Strona 88 z 135 PierwszyPierwszy ... 38787980818283848586878889909192939495969798 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 871 do 880 z 1341

Temat: JTDm - Ciężko pali na nierozgrzanym silniku

  1. #871
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,614

    Domyślnie

    tzn zwykły miernik voltomierz, nawet taki za 20zł z marketu.
    jest jeszcze masa z podłużnicy na skrzynię.
    do tego kabel plusowy aku-rozrusznik
    no i jeszcze elektrowyłącznik na rozruszniku może sprawiać problemy, lub brudny rozrusznik, lub szczotki wytarte/komutator rozrusznika z wyżłobieniami
    tyle że powyższe nie powinny robić różnicy jeśli za którymś włożeniem kluczyka lepiej Ci kręci a tylko z wyłączniem stacyjki przyciskiem start-stop kręci słabo.
    może jakiś przekaźnik sterujący załączaniem elektrowyłącznika? - nie wiem czy dobrze kojarzę, ale chyba taki jest w blokadzie kierownicy (może pośrednio jeszcze przez jakiś przekaźnik?), i to bodajrze on steruje wystawieniem napięcia na dalsze układy związane z rozrusznikiem. może tu jest dobry trop, kluczyka nie wyjmujesz to go nie przełącza (nie blokuje kierownicy), a jak parę razy włożysz to styki łapią lepszy kontakt (np są już wytarte/przypalone itp). to takie spekulacje. trzeba looknąć do schematu z eLearna i zobaczyć czy tam gdzieś po drodze nie ma jeszcze innego przekaźnika.
    coś mi się teraz kojarzy, że ktoś pisał tu na forum o dokładaniu kolejnego przekaźnika w instalację przed elektrowyłącznikiem, bo chyba właśnie miał problem z przekaźnikiem w blokadzie. możnaby ewentualnie próbować wymienić przekaźnik w blokadzie, albo jakiś inny jeśli jest po drodze do rozrusznika. sciągnąć eLearn-a i grzebać.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  2. #872
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm
    Postów
    4

    Domyślnie

    Ok , dzieki , wlasnie musze rozebrac blokade zeby ja tam troche posmarowac bo wyrzuca blad, takze podejrzewam ze cos tam w srodku nie chodzi jak powinno , przy okazji sprawdze przekaznik ewentualnie jak gdzies dostane to wymienie, nie mozna chyba calej blokady zalozyc od innego auta, ida swieta bedzie troche czasu to rozbiore i dam znac czy pomoglo
    Dzieki za naprowadzenie , Pozdrawiam

  3. #873
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,614

    Domyślnie

    smarowaie w blokadzie to raczej niewiele pomoże na słabe kręcenie(np przekaźnik miał np poprzypalane styki).
    nie wiem jak to jest z tymi blokadami, czy można podmieniać czy nie (czy trzeba przeprogramowywać pod kluczyk?) - w poprzedniej 9tce zostawiłem starą elektronikę a zmieniłem tylko mechanikę bo się zacinała i podmieniłem taką małą płytke z mikroswitchami + silniczek. przy podmianach elektroniki zwróć uwage na jedną sprawę - w pierwszych miesiącach produkcji blokady miały odwronie wlutowane gniazdo silniczka i odwrotnie były piny we wtyczce - u mnie nowa blokada była z 2006r i już miała inaczej niż ta oryginalna z auta, mimo że numer części na blokadzie był idento z tą starą z 2005.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  4. #874
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Seba998
    Dołączył
    10 2017
    Mieszka w
    mazowieckie
    Auto
    Alfa
    Postów
    78

    Domyślnie

    Wracając do filmu który wrzuciłem na 85 stronie, zauważyłem coś czego wcześniej nie dostrzegałem a mianowicie - samochód pali bardzo dobrze gdy jest albo całkowicie zimny albo całkowicie rozgrzany. Problem z rozruchem pojawia się od chwili gdy temperatura cieczy waha się między ok. 80' aż do całkowitego wystygnięcia silnika czyli jak np jadę do kogoś na kawę, posiedzę 2 godziny - temp. spadnie ale silnik jest wciąż ciepły. Poczytałem wcześniejsze wypowiedzi i mysle że może to być wina czujnika położenia wału? jak w końcu dojdę do przyczyny to dam znać

  5. #875
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał Seba998 Zobacz post
    . Poczytałem wcześniejsze wypowiedzi i mysle że może to być wina czujnika położenia wału?
    Jeśli wału, to miałbyś problem w ogóle z odpaleniem.
    Jeśli wałków, to nie. Wtedy samochód nie paliłby na całkiem rozgrzanym. Po schłodzeniu paliłby bez problemu.
    Samochód nie pali ci zapewne w zakresie ~50-80 stopni.

    P.S.
    Sorry, edytowałem, bo mi się usterka silnika BMW z Alfą pomyliła
    Ostatnio edytowane przez @sdero ; 27-11-2017 o 22:09
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  6. #876
    kazikx
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Seba998 Zobacz post
    Wracając do filmu który wrzuciłem na 85 stronie, zauważyłem coś czego wcześniej nie dostrzegałem a mianowicie - samochód pali bardzo dobrze gdy jest albo całkowicie zimny albo całkowicie rozgrzany. Problem z rozruchem pojawia się od chwili gdy temperatura cieczy waha się między ok. 80' aż do całkowitego wystygnięcia silnika czyli jak np jadę do kogoś na kawę, posiedzę 2 godziny - temp. spadnie ale silnik jest wciąż ciepły. Poczytałem wcześniejsze wypowiedzi i mysle że może to być wina czujnika położenia wału? jak w końcu dojdę do przyczyny to dam znać
    Mam ten sam problem, ale póki co nie znalazłem przyczyny.
    U mnie z pewnością nie jest to wina czujnika położenia wału.

  7. #877
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Casio
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Włoskie, doładowane
    Postów
    729

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Samochód nie pali ci zapewne w zakresie ~50-80 stopni.
    Czyli brak podgrzewania świec żarowych w tym zakresie temperatur powoduje takie anomalie?

  8. #878
    Użytkownik Świeżak Avatar MM97
    Dołączył
    10 2017
    Mieszka w
    Gniezno
    Auto
    Alfa 159SW 1.9 JTDm
    Postów
    118

    Domyślnie

    U mnie problem z odpalaniem nadal jest Świece wymienione, alternator i akumulator sprawdzony, rozrusznik po regeneracji, EGR wyczyszczony a przy odpalaniu nadal bąk z niedopalonego paliwa + nierówna praca silnika (najpierw skacze do 1000 i głośno klekocze, potem spada i zaczyna normalnie chodzić). We wtorek jestem umówiony na sprawdzanie wtrysków lecz mechanik mi powiedział, że są to też objawy słabego ciśnienia sprężania w cylindrze co będzie wiązało się z remontem silnika... Po nagrzaniu silnik odpala od strzała więc pomysłów dlaczego na zimnym tak odpala brak.

  9. #879
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2017
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    Alfa 159 1.9JTDm 120KM
    Postów
    62

    Domyślnie

    MM97, jeżeli masz silnik 8 zaworowy to warto zobaczyć luzy zaworowe, bo przy zbyt ciasnych zaworach możesz mieć podobne objawy niskiego sprężania na zimnym i utrudnione odpalanie. Te silniki bez remontu robią ogromne przebiegi rzędu 500, 600 tyś. km. Może wystarczy zregenerować głowicę i będzie dalej jeździł.

  10. #880
    Użytkownik Świeżak Avatar MM97
    Dołączył
    10 2017
    Mieszka w
    Gniezno
    Auto
    Alfa 159SW 1.9 JTDm
    Postów
    118

    Domyślnie

    Mam 16V i przebieg 205kkm.

Podobne wątki

  1. Biały dym na nierozgrzanym silniku
    Utworzone przez vtvs w dziale GT
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-11-2015, 22:28
  2. Ciężko pali na zimnym silniku przerywa szarpie
    Utworzone przez murzyncannaba w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 28-11-2015, 11:37
  3. [159] Alfa 159 1.9 jTDm - nie odpala / ciężko pali / kontrolka świec żarorowych
    Utworzone przez gresko1982 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-03-2015, 13:36
  4. [159] 1.9 JTDm 150km - Ciężko odpala na zimnym silniku
    Utworzone przez Wolfer w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-09-2014, 20:04
  5. Ciężko odpala na zimnym silniku 1.9 jtdm
    Utworzone przez mike87 w dziale GT
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 08-02-2014, 07:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory