Witam,
Od tygodnia mam problem samochodem ALFA ROMEO 159 1.9 JTDm 8v 120 KM 2008r.
Auto po około minucie od uruchomienia przechodzi w tryb awaryjny (sztywne maksymalne 2000 obr/min). Po rozgrzaniu silnika do 90 stopni(20-25min na postoju), praca silnika wraca do normy. Po rozgrzaniu, samochodem mogę normalnie jeździć i nie odczuwam żadnych nieprawidłowości. Auto nie dymi, brak spadków mocy, brak falowania obrotów oraz brak jakichkolwiek błędów na desce jak i w programie diagnostycznym.
Dodam że, Alfa rok temu została poddana modyfikacji układu DPF i EGR (Usunięcie/Wyłączenie) oraz zwiększono jej moc z 120KM do 150KM. Od tamtej pory z autem było wszystko w porządku, aż do poprzedniego tygodnia, gdy problem wystąpił.
Samochodem nie byłem jeszcze w żadnym warsztacie/serwisie. Chciałbym na początek wykonać diagnozę we własnym zakresie na tyle, na ile to możliwe.
Na ten moment podejrzewam przepływomierz/filtr powietrza. Przepływomierz był odpinany oraz czyszczony preparatem przeznaczonym do jego czyszczenia(CRC). Możliwe, że niepotrzebnie, ponieważ nic się nie zmieniło i problem dalej występuje. Filtr sprawdzę i wymienię jak znajdę kanał. Co do parametrów w programie diagnostycznym, to jestem w stanie wykonać wykres pracy silnika, ale nie jestem w stanie go sam przeanalizować i wyłapać niezgodności.
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie hipotezy i wskazówki. Prosiłbym też o podpowiedź jakie parametry dołączyć do wykresu i jak go najlepiej wykonać aby był przydatny. Na razie dołączam wykres z postoju na rozgrzanym silniku z 30s pracy w zakresie 900-4000 obr/min.
Pozdrawiam