Strona 4 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 86

Temat: Kolektor - buczenie, brak mocy

  1. #31
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - tak ECU sprawdza zbieżność a raczej synchronizację wałka korbowodowego i wałka rozrządu.
    - Mam nadzieje, ze dobrze zrozumiałem i wysypuję się błąd z tym związany, a nie wchodzi ECU w awaryjny nic o tym nie mówiąc.

    -Wywnioskowałem, że mam coś poza zakresem dlatego ECU tak robi, mam TRA ~24ms, z dokumentacji ECU +/-20ms to granica. Czyli ~4ms poza zakresem. Czy aż taki to by miało wpływ?

    -Alfadiag szykuję się do testów, chwilowo czasu brak.

    -Chyba wyjmę zawór dwukomorowy, zaślepię na chwilę otwór po nim i zobaczę co będzie. Ale zanim to zrobię podłącze sprężarkę do kolektora zamiast przepustnicy wypompuję do ~1at i utrzymam ciśnienie, zobaczę którędy będzie zasysać - musi znacznie i będzie to zauważalne/słyszalne/wyczuwalne.

    - Tak z kolejnej ciekawości ten TRA to jest jakieś opóźnienie? podawane jest w "us" czyli jakiś czas. Czas czego?

  2. #32
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - TRa jest dodatnie, czy ujemne ?.
    - w zalezności od tego jest inna interpretacja wyniku.
    - TRA dodatnie --> ECU o tyle by musiał wydłużyć czas wtrysku aby skład mieszanki byl poprawny, wnioski: gdzieś idzie fałszywe powietrze.

    - kolektor ssący.
    - zawór odmy.
    - serwo hamulca.
    - zawór przewietrzania oparów.
    - przedmuchy z komory silnika
    - przepustnica "dziurawa", ośka wybita
    - rura gumowa przed przepustnicą
    - łącznik elastyczny
    - sondy lambda
    - stare oprogramowanie lub ECU, wtedy żle działa komparator sondy lambda ( jak to sprawdzić , nie wiem ).
    - uszczelka silnika krokowego.
    - nieszczelny silnik krokowy.
    - uszkodzony przepływomierz.
    - chyba wszytko wymieniłem.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #33
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Przepraszam Bubu, że tak pytam, ale wole sensownie dojść do przyczyny niż czekać aż ktoś za mnie to zrobi i chcę też to zrozumieć.

    TRA dodatnie.

    Teraz tak: 0-może być źle; 1-ok
    0- kolektor ssący.
    1- zawór odmy.
    1- serwo hamulca.
    1- zawór przewietrzania oparów.
    1- przedmuchy z komory silnika
    1- przepustnica "dziurawa", ośka wybita
    1- rura gumowa przed przepustnicą
    1- łącznik elastyczny
    1- sondy lambda
    1- stare oprogramowanie lub ECU, wtedy źle działa komparator sondy lambda ( jak to sprawdzić , nie wiem ).
    1- uszczelka silnika krokowego.
    1- nieszczelny silnik krokowy.
    1- uszkodzony przepływomierz.

    Sprawdzone prawie wszystko, został sam kolektor.
    Czy przesunięty rozrząd dawał by też "dziury" w kącie wyprzedzania zapłonu? Takie jak ja mam, pierwszy skok był ok, a później były z racji trybu awaryjnego opady poniżej normy. Być może to nie tryb awaryjny, a przesunięty rozrząd? Tak gdybam tylko.

    -Przy przesuniętym rozrządzie oczywiście ECU dobiera kąt tak jak powinno być, ale "czuje" częste np. spalanie stukowe, nie może dobrać parametrów i zaczyna się "motać". Albo wchodzi w tryb awaryjny, albo/i powoduję te dziury w kącie wyprzedzania - Czy taka hipoteza może być? Ominąłem przy tym wartości TRA.

  4. #34
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - kto pyta , ten ma.
    - nie tylko ja jestem na forum, jak bedę miał dość, to ktoś inny odpowie.
    - nie miałem do czynienia z samochodem z przestawionym rozrządem, dlatego nie wiem.
    - ale rozrząd to chyba łatwo sprawdzić, 1 cylinder miarka , wziernik pod termostatem i blokady rozrządu na wałkach rozrządu, to tak toretycznie bo jak zaglądałęm do wziernika to tam nic nie było !!!.
    - jeśli powyższe sprawdzenia wskazują na dobry rozrząd , to nie ma co tędy iść.
    - a jak tam akumulator, on też powoduje problemy dla elektroniki ECU.
    - jeśli zaś twoja teoria ma być sprawdzona to wyłączenie czujnika spalania stukowego, spowoduje błędy od tego czujnika zapisane do ECU.
    - tylko ostrożnie z gazowaniem.
    - chciałbym mieć możliwość sprawdzenia ustawienia rozrządu na drodze elektronicznej.
    - a gdyby zastosować lampę stroboskopową do alfy, pytanie czy się to uda.
    - tez myślałem nad zastosowaniem nawet odkurzacza do testów kolektora ssącego ale pomysł upadł jak trzeba było dorobić redukcje.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #35
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - a jak tam akumulator, on też powoduje problemy dla elektroniki ECU.
    Ja wymieniłem (miałem praktycznie trupa) i mi nic nie pomogło. Założyłem Bosch Silver 61Ah (600A).
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

  6. #36
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Akumulator mam sprawny.

    Bubu lub może ktoś inny - mieliście inny przypadek takiego opadu(dziury) kąta zapłonu ? Czy tylko to w trybie awaryjnym tak się dzieje? To by wyeliminowało kilka moich przypuszczeń - to staram się też ustalić.
    Ostatnio edytowane przez MarcinTM ; 01-09-2009 o 17:48

  7. #37
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - robiłem logi pod innym kątem ale nie widziałem takich wykresów.

    --

    --

    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #38
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Do elektroniki nie będę się wtrącał, bo tutaj kolega bubu wiedzie prym, ale jeśli można coś doradzić, jak chodzi o badanie kolektora pod kątem szczelności to napiszę, że sprawa jest dość trudna i praktycznie nie widzę możliwości zbadania tego "na samochodzie".
    Wiem to, bo kiedyś przez parę miesięcy walczyłem z uszczelnieniem klapy antywybuchowej własnej roboty. Mimo, że nieszczelności były tak duże, że czasami miałem kłopoty z dojechaniem do domu,a w komorze silnika słychać było wyraźny gwizd, to za nic na świecie nie mogłem dojść, skąd jest zaciągane lewe powietrze. Uważam, że jedyną możliwością konkretnego sprawdzenia kolektora jest jego wymontowanie z samochodu, zaślepienie wszystkich otworów i napompowanie go do jakiegoś niewielkiego ciśnienia (uważam że 0,5 bara powinno być wystarczające). Oczywiście kolektor trzeba by zanurzyć w jakimś zbiorniku z wodą i obserwować, czy jest szczelny.

  9. #39
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    na mechanice to ja sie zbytnio nie znam .
    - ale czy nie lepiej wypompować powietrze, kolektor pracuje na podciśnieniu i chyba dociska uszczelki.
    - tylko wtedy nie będzie widać pechęrzyków wydostającego się powietrza.
    - czy te 0.5 bara nadciśnienia nie rozszczelni kolektora ?.
    - te podciśnienie musiało by ciągle być kontrolowane, trudna sprawa w realizacji.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #40
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Bubu - słusznie zauważyłeś, że kolektor pracuje na podciśnienie. Dlatego oczywiście najlepiej byłoby, po zaślepieniu wszystkich otworów, wypompować z niego powietrze do podciśnienia ok. 0,7 bara, podłączyć bardzo czuły wakuometr i obserwować, czy podciśnienie będzie spadać.
    Teoretycznie można by to też przeprowadzić bez wakuometru, w wannie z wodą, ale wtedy po osuszeniu kolektora z zewnątrz trzeba by go otworzyć i sprawdzić, czy jest idealnie suchy w środku.
    Ale myślę, że nie każdy dysponuje odpowiednim sprzętem i dlatego pisałem o napompowaniu kolektora do niewielkiego ciśnienia. Poza tym, sprawdzając metodą podciśnienia będzie można jedynie stwierdzić, że kolektor nie jest szczelny, natomiast byłyby problemy z ustaleniem miejsca nieszczelności. Uważam, że 0,5 bara nie powinno zaszkodzić kolektorowi, a sprawdzenie taką metodą jest dużo łatwiejsze. Ostatecznie można by jeszcze nieco zmniejszyć ciśnienie do np 0,2-03 bara - wtedy też bąbelki powietrza będą widoczne.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 02-09-2009 o 08:00

Podobne wątki

  1. [159] Brak mocy/ utrata mocy/ poszarpywanie
    Utworzone przez chemiczny w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-05-2018, 15:36
  2. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-08-2015, 21:02
  3. [159] Kompletny brak kultury silnika 1.9JTDM: klepie, brak mocy
    Utworzone przez Maciej69 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-05-2014, 16:43
  4. [146] Brak mocy, brak prędkości, twarde hamulce, dyskoteka w tylnym lewym świetle
    Utworzone przez Larrond w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 08-04-2013, 17:36
  5. buczenie silnika, spadek mocy, przegrzewanie
    Utworzone przez mlecyk w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-07-2011, 14:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory