Strona 180 z 247 PierwszyPierwszy ... 80130170171172173174175176177178179180181182183184185186187188189190230 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,791 do 1,800 z 2461

Temat: Wspomaganie - wielki problem !!!

  1. #1791
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Małopolska
    Auto
    Alfa 159 2.0 jtdm TI
    Postów
    131

    Domyślnie

    Witam, co może być przyczyną brzęczenia pompy cały czas i cichnięcia pod obciążeniem.
    Dodam że gdy dobiję kierownicę do końca pompa całkiem cichnie.
    Zbiorniczek mam z 2015r. (czyściłem, sitko jakieś jest) płyn tutela GI/R zielony ostatnio odświeżany (spuszczenie ze zbiorniczka i dolanie nowego x2) Nie burzy się, nie ubywa.
    Słychać tylko brzęczenie/syczenie.
    Ps. Jak ścisnę mocniej wężyk ssący od zbiorniczka to też przestaje brzęczeć.
    Czy ktoś miał podobne objawy?
    Od czego to może być?

  2. #1792
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Cytat Napisał Fawkes Zobacz post
    Hej, mam AR TBi z 2011 r. , przebieg 31000 km i u mnie płyn się pienił i burzył i wyła pompa. ASO zmieniło mi pompę na nowa i mówią ze jest Ok ale płyn nadal się burzy i pieni. Mówią ze tak ma być bo tam panuje duże ciśnienie. Nie widza powodu do zmiany zbiorniczka bo mam nowy przecież. Płyn zielony. Wspomaganie chodzi. ASO mówi ze naprawili, ze na pewno nie magiel itd.

    Po około 1,5 tygodnia po zmianie znów nowa pompa zaczyna wyć przy zwykłych ruchach kierownica na parkingu.

    Nigdzie noe widać wycieku tylko trochę płyn przez odpowietrznik w zbiorniczku - ta dzieje u góry - czasem trochę się wychlapie.

    Co robić? Cisnąć ASO mimo wszystko o zmianę zbiorniczka?!
    Co to może być?
    Odstaw im po prostu to auto i poproś o usunięcie usterki albo zwrot wywalonych w błoto pieniędzy bo nawet nie chce wiedzieć ile Cię ASO za nową pompe wykasowało. Jak przez 1,5 tygodnia było ok możliwe, ze Ci gdzieś ucieka płyn. Układ wspomagania jest tak idiotycznie rozwiązany, ze wystarczy delikatnie poniżej minimum i już układ się zapowietrza i pompa buczy.
    Ostatnio edytowane przez Pływak ; 31-05-2017 o 20:14

  3. #1793
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,576

    Domyślnie

    Cytat Napisał grysiek Zobacz post
    Witam, co może być przyczyną brzęczenia pompy cały czas i cichnięcia pod obciążeniem.
    Dodam że gdy dobiję kierownicę do końca pompa całkiem cichnie.
    Zbiorniczek mam z 2015r. (czyściłem, sitko jakieś jest) płyn tutela GI/R zielony ostatnio odświeżany (spuszczenie ze zbiorniczka i dolanie nowego x2) Nie burzy się, nie ubywa.
    Słychać tylko brzęczenie/syczenie.
    Ps. Jak ścisnę mocniej wężyk ssący od zbiorniczka to też przestaje brzęczeć.
    Czy ktoś miał podobne objawy?
    Od czego to może być?
    u mnie w TBi dokładnie tak jest po wymianie pompy na nowszy typ (przy okazji zmieniłem zbiorniczek i płyn). stara zanim nie siadła to była cichutka. jak pisałem u kumpla w TBi też tak samo brzęczy bez obciążenia. podczas skręcania cichnie, jak łapię za wąż do maglownicy też. płyn w zbiorniczku całkiem spokojny. nie mam pojęcia, na forum wielu pisało że w innych TBi też tak jest, przyzwyczaiłem się.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  4. #1794
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Małopolska
    Auto
    Alfa 159 2.0 jtdm TI
    Postów
    131

    Domyślnie

    Może za żadki jest ten GI/R zielony i dlatego brzęczy a pod obciążeniem cichnie? Na masce mam naklejke ze powinien byc GI/A.

  5. #1795
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Właśnie ten zielony wprowadzono aby wyeliminować brzęczenie szczególnie uciążliwe zima przy niskich temperaturach na starym gęstym oleju. Z tym, ze jak auto długo jeździło na czerwonym po przejściu na zielony mogły się pojawić problemy z wyciekami co tez powoduje brzeczenie. Ogólnie układ wspomagania w tym aucie im troche nie wyszedł

  6. #1796
    Użytkownik Rowerzysta Avatar szymonjot
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Warszawa/Opole
    Auto
    159 TBI Ti
    Postów
    305

    Domyślnie

    Ja mam czerwony i też pompa wyje - jak w kilku innych TBI.

  7. #1797
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    AR 159 1.9JTDm 16V. AR GT 2.0JTS. Mini Cooper 1.6
    Postów
    90

    Domyślnie

    Witam.
    Chciałbym napisać kilka słów tak w gwoli informacji. Jakiś czas temu zaczęło mi mocno buczeć wspomaganie (im wyższe obroty silnika tym głośniejsze buczenie). Stan płynu był w normie ale płyn w zbiorniczku mocno się pienił i wzburzał. Po przeczytaniu w/w wątku wymieniłem zbiorniczek na nowy (poliftowy) oraz cały płyn z tutela GI/A koloru czerwonego na tutela GI/R koloru zielonego. Teraz wspomaganie jest jak nowe.
    Wszystkim doradzającym wielkie dzięki i pozdrawiam.

  8. #1798
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar adalberto
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    PŁOŃSK
    Auto
    PORSCHE CAYENNE S 4.8 2007 + MITO 1.4 2008-LPG
    Postów
    702

    Domyślnie

    U mnie po naprawie tego węża od wspomagania też słychac pompę na postoju,trzeba będzie zmienić płyn na zielony i zobaczymy czy się poprawi

    Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka
    PORSCHE CAYENNE S 4.8 385KM MITO 1.4 LPG 78KM NERO ETNA
    ALFA TO WIĘCEJ NIŻ AUTO.....TO PASJA
    HISTORIA 159 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...adalberto.html
    HISTORIA MITO http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...nero_mito.html

  9. #1799
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    To może nie być dobry pomysł, jeśli chodzi o dalsze życie pompy i magla.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  10. #1800
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar adalberto
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    PŁOŃSK
    Auto
    PORSCHE CAYENNE S 4.8 2007 + MITO 1.4 2008-LPG
    Postów
    702

    Domyślnie

    Tak myślisz,może trzeba się przyzwyczaić do tego pomruku
    Dodam jeszcze,że płyn się nie pieni i jest czysto czerwony

    Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka
    PORSCHE CAYENNE S 4.8 385KM MITO 1.4 LPG 78KM NERO ETNA
    ALFA TO WIĘCEJ NIŻ AUTO.....TO PASJA
    HISTORIA 159 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...adalberto.html
    HISTORIA MITO http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...nero_mito.html

Podobne wątki

  1. Wielki problem! Pomocy!! 2,4 JTD!
    Utworzone przez yelosnki w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 06-06-2014, 20:43
  2. Wielki Problem z 2.0TS POMOCY!!
    Utworzone przez konrad251 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post / autor: 02-12-2012, 15:53
  3. Wielki problem z Zamkami
    Utworzone przez hubert25 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 10-03-2012, 07:06
  4. wielki problem z gazem
    Utworzone przez Łuki_lubin w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 06-08-2011, 08:27
  5. Wielki Problem z silnikiem!!!!!
    Utworzone przez luniu w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 15-05-2010, 12:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory