W ducato mialem korekty od 1 do 1,5 a auto odpalalo tylko na plaku po naprawie wtryskow korekty podobne auto pali od strzala wiec trudno okreslic ich wiarygodnosc
W ducato mialem korekty od 1 do 1,5 a auto odpalalo tylko na plaku po naprawie wtryskow korekty podobne auto pali od strzala wiec trudno okreslic ich wiarygodnosc
Dla tego napisałem, że stan wtrysków określa się nie po samych korelatach ale konfrontując je z innymi parametrami. To co tu jest pisane, to w wielu przypadkach gdybanie. Ale czego wymagać jak wile z zamieszczanych tu danych do diagnostyki to zwykłe screeny. Korekty są dobrym narzędziem diagnostycznym ale trzeba wiedzieć jak je wykorzystać.
Miałem AR 159 8V z korektami poniżej 1, a kompresja poniżej dopuszczalnej. Tyle, że równo. Jednak w pewnych warunkach i wraz z innymi danymi to wychodzi. Twoje ducato też by wyszło ale sprawdzaliście same korekty. To jest właśnie problem diagnostyki![]()
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
A co powiecie na to, jak jeden wtrysk na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniki oscyluje w granicy 1.5mm3 a przy obciążeniu wszystkie korekty zjeżdżają w granice 0... Nie dymi, ogólnie nic się nie dzieje.. Spróbuję kuracji z olejem 2t, jutro rano będę miał Liqui Moly 1052, zaleje kocioł + 250ml LM i po dwóch bakach zobaczymy
Wysłane z mojego 5080X przy użyciu Tapatalka
Chemię możesz dolewać, aczkolwiek moim skromnym zdaniem jest spoko i nie ma co ingerować mechanicznie.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Nic bym nie robił.
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
Też mi się wydaje, że bez sensu na razie cokolwiek robić. Zobaczymy, czy coś się zmieni po 2t.
Dzięki za odpowiedzi![]()
Wysłane z mojego 5080X przy użyciu Tapatalka
Odnośnie korekt w trybie dynamicznym i twierdzeniu, że to jest nie ważne. Przykład z dzisiaj (a kolejny tu przeze mnie zamieszczony). W 2.4 to jest bardzo dobrze widoczne.
Jak widać korekty na wolnych są ok. Samochód nie dymi, silnik pracuje równo.
Natomiast korekty w trybie dynamicznym wyglądają tak:
![]()
A, efekt tych korekt można zobaczyć tutaj:
![]()
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
Myślisz, że to nie pęknięta głowica?![]()
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
No właśnie, udało się zdiagnozować przyczynę problemu?
Panowie a jak to wzglada w JTS czy w benzynie też można odczytać korekty wtrysków? bo w MES nie widzę?
Ew. na co zwrócić uwagę przy podstawowej diagnostyce układu paliwowego w benzynie?