bardzo dobrych warunkach.
Sam już nie wiem... będę testował jeszcze raz wszystko i sprawdzał. Dzięki chłopaki za pomoc, dalej jestem niepewny i zakłopotany, ale przynajmniej już wiem na co patrzyć.![]()