Strona 184 z 247 PierwszyPierwszy ... 84134174175176177178179180181182183184185186187188189190191192193194234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,831 do 1,840 z 2463

Temat: Wspomaganie - wielki problem !!!

  1. #1831
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Marcin_Brze
    Dołączył
    01 2016
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 16V
    Postów
    8

    Domyślnie

    Witam wszystkich Alfaholików!

    W piątek stałem się szczęśliwym posiadaczem Alfy 159 SW 1.9 JTDm 16V. Dziś chciałem wymyć samochód, porobić zdjęcia, wystawić powitalny post i "pochwalić się" Bellą.
    Do dziś wszystko było ok, aż nie dałem przejechać się tacie. No i muszę się zwrócić do Was z prośbą o pomoc:

    Tata skręcił kołami na maksa, przy wyjeżdżaniu samochód zgasł mu, na ekranie wyskoczył komunikat którego nie zdążyłem przeczytać... Odpalił znowu, ruszył i przy próbie wyprostowania kół stwierdził, że brak wspomagania! Spod maski smród gumy. Ustaliliśmy że pasek osprzętu czasem się zatrzymuje a czasem któraś rolka się zatrzymuje - pierwsze patrzyliśmy na pompę wspomagania. Potem jednak ustaliliśmy że to jednak alternator się zatrzymuje a jak się kręci to wyje.

    Co ma alternator do wspomagania? Jest tutaj wspomaganie elektryczno-hydrauliczne? Kierownicą bardzo ciężko obrócić.

    Wcześniejszy właściciel twierdzi że wymienił zbiorniczek i został przy czerwonym płynie. Odpompowałem płyn, wyciągnąłem zbiorniczek, dmuchnąłem sprężonym powietrzem w sitko. Złożyłem ,zalałem, odpowietrzyło się (taka jasna piana się zrobiła i znikła) ale przy skręcaniu znów opór i alternator się zatrzymuje...

    Co może być grane? Proszę bardzo o pomoc bo jeszcze nie zdążyłem się nacieszyć po zakupie a tu problem...

  2. #1832
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Najprawdopodobniej padło sprzęgło alternatora.


    A przy okazji odkryłem skąd bierze się "gumowanie" kierownicy. To nic innego jak nie wytwarzająca odpowiedniego ciśnienia na listwie pompa wspomagania, która zużyta na rozgrzanym oleju nie trzyma parametrów.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  3. #1833
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Lub zapowietrzający się układ.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #1834
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    159 JTDm
    Postów
    360

    Domyślnie

    Ja z kolei odkryłem, że gumowanie znacznie się osłabia po dłuższej trasie jaką pokonałem nad morze. 430 km drogi z kilkoma szybkimi postojami prawie 7 godzin pracy auta i jak byłem już na ostatnich 30 km zauważyłem brak gumowania na kierze - cudowny ewenement ? :-)

  5. #1835
    Użytkownik Rowerzysta Avatar szymonjot
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Warszawa/Opole
    Auto
    159 TBI Ti
    Postów
    305

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mackowiak Zobacz post
    Ja z kolei odkryłem, że gumowanie znacznie się osłabia po dłuższej trasie jaką pokonałem nad morze. 430 km drogi z kilkoma szybkimi postojami prawie 7 godzin pracy auta i jak byłem już na ostatnich 30 km zauważyłem brak gumowania na kierze - cudowny ewenement ? :-)
    Raczej włoska technologia .

  6. #1836
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mackowiak Zobacz post
    Ja z kolei odkryłem, że gumowanie znacznie się osłabia po dłuższej trasie jaką pokonałem nad morze. 430 km drogi z kilkoma szybkimi postojami prawie 7 godzin pracy auta i jak byłem już na ostatnich 30 km zauważyłem brak gumowania na kierze - cudowny ewenement ? :-)
    To akurat da się jakoś wyjaśnić w kontekście mojego odkrycia

    Podczas szybkiej jazdy na wprost olej krąży pomiędzy pompą a przekładnią bez obciążenia, ale przez chłodnicę oleju. Schłodzony lepiej działa.

    Zastanawiam się nad zastosowanie gęstszego oleju.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  7. #1837
    Użytkownik Znawca Avatar SliwusBuu
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Mazda MX5 NBfl 1.8l, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm 2006r.; Alfa Romeo 156, 1.9 JTD 115KM - była
    Postów
    1,075

    Domyślnie

    Gdyby powodem była zbyt niska lepkość oleju, to do kilku minut po odpaleniu również nie byłoby gumowania.

  8. #1838
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Moim zdaniem to syf w układzie. Też miałem gumowanie, gdy ubytek starego oleju (zgęstniały, o kolorze coli) uzupełniłem świeżym. Setka to była. Pompa wyła i czułem gumowanie na kierownicy, ale też nie zawsze. Pojawiało się, gdy trzeba było trochę pokręcić kierownicą. Potem płukałem układ trzykrotnie i dopiero po tym problem zniknął całkowicie. Chyba że taki cudowny olej wlałem
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #1839
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm TI
    Postów
    56

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marcin_Brze Zobacz post
    Witam wszystkich Alfaholików!

    W piątek stałem się szczęśliwym posiadaczem Alfy 159 SW 1.9 JTDm 16V. Dziś chciałem wymyć samochód, porobić zdjęcia, wystawić powitalny post i "pochwalić się" Bellą.
    Do dziś wszystko było ok, aż nie dałem przejechać się tacie. No i muszę się zwrócić do Was z prośbą o pomoc:

    Tata skręcił kołami na maksa, przy wyjeżdżaniu samochód zgasł mu, na ekranie wyskoczył komunikat którego nie zdążyłem przeczytać... Odpalił znowu, ruszył i przy próbie wyprostowania kół stwierdził, że brak wspomagania! Spod maski smród gumy. Ustaliliśmy że pasek osprzętu czasem się zatrzymuje a czasem któraś rolka się zatrzymuje - pierwsze patrzyliśmy na pompę wspomagania. Potem jednak ustaliliśmy że to jednak alternator się zatrzymuje a jak się kręci to wyje.

    Co ma alternator do wspomagania? Jest tutaj wspomaganie elektryczno-hydrauliczne? Kierownicą bardzo ciężko obrócić.

    Wcześniejszy właściciel twierdzi że wymienił zbiorniczek i został przy czerwonym płynie. Odpompowałem płyn, wyciągnąłem zbiorniczek, dmuchnąłem sprężonym powietrzem w sitko. Złożyłem ,zalałem, odpowietrzyło się (taka jasna piana się zrobiła i znikła) ale przy skręcaniu znów opór i alternator się zatrzymuje...

    Co może być grane? Proszę bardzo o pomoc bo jeszcze nie zdążyłem się nacieszyć po zakupie a tu problem...
    Sprzegielko alternatora prawdopodbnie tak jak pisza powyzej, do tego od razu kolo pasowe do wymiany.

  10. #1840
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Cytat Napisał SliwusBuu Zobacz post
    Gdyby powodem była zbyt niska lepkość oleju, to do kilku minut po odpaleniu również nie byłoby gumowania.
    No właśnie u mnie nie ma. Pojawia się po rozgrzaniu auta i ...płynu.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

Podobne wątki

  1. Wielki problem! Pomocy!! 2,4 JTD!
    Utworzone przez yelosnki w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 06-06-2014, 20:43
  2. Wielki Problem z 2.0TS POMOCY!!
    Utworzone przez konrad251 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post / autor: 02-12-2012, 15:53
  3. Wielki problem z Zamkami
    Utworzone przez hubert25 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 10-03-2012, 07:06
  4. wielki problem z gazem
    Utworzone przez Łuki_lubin w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 06-08-2011, 08:27
  5. Wielki Problem z silnikiem!!!!!
    Utworzone przez luniu w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 15-05-2010, 12:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory