Strona 18 z 30 PierwszyPierwszy ... 8910111213141516171819202122232425262728 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 171 do 180 z 292

Temat: Geometria - problem

  1. #171
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    mazowieckie
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDM 150 KM 2008r. i Giulietta 1.4 120KM 2015r. Była Alfa Romeo 156 SW 2002
    Postów
    523

    Domyślnie

    Dzięki za skan z instrukcji, ale chyba właśnie według tych danych było ustawiane. Magil jeśli pamiętasz to co było nie tak w tych ustawieniach w Johny Bean, bo u mnie w okolicy w zasadzie są tylko te maszyny i może to jest źródłem problemu?

  2. #172
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał maroz Zobacz post
    Dzięki za skan z instrukcji, ale chyba właśnie według tych danych było ustawiane. Magil jeśli pamiętasz to co było nie tak w tych ustawieniach w Johny Bean, bo u mnie w okolicy w zasadzie są tylko te maszyny i może to jest źródłem problemu?
    Pamiętam, że nastawy dla tylnej osi były złe (- zamiast +).
    Dane w załączonej instrukcji są dobre, natomiast opisy złe!! Zamiast "zbieżność" powinno być "kąt pochylenia koła". Drugi parametr to kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.

    Pytałem o rozmiar koła, ponieważ przy dużym kole i obniżonym zawieszeniu trzeba ustawiać zbieżność przedniej osi bliżej 0.
    I nadal będę się upierać, że przy sztywnym sprawnym zawieszeniu nie powinno ciąć opon. Jeśli sworzeń dolnego wahacza lub tylną tuleja będą zmeczone, to wtedy ustawianie zbieżności na niewiele się zda.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #173
    Użytkownik Świeżak Avatar Drimacus
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Małopolskie
    Auto
    Brera 2.4
    Postów
    171

    Domyślnie

    Witam, jako że ścina mi lewy przód od środka chciałem się zapytać kogoś w temacie czy te ustawienia z tabelki są właściwe dla koła 18??

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	zbiez.jpg
Wyświetleń:	69
Rozmiar:	100.0 KB
ID:	248318

  4. #174
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,632

    Domyślnie

    Sworzeń dolnego wahacza ma minimalny(choć nadal ma) wpływ na geometrie. Chyba że ktoś doprowadzi auto do stanu że ma kilka milimetrów luzu ale to już trzeba być samobójcą.
    Największy wpływ na zbieżność i ścinanie opon od środka ma tylna duża tuleja wahacza. Jeśli ona jest zerwana ustawianie geometrii nic nie da.

  5. #175
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Małopolska
    Auto
    Alfa 159 2.0 jtdm TI
    Postów
    131

    Domyślnie

    Cytat Napisał Drimacus Zobacz post
    Witam, jako że ścina mi lewy przód od środka chciałem się zapytać kogoś w temacie czy te ustawienia z tabelki są właściwe dla koła 18??

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	zbiez.jpg
Wyświetleń:	69
Rozmiar:	100.0 KB
ID:	248318
    Jak pojedziesz na zbieżność/geometrię to oni i tak sciagaja parametry z bazy danych producenta maszyny.
    Mi ustawiali zbieżność na zero bo tak im maszyna pokazała.
    W instrukcji samochodu sa jakieś śmiesznie duze wartości na minusie.

  6. #176
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Zależy jeszcze od maszyny, bo czasami bzdury pokazuje. Albo nie ma nastaw dla 4x4, Ti itp itd, jeszcze się trafi fachowiec niekumaty...
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #177
    Użytkownik Świeżak Avatar Drimacus
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Małopolskie
    Auto
    Brera 2.4
    Postów
    171

    Domyślnie

    Tabelka z danymi jest z eLearna. Na przodzie mam kompletny zawias Lemfordera a tylne duże tuleje dolnego wymieniałem na Mooga rok temu. Wahacze już mają około 80tyś km, były sprawdzane na trzepakach i pod kanałem przez kilku mechaników i nie stwierdzili oni nic do wymiany poza dużymi tulejami dolnego. Nic nie stuka ani puka. Bardzo chciałbym rozwiązać ten problem :/ jasio79 ile u Ciebie kosztuje komplet góra i dół razem z kaucją?? Co jeden mechanik to inne teorie, jeden doradzał wymianę amorów ze sprężynami bo to też może powodować ścinanie. Drugi mówi wymienić całe przednie zawieszenie i udać się do porządnego zakładu który zrobi geometrie jak należy.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20180722_131441.jpg
Wyświetleń:	62
Rozmiar:	71.6 KB
ID:	248415Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20180722_131448.jpg
Wyświetleń:	73
Rozmiar:	71.5 KB
ID:	248416

  8. #178
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,632

    Domyślnie

    Cytat Napisał Drimacus Zobacz post
    Tabelka z danymi jest z eLearna. Na przodzie mam kompletny zawias Lemfordera a tylne duże tuleje dolnego wymieniałem na Mooga rok temu. Wahacze już mają około 80tyś km, były sprawdzane na trzepakach i pod kanałem przez kilku mechaników i nie stwierdzili oni nic do wymiany poza dużymi tulejami dolnego. Nic nie stuka ani puka. Bardzo chciałbym rozwiązać ten problem :/ jasio79 ile u Ciebie kosztuje komplet góra i dół razem z kaucją?? Co jeden mechanik to inne teorie, jeden doradzał wymianę amorów ze sprężynami bo to też może powodować ścinanie. Drugi mówi wymienić całe przednie zawieszenie i udać się do porządnego zakładu który zrobi geometrie jak należy.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20180722_131441.jpg
Wyświetleń:	62
Rozmiar:	71.6 KB
ID:	248415Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20180722_131448.jpg
Wyświetleń:	73
Rozmiar:	71.5 KB
ID:	248416
    Kpl zawieszenia na przod kosztuje 1200 zl plus 150 kaucji za dolny i 70 za gorny czyli 1640 z kaucja. Jak masz do wymiany tylne tuleje i reszta jest ok to zacznij od tego. Sworznie i tuleje gornego wahacza maja minimalny wplyw na geometrie i darcie opon w 95% to tylne tuleje dolnego wahacza

    Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

  9. #179
    Użytkownik Świeżak Avatar Drimacus
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Małopolskie
    Auto
    Brera 2.4
    Postów
    171

    Domyślnie

    Te tuleje wymieniałem rok temu na Mooga. Mój cały przedni zawias ma już zrobione 80tyś km. Myślisz że to kwalifikuje go do wymiany?? Jeśli sprawdzę teraz zawieszenie i okaże się że tuleje są nadal ok, co byś wtedy radził?

  10. #180
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,632

    Domyślnie

    najpierw sprawdź tuleje, potem pozostałe elementy, drażki kierownicze i końcówki

Podobne wątki

  1. Geometria tył
    Utworzone przez Zomeba w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 17-08-2018, 20:46
  2. Geometria GT
    Utworzone przez golebinho w dziale GT
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 26-08-2015, 17:06
  3. Geometria kół - kąt PK
    Utworzone przez gpv w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-10-2014, 07:24
  4. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 16-07-2013, 13:09
  5. [164] Geometria w Q4
    Utworzone przez s_ordak w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-10-2010, 18:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory