Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Spadek mocy po rozgrzaniu silnika

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Chrzanów
    Auto
    alfa romeo 156 2.4 jtd 2001r- była, bravo 2.0 multijet- jest
    Postów
    245

    Domyślnie Spadek mocy po rozgrzaniu silnika

    Wygląda to następująco. Po osiągnięciu temperatury 70 stopni lub więcej (wskażnik kabinowy), jest zauważalny spadek mocy, tzn. silnik wkręca się na obroty nieco wolniej i nie czuć tego kopa przy 2000 obr. po prostu przyspiesza równomiernie jak benzyna (żadna kontrolka się nie pali). Jest to szczególnie zauważalne w upalne dni. Na nierozgrzanym silniku przy temp. 50, 60 stopni wszystko jest OK. Miał ktoś podobnie? Z czym to może być związane?

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Jak tak będziesz dawał w palnik na nierozgrzanym silniku to turbawke szybko wymienisz. Zacznij od przepływomierza - on mierzy temperaturę zasysanego powietrza - odepnij go i się przejedź
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Chrzanów
    Auto
    alfa romeo 156 2.4 jtd 2001r- była, bravo 2.0 multijet- jest
    Postów
    245

    Domyślnie

    Przepływomierz wymieniałem 3 miesiące temu, z tym że, założyłem nie boscha tylko magneti marelli. Żadnych typowych objawów uszkodzonego przepływomierza nie mam, ale sprawdzę dla pewności.

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Przepływka do wymiany, miliony razy było napisane że zamienniki w alfach się nie sprawdzają. Szkoda byłoby mi kasy na takie doświadczenia.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał maniek7712 Zobacz post
    Przepływomierz wymieniałem 3 miesiące temu, z tym że, założyłem nie boscha tylko magneti marelli. Żadnych typowych objawów uszkodzonego przepływomierza nie mam, ale sprawdzę dla pewności.
    No to wydasz jeszcze raz kasę tym razem na Boscha
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Chrzanów
    Auto
    alfa romeo 156 2.4 jtd 2001r- była, bravo 2.0 multijet- jest
    Postów
    245

    Domyślnie

    No nie wiem czy to przez przepływomierz. Pojeździłem dzisiaj z odpiętą przepływką i nie widze żadnej różnicy, poza kopceniem na czarno. Może to wina jakiegoś czujnika temperatury, albo może intercooler nie daje rady w takie upały?

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Jak masz możliwość podłącz kompa i na bieżąco sprawdzaj temperaturę i inne parametry, typu lambda, przepływka. Przepływomierz inny niż Bosch działa, ale niestety ma inne parametry i w tym jest problem (tak z doświadczenia bo miałem okazję kilka zamienników testować na kompie). Tylko odpowiednia diagnoza na kompie, inaczej kasa stracona na "strzelanie" w ciemno.

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367

    Domyślnie

    Przepływka Magneti Marelli jest zamiennikiem?
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Tak. Niestety tylko Bosch.

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Chrzanów
    Auto
    alfa romeo 156 2.4 jtd 2001r- była, bravo 2.0 multijet- jest
    Postów
    245

    Domyślnie

    Widze że bez podłączenia pod kompa się nie obejdzie. Chyba że ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?

Podobne wątki

  1. Spadek mocy, dym, błąd, warkot silnika
    Utworzone przez mmax88 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 06-10-2014, 08:20
  2. [146] Brak mocy po rozgrzaniu silnika
    Utworzone przez rafkom77 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 29-11-2012, 22:33
  3. [155] Po rozgrzaniu silnika brakuje mocy na gazie LPG 1.8 TS
    Utworzone przez rafal70185 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 24-09-2012, 22:36
  4. [159] Spadek mocy po nagrzaniu silnika
    Utworzone przez michal-ar1 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 05-06-2012, 15:59
  5. POMOCY - spadek mocy i dławienie silnika
    Utworzone przez JaGGeR w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 11-06-2007, 20:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory