Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 44

Temat: Trzecia turbina w ciągu 10 miesięcy, POMOCY !

  1. #11
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    ". Co ile wymiana oleju itd."
    No chyba nie co 20 min.

  2. #12
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Acha inteligent jak widzę

    Dam ci taki przykład lejesz sobie Castrola LongLife, wymieniasz olej co 20 tysięcy dla bezpieczeństwa (co wypada co ponad dwa lata), bo tam pisze że można przejechać 35. Ale żeby dbać to jednak zmniejszasz ten dystans. Wyjeżdżasz z garażu i oczywiście jako świadomy użytkownik auta z Dmuchawką, który przestudiował fora internetowe przez dwie minuty jedziesz spokojnie, a potem już można przycisnąć, bo olej się rozgrzał. Nieeestety do pracy masz tylko 8 kilometrów w terenie zurbanizowanym (zabudowanym), jesteś nieco zdziwiony, bo auto nagrzewa się niewiele wolniej od poprzedniej benzyny 1.6 mpi- a na forach pisali, że nagrzewa się wyraźnie dłużej. Turbo regenerowane zaraz po kupnie, bo stary właściciel nie ukrywał ze jest luz na wirniku i jakie zdenerwowanie gdy po 17 tysiącach turbo jest w gorszym stanie niż przed regeneracją- bo jak to możliwe skoro dbałem.
    Przykład z życia

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał sleyer3 Zobacz post
    ". Co ile wymiana oleju itd."
    No chyba nie co 20 min.
    A to co ile ty zmieniasz?

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    QJawyY
    Auto
    Giulietta 2.0 ~200KM 440Nm 2010r
    Postów
    513

    Domyślnie

    Dokładnie. Zima, gęsty olej, krótkie odcinki, używanie turbiny na nie rozgrzanym silniku i w efekcie zatarcie... W takim wypadku błąd kierowcy a nie wina złej regeneracji turbiny czy jej montażu. A wymiana co 15 czy nawet 20 tys to dodatkowe ryzyko.

    10 - 12 tys max, a przynajmniej raz w roku jak się przebiegu nie zrobi, to nie są duże koszta

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Nowy Sącz/Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 147, 1.9JTD 85kW
    Postów
    312

    Domyślnie

    Cytat Napisał gramian Zobacz post
    Nie powinno, ogółem marka bardzo znana. Zasugerowano mi, że Castrol ma tendencje do "tworzenia" smoły, i że jest po Mobilu najczęściej podrabiany. Dałem się podpuścić a ile w tym prawdy to już hydrozagadka. Kupujcie najlepiej z pewnych źródeł. Nie oszczędzajcie i nie kupujcie w marketach lub w super cenach z allegro, chyba, że sprzedającym jest autoryzowany przedstawiciel marki.
    Sprecyzuje :
    8v - może być 0W, 5 W i 10W
    16v - 0W i 5W.
    Zalałem 5w-40 castrola z tego względu, że poprzedni właściciel taki wlał. Kolejny raz też planuje inny np. motul

  5. #15
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    Ludzie nie róbcie sobie jaj i czytajcie ze zrozumieniem napewno nie wymieniam oleju co 20 minut.

  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    No to co ile ty wymieniasz??????????

    - - - Updated - - -


    Chłopie przeczytałeś dwie linijki- nie całe, zwróciłem ci uwagę i od razu mi wyskakujesz z czytaniem ze zrozumieniem. Bo napisałem co ile wymiana oleju?????????
    I na to jest odpowiedź w ramach czasowych, czy przejechanych kilometrów?????????
    Jak ty uważasz że czasowy wymiar jest słuszny, to chyba 80% warsztatów w tym kraju powinno być zamkniętych
    Ostatnio edytowane przez kylo1986 ; 02-03-2017 o 10:49

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    QJawyY
    Auto
    Giulietta 2.0 ~200KM 440Nm 2010r
    Postów
    513

    Domyślnie

    Slayer wiem, że nie wymieniasz co 20 minut i że nie oto Ci chodziło.
    Autor postu piszę, że turbo padło po 20 minutach i prawdopodobnie z winy mechanika (wg regenerujących). Ale druga awaria mogła być tak jak podsunął Kylo z powodu złego użytkowania

    Panowie nie łapcie się za słowa, jutro piąteczek i trzeba się cieszyć

  8. #18
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Panowie jak czytam o Waszym użytkowaniu turbiny to płacze ze śmiechu. Musiał bym od 5 lat mieć coś nie tak z turbiną a śmiga dobrze.

    Po prostu tak wygląda w Polsce regeneracja turbiny na chińskich częściach. I do tego ściemnianie że zły montarz itp.

    Wysłane z mojego SM-A500FU
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Jak ktoś przejeżdża kilka ładnych miesięcy bez jakichkolwiek problemów (jak były checki, nagły spadek mocy itd. to trzeba było by o tym napisać) i nagle pada mu turbo to ja niekoniecznie celownik w gówniane turbo ustawiam, bo jak się ma wysrać to niedługo po montażu.
    Ale można nawet z dziadowskim turbo jeździć- ja mam hybrydę i po tysiącu kilometrów już było wiadomo że coś nie tak. To było przy stanie licznika 230 kilka tysięcy, na dziś mam coś w granicach 280 i dalej te same turbo siedzi. Jakbym chciał to na 12 kilometrach ja wysadzę- mam wprawę w wypluwaniu wirników wydechem

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar italiano_83
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 MA Distinctive/ Premium/Dach/Bose
    Postów
    504

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    Panowie jak czytam o Waszym użytkowaniu turbiny to płacze ze śmiechu. Musiał bym od 5 lat mieć coś nie tak z turbiną a śmiga dobrze.

    Po prostu tak wygląda w Polsce regeneracja turbiny na chińskich częściach. I do tego ściemnianie że zły montarz itp.
    I niestety taka jest prawda, najczęściej regeneracja ogranicza się do oczyszczenia i wypiaskowania turbo co by ładnie z wierzchu wyglądało, a gdy zaczyna się wymiana elementów to zaczynają się cyrki.
    Wystarczy, że będzie różnica w gęstości materiału z jakiego wykonane jest np. koło kompresji a zazwyczaj tanie zamienniki są cięższe od oryginałów i turbo wolniej wstaje z dołu.
    Do tego sam proces montażu i wyważenia i zaczynają się kłopoty.

    Dajcie spokój z interwałem olejowym, rodzajem oleju i faktem czy turbo zostało zalane olejem czy nie.
    I tak prawie nic na wałku oleju nie zostaje, ciśnienie w magistrali olejowej jest tak szybko wytwarzane, że nie ma to żadnego wpływu, już nie mówiąc o tym, że obroty wałka turbo na biegu jałowym są "żadne" względem tego kiedy silnik jest obciążony podczas jazdy.
    Przecież to turbo totalnie suche w środku nie jest, po regeneracji musi zostać wyważone ..hmm na sucho tego przecież nie robili.

    Kolego są dwa wyjścia, albo masz pecha i dostajesz totalny złom po regeneracji, albo masz problem ze smarowaniem turbo innego wyjścia niema.
    Bo mity o tym, że po jednym dwóch nawet ostrych jazdach na zimnym oleju sprawiają, że turbo ulega uszkodzeniu to można między bajki włożyć, gdyby tak było to fabryki nie nadążyły by turbosprężarek produkować. To faktycznie wrażliwy mechanizm, ale bez przesady z plasteliny nie jest zrobiony.

Podobne wątki

  1. WĄŻ Turbina - Intercooler - pomocy!
    Utworzone przez kinol156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 25-10-2019, 12:30
  2. Turbina pomocy!
    Utworzone przez Kostuch w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 14-03-2015, 21:35
  3. Jak w ciągu roku z miłości przejść w nienawiść
    Utworzone przez x69xxx69x w dziale GT
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 06-11-2013, 20:47
  4. Powrót Alfa Romeo do USA w ciągu 24 miesięcy
    Utworzone przez Tuti w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-02-2010, 22:37
  5. Trzeci przepływomierz w ciagu 6 miesięcy-pomocy
    Utworzone przez wejus77 w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 06-04-2009, 14:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory