Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 42

Temat: Jtd 1.9 105KM ciezko odpala na zimnym silniku

  1. #31
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar komisarz
    Dołączył
    11 2016
    Auto
    156 SW 1.9 16V 150KM '05r DISTINCTIVE
    Postów
    513

    Domyślnie

    Ja nie sugeruję się mignięciem spirali, napisałem Ci że nie jest to zależne od temp powietrza a od silnika, opisałem sytuację gdy silnik jest ciepły a nie na mrozie a wtedy na pewno nie grzeją świece, jak jest ciepły to nie słychać tego charakterystycznego "pstryczka" bo nie dostaje sygnału, wiadomo że na mrozie długo się świeci i dohrzewają jeszcze po odpaleniu

  2. #32
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar gcredhot18
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Swieradow-Zdroj/Wrocław Poland
    Auto
    Była 159 SW 1.9 JTDm 2006r. Jest XF 2017. 241KM
    Postów
    910

    Domyślnie

    Nowe swiece podlaczylem na zewnatrz pod przekaznik.po przekreceniu kluczyka grzaly kilka sekund pozniej przekaznik odcial prad..
    Wykluczylem tym sposobem i wine przekaznika i okablowanie.pozniej wyjalem state swiece.kazda bezpodrednio pod aku podlaczalem.jedna swieca robila mocne zwarcie i mozliwe,ze pozostale trzy przez to nie grzaly.teraz na nowych swiecach przy tempetaturze okolo 4st. i dwoch dniach postoju pali normalnie


    Wczesniej po nocnym postoju i temperaturze wyzszj niz 5st. ciezko jej bylo sie zebrac bez samostartu

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez gcredhot18 ; 03-03-2017 o 12:03

  3. #33
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Didi1102
    Dołączył
    12 2016
    Mieszka w
    Czernica
    Auto
    156sw
    Postów
    255

    Domyślnie

    Ja mam teraz odłączony przekaźnik całkowicie bo mi zdechł tz dzialal jak chciał zwieral na stale a czasem wcale i powiem wam ze przy 0 stopni nie mam problemów ze startem jak było -3 to juz podgrzewałem świecami mam zrobione obejście i podaje napiecie na przekZnik swiec recznie tz z guziczka. (Taka prowizorka aż nie kupie nowego heh i tak juz żyje to 3 miesiące :p) a tak apropo gdzie psikacie samostartem?

    A druga rzecz jeszcze jak kupilem gruza to 2 świece misly opor po 1M ohm a druga 2M ohm a dwie 0 ohm i dopuki temperatura nie spadła na - to nie było problemu z zapłonem

    Taka myśl teraz może jak zawsze wam sie swiece wlanczaja przy rozruchu a to 20A (z danych producenta swiec wynika ze jedna swieca pobiera 5A x4 sztuki =20A) realnie przy probach po za samochodem jedna swieca przy podlonczeniu ciongnela mi okolo 18A to jest 72A chwilowego poboru a po okolo 6s spadalo do 7A co łącznie dawało by 28A

    Czyli aku był mega obciążony przez świece i jak grzeją to rozrusznik nie dostaje pełnego prądu a sam potrzebuje od 200 do 80 A jak juz uzyska odp. Predkosc obrotowa. i jak nie ma odpowiedniej ilosci pradu to nie uzyska predkosci obrotowej co za tym idzie cisnienie w cylindrach tworzy sie nie wystarczajaco szybko ... i niechce chwycić. nie spalona dawka moze powodowac kopcenie na czarno przy rozruchu :/ bo jest zalany i jest za duzo paliwa wzgledem powietrza ...

    : O.o :
    Ostatnio edytowane przez Didi1102 ; 03-03-2017 o 12:39

  4. #34
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar gcredhot18
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Swieradow-Zdroj/Wrocław Poland
    Auto
    Była 159 SW 1.9 JTDm 2006r. Jest XF 2017. 241KM
    Postów
    910

    Domyślnie

    Udalo mi sie wyeliminowac rowniez dymienie.przyczyna-wtryskiwacze od wersji 115konnej. Dorwalem Alfe na czesci z wtryskami z koncowka 02 wymienilem i problem dymienia rozwiazany.zeby jeszcze sie upewnic wtryskiwacze od 115KM przelozylem do Alfy,z ktorej wyjalem te z koncowka 02.Efektem tego bylo dymienie.
    Po wymianie wtryskow juz na te jakie maja byc Alfa przestala dymic ale przy ponad 3tys obr.zaczela znowu gasnac(pisalem juz o tym wczesniej).Przy odlaczonej przeplywce czuje "mulenie"(nie zbiera sie tak jak powinna) ale nie gasnie co chwila-choc zdarzy sie sporadycznie.Wszystko na to wskazuje ze winnym jest przeplywomierz.Mam na podmianke z drugiej Alfy i niebawem go zmienie.W drugiej alfie na tym przeplywomierzu nic sie ne dzialo niepokojacego(byla moc,brak dymienia,nie gasla itp.) ale wyrzucalo blad po110 zreszta taki sam blad wyrzuca mi na obecnej przeplywce...

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

  5. #35
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar tomasz_
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    AR 156 Sportwagon 1.9 150 KM "GQ"
    Postów
    243

    Domyślnie

    przy odłączonej przepływce komputer dobiera jakieś domyślne wartości stąd auto nie gaśnie ale ma muła. Natomiast jeżeli na podłączonej jest tragedia to masz winowajce problemu. Podmień i powinno być ok. Jeżeli to wersja 105 to nie wiem czy się nie mylę ale powinno też pasować z Marei, Bravo, Brava

  6. #36
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar gcredhot18
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Swieradow-Zdroj/Wrocław Poland
    Auto
    Była 159 SW 1.9 JTDm 2006r. Jest XF 2017. 241KM
    Postów
    910

    Domyślnie

    Napiszę jeszcze,ze przy tych wtryskach ze 115 konnej wersji spalanie w miescie mialem nieco ponad 10 litrow(niepokoilo mnie to bardzo) pewnie zepsuty przeplywomierz takze dodawal swoje

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

  7. #37
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar tomasz_
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    AR 156 Sportwagon 1.9 150 KM "GQ"
    Postów
    243

    Domyślnie

    można było zmienić ECU na 115 i zostawić, o ile 115 nie mialy już zmiennej geometrii łopatek turbiny. Wydaje mi się że ECU od 115 poradziłby sobie z wysterowaniem wszystkiego.

    Swojego czasu miałem Maree właśnie z 1.9 JTD 105, z popsutą przepływką paliła nawet do 10 litrów.. więc objawy te same.

  8. #38
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar gcredhot18
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Swieradow-Zdroj/Wrocław Poland
    Auto
    Była 159 SW 1.9 JTDm 2006r. Jest XF 2017. 241KM
    Postów
    910

    Domyślnie

    No niestety.to nie wina przeplywomierza.Czuje czasem takie cos jakby turbo w ogole sie nie zalaczalo albo cos sie przycinalo...na pelnym zbiorniku paliwa nie gasla a na znikomych ilosciach(5-10l)za kazdym razem gasla... Sprawdze jeszcze dwie rzeczy-pompke paliwa(choc w komputerze pokazuje dobre cisnienie) i zawor upustowy na turbinie. Ostatnio probowalem zmierzyc cisnienie doladowania to aktualne pokazywal komputer ale zamierzonego nie chcial odczytac-kilkanascie tygodni temu odczytywal i takie i takie...

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

  9. #39
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar gcredhot18
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Swieradow-Zdroj/Wrocław Poland
    Auto
    Była 159 SW 1.9 JTDm 2006r. Jest XF 2017. 241KM
    Postów
    910

    Domyślnie

    Na jakiej zasadzie dziala turbina w motorze 105KM? Jest sterowana podcisnieniem za pomocą zaworu upustowego,bez zmiennej geometrii to na pewno ale to podcisnienie dostaje od vacum pompy czy jak? Vacum pompa podaje to w dolot?Pozamienialem juz prawie wszystko z jednej alfy do drugiej i ciągle tak jakby turbiny nie bylo.Caly uklad dolotowy szczelny,Turbo ładuje do 2.2bara to chyba znaczy,ze dziala tylko dlaczego tej mocy nie czuc.Ja wiem,ze to tylko 105KM ale jedzie sie jak wolnossacym benzyniakiem.Zadnych bledow nie wywala wiec to raczej jakas usterka mechaniczna...Nie zamienialem tylko pompki w baku(choc ta pokazuje dobre cisnienie),vacumpompy(w tej obecnej troszke cos zgrzyta delikatnie) Ewidentnie cos mi ten silnik przydusza i nie ma tej mocy co byc powinna.egry i inne zawory czyscilem,zaslepilem, filtry wszystkie wymienione,nic nie dymi,nie szarpie tylko to zasrane turbo jest jakby go nie bylo :-) Podejrzewam ten zawor upustowy albo pompe paliwa w baku ze jest przytkana-od tego moga byc takie przyczyny,bo juz zaczynam myslec ze rozrzad jest przestawiony albo sam czujnik walka padniety...Moze ktos mi podrzucic jakiegos linka dotyczacego dzialania turbiny w tym motorze lub wyjasnic te sterowanie podcisnieniem?

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

  10. #40
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar gcredhot18
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Swieradow-Zdroj/Wrocław Poland
    Auto
    Była 159 SW 1.9 JTDm 2006r. Jest XF 2017. 241KM
    Postów
    910

    Domyślnie

    Zrobilem dzis logi dynamiczne na przeplywomierzu odlączonym i podlączonym.Przeplywomierz zostal podmieniony po raz kolejny z drugiej Alfy o tych samych parametrach,(rocznik,pojemnosc,nawet klor ;-) ) Tam dziala bez zarzutu wszystko.Nawet jak go odlacze (w tej dobrej Alfie)to moc jest tak jakby byl podlaczony wiec musi byc dobry. Logi natomiast w tej zamulonej Alfie wykazują odchyly od normy jesli dobrze odczytuje te wykresy...Co poza przeplywomierzem jeszcze moze to powodowac? Uklad szczelny na bank(rozbieralem go i skrecalem,czyscilem dwa razy)...Moze to intercooler niedrozny-czyscilem go i plukalem pod bierzaca wodą,bo z zewnatrz byl zalepiony trochę)...Moze rurki w odmie(te dwie od dolu) odwrotnie podlaczylem,bo puszke odmy tez niedawno czyscilem-juz nawet takie pomysly mam.. Ponizej logi dynamiczne(wszystko na 3 biegu do oporu) zdarzalo sie,ze przy 3500 gasł i wywalalo blad po191 ale akurat teraz nic sie nie wydarzylo..uprzedzam,ze wymienialem czujniki,regulatory itp.nie wspominajac o filtrze paliwa...nawet ten zaworek podcisnienia na sciance grodziowej podmienialem.zawor EGR podczas tego logowania nie byl zaslepiony-jednak logi mowia,ze byl nieaktywny i otwarty tylko na 1%.Pozniej go zaslepilem ale bez zmian.jakmulila tak muli ...<br />
    https://drive.google.com/file/d/0Bw1...w?usp=drivesdk<br />
    <br />
    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. Nie odpala na zimnym silniku
    Utworzone przez May992 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 19-09-2016, 16:11
  2. [159] ciezko odpala na zimnym silniku P0683, P0520, P0401
    Utworzone przez powerride w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 25-04-2014, 15:43
  3. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 03-11-2013, 09:54
  4. [146] 1.6 8V Boxer - nie odpala na zimnym silniku
    Utworzone przez Vincent30 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 15-04-2012, 10:21
  5. Gorzej odpala na zimnym silniku.
    Utworzone przez syfon w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 08-07-2011, 23:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory