Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Brak mocy 1.9 16v

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2017
    Auto
    159 JTDm
    Postów
    5

    Domyślnie Brak mocy 1.9 16v

    Witam,

    Od niedawna jestem posiadaczem AR 159 JTDm. Borykam się z problemem odnalezienia przyczyny braków mocy w aucie.
    Problem pojawił się podczas dynamicznego ruszania, wyczuwalne było szarpnięcie, a następnie brak mocy.

    Stało się to w drodze do mechanika celem wymiany turbo, które było rozszczelnione (sprawdzone wcześniej). Niestety po regeneracji "turbanu" problem nie ustał. Pojazd nie ma mocy "z dołu" a gdy już dostaje doładowanie jedzie jak 100 konny diesel.

    Sprawdzone :

    - Ustawienie rozrządu
    - Przewody doładowania
    - Podciśnienia (robione obejścia)
    - Przekładany zawór turbo, przepływka, map sensor
    - EGR wyczyszczony - nie był zlepiony

    Macie może jakieś pomysły ?


    AR 159 1.9 JTDm 16v 2006 rok

    BRAK KODÓW DTC
    Ostatnio edytowane przez Swoboda ; 11-06-2017 o 19:03

  2. #2
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Tak, pierwsze co bym zrobił to zaślepienie EGR pełną zaślepką.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar Argosan
    Dołączył
    06 2016
    Auto
    AR 159 1.9 JTDM 150 km
    Postów
    118

    Domyślnie

    DPF jest ? jesli zaslepi egr pelną zaslepką a nie jest wylaczony w systemie to wywali checka. Patrzyleś czy kopci ? może klapy staneły popatrz czy listwa pracuje i nie spadła przypadkiem

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2017
    Auto
    159 JTDm
    Postów
    5

    Domyślnie

    Witam,

    Panowie z uwagi na brak czasu dopiero w dniu wczorajszym mogłem to zweryfikować.
    EGR był zamieniany na inny, sprawny z jeżdżącego samochodu - nic to nie zmieniło. Dla bezpieczeństwa sprawdziłem jeszcze na jednym, który został z całym silnikiem z Opla, też żadnej zmiany.
    DPF jest w samochodzie, jego nasycenie wynosi 37%.
    Cięgno sterowania klapami jest na swoim miejscu, działa prawidłowo. Nie ma też wycieków w górnej części kolektora ssącego.

  5. #5
    ZBANOWANY Świeżak
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Usa
    Auto
    magsexVE
    Postów
    96

    Domyślnie

    Cytat Napisał Swoboda Zobacz post
    Witam,

    Panowie z uwagi na brak czasu dopiero w dniu wczorajszym mogłem to zweryfikować.
    EGR był zamieniany na inny, sprawny z jeżdżącego samochodu - nic to nie zmieniło. Dla bezpieczeństwa sprawdziłem jeszcze na jednym, który został z całym silnikiem z Opla, też żadnej zmiany.
    DPF jest w samochodzie, jego nasycenie wynosi 37%.
    Cięgno sterowania klapami jest na swoim miejscu, działa prawidłowo. Nie ma też wycieków w górnej części kolektora ssącego.
    Turbo na pewno zregenerowane zgodnie ze sztuką? Spróbuj zaślepić EGR częściowo/całkowicie jak radzili koledzy wyżej.

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2017
    Auto
    159 JTDm
    Postów
    5

    Domyślnie

    Myślę, że turban jest dobrze zrobiony. Współpracuję z tą firmą od kilku lat i nigdy nie było problemu.

    Zaślepię zawór i dam znać o efektach.

    Dzięki za odpowiedzi

  7. #7
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Zaślep pełną blachą. Czasem wymiana zaworu na nowy nie pomaga, bo przyczyna leży w czymś innym. Montaż pełnej zaślepki może okazać się skutecznym zaleczeniem problemu.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2017
    Auto
    159 JTDm
    Postów
    5

    Domyślnie

    Sprawa zamknięta,

    Po wielu poszukiwaniach sprawdziliśmy ustawienie geometrii turbo. Niestety mimo tego, że regenerację wykonywała firma z doświadczeniem popełnili błąd.

    Jest już ogarnięte, a auto śmiga jak należy.

Podobne wątki

  1. [159] Brak mocy/ utrata mocy/ poszarpywanie
    Utworzone przez chemiczny w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-05-2018, 15:36
  2. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-08-2015, 21:02
  3. Brak mocy, megaspalanie, brak obrotów, kłęby dymu JTD
    Utworzone przez pittlodz w dziale 166
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 19-06-2014, 16:47
  4. [159] Kompletny brak kultury silnika 1.9JTDM: klepie, brak mocy
    Utworzone przez Maciej69 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-05-2014, 16:43
  5. [146] Brak mocy, brak prędkości, twarde hamulce, dyskoteka w tylnym lewym świetle
    Utworzone przez Larrond w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 08-04-2013, 17:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory