Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23

Temat: [146]Jak użytkować, żeby nie żałować...? 2.0 TS 16v

  1. #11
    siwy144
    Gość

    Domyślnie

    Ja też wywalałem balansa u znajomego i wsio działało

  2. #12
    ViP Romeo Avatar Mdx
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Volvo V60 D4 2015r.
    Postów
    532

    Domyślnie

    Jak zmieniałem rozrząd w mojej 155 w http://alfaserwis.com.pl/ to P. Żyła zalecił żeby nie zakładać tego paska i tak też zrobiłem. Podobno w większości przypadków tak robią i nie ma w związku z tym żadnych problemów. O zwiększonej mocy bez tego paska też coś wspominał choć ja tej dodatkowej mocy nie odczułem.

    Od wymiany rozrządu zrobiłem ok. 35 000 km i silnik dalej śmiga przepięknie ale na forum większość osób zaleca zakładanie tego paska i chyba przy następnej wymianie rozrządu ten pasek też założę

    Tu możesz coś o tym pasku poczytać
    http://forum.alfaclub.pl/viewtopic.p...sujacy&start=0
    Ostatnio edytowane przez Mdx ; 17-08-2009 o 12:40
    Gdy nie dajesz rady, a walczysz dalej.... wtedy zaczyna się Kyokushin

  3. #13
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    Podstawą aby się nie obawiać dalekich tras jest prawidłowe serwisowanie alfy.Jeśli sam niepotrafisz i nie masz mechanika co zna te silniki na wylot sprzedaj ten samochód i kup inny albo Alfę z dieslem.. Miałem dwie alfy z ts 16v i każdym natrzepałem kupę kilometrów bez żadnego stresu.. Obecnie mając diesla ciągle mi brakuje tej charakterystyki pracy tsa, gdyby nie to że robię bardzo dużo kilometrów dalej bym kupił benzynową Alfę.. Silnik zalewaj gęstymi olejami ,nie schodź niżej niż 10w bo te silniki lubią trochę w błotku pracować, są luźno spasowane i już nie najmłodszej konstrukcji.. Nowocześniejszy olej niż zalecany przez fabrykę 14 lat temu może tylko zrobić więcej szkód niż pożytku..
    Ostatnio edytowane przez grzelutek ; 18-08-2009 o 19:43

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar GrzesiuŻar
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    156 SW 2.5 V6 2002/03 192KM
    Postów
    1,250

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfista Zobacz post
    Podstawą aby się nie obawiać dalekich tras jest prawidłowe serwisowanie alfy.
    Potrafię się zając samochodem, ale muszę wiedzieć jak. Może opiszesz bardziej szczegółowo..

    Pozdrowionka!
    AR 146ti 2.0 16v '96
    AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
    AR 155 2.0 16v '95
    AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
    AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG

  5. #15
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Slades
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Radziejów
    Auto
    Była 145 1.6 TS/ Była 147 1.9 JTD/ Jest 159 1.9 JTDM 16V :D
    Postów
    219

    Domyślnie

    Cytat Napisał t.o.mek Zobacz post
    Paskowi od wałków balansujących powiedziałem nie - po prostu jeździłem bez niego ponieważ za jego zasługą (zerwaniem) miałem silnik do remontu... Nie zakładaj, będziesz miał minimalnie więcej mocy i mniejsze ryzyko
    Co do TS-a po remoncie - przejechał ktoś takim bezawaryjnie więcej jak 20 000 km??? Ja nie :/
    Ja miałem remontowany silnik szlif Wału nowe panewki coś było tez z mocowaniem korbowodu do wału trzeba było to zregenerowac czy coś takiego( cały silnik rozłozony no czynniki pierwsze) i jak narazie prawie 30 tyś i nic sie złego nie dzieje
    Wiec jednak jak dobrze jest zrobiony remont to mozna długo pośmigać

    Pozdrawiam

  6. #16
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar RafcioL27
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    AR 156 2.0 TS 2000r.SW + LPG
    Postów
    472

    Domyślnie

    To mówicie że jak zaleje Mobil 1 5W50 to będzie żle z moim TS-em bo miałem taki zamiar?

  7. #17
    obserwator737
    Gość

    Domyślnie

    zapomnij o Mobil 1... już padły w temacie marki którymi warto się interesować

    Motul - zerowe ryzyko podróbek

    kolejna rada - oprócz wymian filtra i oleju co 10kkm - co 1kkm sprawdzaj jego stan i dolewaj na max

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Marek_M
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Zamość / Lublin/Radom
    Auto
    Alfa Romeo 145 QV
    Postów
    74

    Domyślnie

    Cytat Napisał RafcioL27 Zobacz post
    To mówicie że jak zaleje Mobil 1 5W50 to będzie żle z moim TS-em bo miałem taki zamiar?
    Zrobiłem swoim TS'em w 145 już jakieś 17 k na 5W50 i nic się nie dzieje, mój tato zrobił w 146 - 100 k na 0W40 i też było wszystko OK (potem na przeglądzie mechanik zalał 10W40 i tak zostało -obecnie 170 k na liczniku) - tylko oba silniki były tymi olejami zalewane od nowości. Najczęściej był to właśnie Mobil 1. Zauważyłem że na tym forum po prostu straszną panikę sieją. Wymiana oleju max co 10 000? Już chyba nie macie co z czasem robić i kasą. Jeśli chcesz wlać 5W50 to zależy jaki był wcześniej wlany?
    Ostatnio edytowane przez Marek_M ; 28-08-2009 o 14:47

  9. #19
    ViP Romeo Avatar Alfamaniak156
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Luboń
    Auto
    Seat Leon FR 186KM/413Nm - Lancia Y 1,2 8V 1998r/ 60KM
    Postów
    1,315

    Domyślnie

    Ja od zawsze leje Mobil 1 Super S 10W/40 i zadnych problemów z silnikiem, spalanie oleju w granicach 400 ml od wymiany do wymiany czyli 9000-10000 tys.

    Pzdr
    "Wiem że masz duszę. Masz Alfę - masz klasę" - Jeremy Clarkson
    Alfa Romeo 166 3.0V6 226 KM i uśmiech z twarzy nie schodzi
    Lancia Ypsilon 1,2 - Miejski przemieszczacz

  10. #20
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar RafcioL27
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    AR 156 2.0 TS 2000r.SW + LPG
    Postów
    472

    Domyślnie

    Z tego co wiem to u mnie też był Mobil 1 5W50 ale ja mam już 200.000 km na liczniku i może zaleje jednak 10W40, zrobiłem swoją alfą już 2000km i nie widzę ubytku oleju na bagnecie , silniczek też czyściutki aż miło popatrzeć moim zdaniem nic nie powinno się stać po mobilu ale jeszcze pomyśle w następnym tygodniu mam zamiar robić rozrząd więc jeszcze się zastanowie dzięki panowie za opinie pozdrawiam

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-04-2015, 21:28
  2. [166] 2.4JTD jak jeździć żeby nie popsuć?
    Utworzone przez jaroman2 w dziale 166
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 20-01-2011, 22:22
  3. Co zrobić żeby dvd działało?
    Utworzone przez tomek_murawski w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22-09-2010, 20:40
  4. [147] Co zrobić żeby lepiej grało??
    Utworzone przez Kondi w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 14-11-2009, 21:17
  5. [155]Czy to możliwe żeby siadł wariator w 8v?
    Utworzone przez Rosik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 15-05-2008, 09:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory