159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)
Jak kupisz nowy samochód to możesz nawet trzy lata nie zmieniać oleju przy Twojej jeździe i będzie jeździł nadal, tylko o czym to świadczy? Mówisz "jak dbasz, tak masz", a tak naprawdę sam się przyznałeś, że prowadzisz maksymalnie podstawowy serwis swojego samochodu. Porównujesz użytkowanie samochodu od 0 do 180 k km do użytkowników od 200-250k km wzwyż - jaki to ma sens? Szczerze mówiąc moim zdaniem też warto brać nowy z salonu, ale nie taki był temat...
Według komputera czy dystrybutora? Bo u mnie według dystrybutora wychodzi, że w samej trasie pali 0.5l więcej niż komputer pokazuje, a w mieście 1l więcej. Chciałbym jeszcze zauważyć, że dla każdego jazda po mieście to co innego, bo krzyż na drogę temu kto jeździ np Kalwaryjską o 16![]()
A ja przesiadłem się do Alfy 2,4 z BMW 330xi. Debil ktoś powie. Zgadzam się...ale tego się nie da wytłumaczyć. To jest jak porzucenie rodziny dla kochanki idiotki. A dlaczego diesel? Bo gdybym kupił Alfę benzynową to bym płakał, że kochanka choć piękna jest w łóżku gorsza od starej żony.
Aha mam DPF, klapy i EGR...i jeżdżę głównie po mieście . Nie mam najmniejszych kłopotów z DPF
Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...
To świadczy tylko o tym, że ASB w 159 spokojnie wytrzymuje 9 lat bez wymiany oleju i nadal nie daje żadnych oznak, do takiej wymiany, mimo "mądrości" forumowych speców
Nikogo nie ewangelizuję jak ma serwisować używany samochód z przebiegiem 200 tys. więc nie staraj się mnie przekonać jak powinien dbać o swój, którym jeżdżę od nowości i potrafię od razu wyczuć, gdy coś jest nie tak. Nie jestem mechanikiem, więc oddaję auto w ręce specjalistów, którzy nie uprawiają "druciarstwa" i potrafią zdiagnozować prawdziwą przyczyną niedomagań, a nie wymieniać kolejne podzespoły metodą prób i błędów. Wiem jakie roczne przebiegi wykonuję tym autem i potrafię dobrać odpowiedni interwał wymiany oleju do warunków drogowych eksploatacji auta (nie jest to jazda po mieście), a Ty możesz wymieniać olej nawet co 5 tys., jeśli uznasz, że ma to swoje uzasadnienie. Mnie nic do tego. Ja jedynie nie łykam jak pelikan każdej "mądrości", jaką przeczytam na tym forum
- - - Updated - - -
Ja też, a w ciągu 9 lat tylko 2 razy mi się zdarzyło wracać z pracy do domu okrężną drogą, żeby DPF mógł w końcu uruchomić procedurę wypalania.
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)
Nie zauważyłem wcześniej tego wpisu, ale odpowiem na niego, bo uważam, że warto: Jeżeli ktoś kupuje jakiekolwiek auto z przebiegiem >200 tys. to MUSI mieć świadomość, że to nie jest "nówka nie śmigana prawie z salonu". W dzisiejszych czasach w takim aucie może się popsuć właściwie wszystko i trzeba być na to przygotowanym finansowo, szczególnie gdy auto nie ma dostępnej żadnej historii serwisowej, bo nie wymienisz wszystkiego zaraz po zakupie, bo koszty Cię zabiją. Nie bez powodu auta z takim przebiegiem kosztują 20% ceny salonowej, choć po odpicowaniu mogą wyglądać, jak nowe. U nas niestety pokutuje postawa, że stać mnie tylko na zakup "super bryki", ale na jej utrzymanie już niekoniecznie.
Wracając jeszcze do tematu wymieniać, czy nie wymieniać olej w ASB w używanym aucie, to bardziej skłaniam się do teorii, która mówi, że jeżeli poprzedni właściciel nie wymieniał oleju w ASB, to nadal nie należy (bez powodu) tego robić, bo to może tylko pogorszyć jej stan. Ale każdy sam podejmuje takie decyzje.
Ostatnio edytowane przez Krzysztof ; 10-04-2017 o 20:41
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)
Instrukcja naszych Alf mówi o tym, że poziom oleju w skrzyni sprawdza się co 30tyś km. o wymiana oleju co 60tyś. Ja po kupnie samochodu z automatem zrobiłem tak jak z każdym płynem - wymieniłem (choć tylko statycznie). Póki co nie mam problemów ze skrzynią. Tak jak kilku przedmówców jeżdżę 90% po mieście. DPF mam, wypala się regularnie i tyle. Pzdr.