Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 18 z 18

Temat: JTD - wibracje podczas hamowania silnikiem od 3000 do 2000 obrotów.

  1. #11
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2017
    Auto
    Alfa romeo
    Postów
    840

    Domyślnie

    Nie pamiętam jakiej marki. Nie mam wypisane na fakturze. W każdym razie różnicy nie było żadnej.

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar FilipoInzhagi
    Dołączył
    01 2018
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159 była Stelvio 280
    Postów
    547

    Domyślnie

    Ja wrzuciłem OEM źle wspominam korzystanie np.z febi. U mnie była jeszcze taka przypadłość że podczas dużego mrozu drgania były mocniejsze i na odwrót.

  3. #13
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2017
    Auto
    Alfa romeo
    Postów
    840

    Domyślnie

    U mnie drgania są bez względu na temperaturę. Tak samo drży przy -15 i przy +35.

  4. #14
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Jednak jest podobieństwo między silnikami.
    U mnie jest tak jak pisał [MENTION=62940]filip[/MENTION]oInzaghi, drgania 2000-2500 znacznie bardziej odczuwalne przy mrozach. Wsporniki na oko OK, ale i tak je pewnie wymienię w lecie.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #15
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2013
    Auto
    Alfa 159 2,0 jtdm 16v 2011r
    Postów
    100

    Domyślnie

    Witam, coś się wyjaśniło w sprawie tych drgań? Ja mam tak samo. Dokładnie identyczny objaw. Po nagłym dodaniu gazu i odpuszczeniu. Obroty spadają jest między 2700 - 2200 i pojawia się tarka. Mam też to nawet w momentach redukowania przy wciśniętym sprzęgle. Króciutko ale się pojawia. Ewidentnie nasiliło się teraz jak temperatury na zewnątrz spadły. Alfa to 2.0 jtdm 136 KM. Kupiłem przy przebiegu 97 000 km i teraz mam 138 000. Wibracje mam odkąd kupiłem auto. Zastanawiam się czy czasem turbo nie jest źródłem tych wibracji. Może układ wydechowy. Hamulce odpadają, opony tak samo. Koło pasowe + rolki tak samo bo bez paska osprzętu jest tak samo. Wczoraj podczas holowania przyczepy zauważyłem, że zjawisko jest mocniejsze i częściej występuje. To samo jest jak auto jest bardziej załadowane. Nie wiem czy to faktycznie nie będą te poduszki silnika.
    Ostatnio edytowane przez irek81 ; 24-11-2019 o 13:20

  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar FilipoInzhagi
    Dołączył
    01 2018
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159 była Stelvio 280
    Postów
    547

    Domyślnie

    Ja wymieniłem poduszki ostatnio na ori i jest ok.
    Najlepsze że robię to już drugi raz za pierwszym razem byłem niemal pewny że mam założony oryginał ale jak temat wibracji dokładnie tych samych powrócił,sprawdziłem a tam zonk.
    Mam nadzieję że to kończy temat raz na zawsze.

    Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

  7. #17
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2013
    Auto
    Alfa 159 2,0 jtdm 16v 2011r
    Postów
    100

    Domyślnie

    A to czytaliście?
    https://www.autowcentrum.pl/blog/pos...problem,36709/

    Gość jest pewien że to 2-mas był winny i niby po jego wymianie ustało. Ja się zastanawiam bo ktoś umieścił komentarz do wpisu:

    "Jestem ciekawy czy mrowienia nie zlikwidowało osadzenie na nowo zespołu napędowego w poduszkach a poszło na konto dwumasy."

    Śmiem twierdzić, że może to być racja. Koło 2-masowe to chyba ma inne objawy. Ewidentnie teraz przy niższych temperaturach się to u mnie uwydatniło, a nawet pojawiło ponownie po przerwie. W lecie mogę powiedzieć, że był spokój z tym. No i dodatkowo ta przyczepa daje mi do myślenia, bo tak jakby obciążenie na poduszkach było większe wtedy przy hamowaniu silnikiem. 2-mas to raczyłby się odezwać też przy przyspieszaniu - a tu nic, nigdy ani razu.

  8. #18
    ZBANOWANY Świeżak
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Bychawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0 jtdm 170 km
    Postów
    50

    Domyślnie

    U mnie po wymianie dwumasu wibracje ustały. Pewnie dalej bym tak jeździł bo dramatu nie było, ale padł wyprzęgnik i jak już było rozebrane to poszedł komplet.

Podobne wątki

  1. [159] TBI - wibracje podczas hamowania silnikiem od 3000 do 2000 obrotów.
    Utworzone przez Rafal_TBI w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 69
    Ostatni post / autor: 21-02-2019, 23:46
  2. [159] Szum podczas hamowania silnikiem.
    Utworzone przez Patryk95 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 08-06-2016, 10:07
  3. Wibracje na kierownicy podczas hamowania
    Utworzone przez ManiekMx3 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-01-2012, 22:29
  4. Stuki podczas hamowania silnikiem, JTD 16V
    Utworzone przez mkafar w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 18-07-2011, 12:09
  5. [156] Rzegotanie podczas hamowania silnikiem
    Utworzone przez marcin_512 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 20-01-2009, 14:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory