wg mnie spawanie głowicy to średnia opcja, chyba że naprawa fabryczna z gwarancją.
Regenruje się u nas wszystko, ale z jakim skutkiem - po regeneracji maglownicy i 2 poprawkach i nadal jej niesprawności, powiedziałem sobie koniec z regeneracjami...A spawanie glowicy to wg mnie juz tym bardziej śliska sprawa.
Ja moze mialem szczescie ale uzytkowalem 3 (z czego 2 nadal) auta z silnikami 2.4 silniki 200 i 210, przebiegi pewne zakres 140kkm, 190kkm, 250kkm - dwa z chipem jedna bez, wszystkie bez dpf, jedna z egr off i nic z glowica nigdy sie nie dzialo (przepraszam w jednej wymienialem uszczelke pod glowica, ale glowica byla sprawdzona i byla sprawna bez pekniec), kolektory sprawne po wymieniane na nowe z klapami.
Jestescie pewni ze auto nie mialo zadnych niedomagań wczesniej ?
Kolega z dwukrotnie peknieta glowicą, chyba sam napisał co było przyczyną - niesprawny uklad chlodzenia.
Kto wymienia regularnie plyn chlodzenia, czy sprawdza jego właściwosci ?
Roznice temperatur nie sa dobre dla tego auta - np zima minusowe temp i but, albo myjnia i but itp albo but zanim auto osiagnie optymalna temp pracy.
Ostatnio edytowane przez szewi ; 02-05-2016 o 12:04
uslyszałem dzisiaj w serwisie teorie, że pękają w wersjach 210 KM, bo jakieś kanaliki sie przytykają , a wersje 200KM jesli tylko maja egr i klapy out to będą żyły. cytuje, bo ja sie na tym nie znam
Głowica w silniku 200 i 210 km jest dokładnie taka sama, jedyne różnuce w tym silniku to inne wtryskiwacze, turbo i program, ot tyle.
A co do regeneracji fabrycznej głowice sprzedawane jako remanufactured przez serwis(sam je paru osobom z forum sprzedawałem) nie są spawane tylko zupełnie nowe, jedyna różnica to że trzeba oddać starą, może być nawet od innego auta albo w kawałkach. Przepisy o ekologii
Ostatnio edytowane przez jasio79 ; 21-03-2017 o 08:57
Różne bajki się słyszyGłowica w wersjach 200 i 210 KM jest taka sama. Inne są wtryski, pompa CR i turbina.
No to mnie kolega Jasio uprzedził.
Hej. Zastanawiam się nad zakupem 159 z 2,4 200km automat 2008 rok, i chciałbym poznać orientacyjne koszta wymiany głowicy.
Jasiu podawał w innym temacie cenę głowicy, obecnie ponad 6000.
Nie ma co zakładać, że w Twoim egzemplarzu ona pęknie, aczkolwiek dobrze jest mieć zachomikowane na czarną godzinę.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Zachomikowane to warto mieć pieniądze na zupełnie inną markę...i już nigdy nie wracać.
Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...
"Nie możesz nazywać siebie prawdziwym miłośnikiem motoryzacji jeśli nigdy nie miałeś Alfy Romeo" - Jeremy Clarkson
Pomogłem?Dodaj punkt reputacji
(gwiazdka pod postem)