Strona 6 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 86

Temat: Kolektor - buczenie, brak mocy

  1. #51
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Ja też odłączyłem zaworek i zaślepiłem króciec w kolektorze ssącym. Z tym że nie dodawałem dodatkowego króćca w rurze ssącej przed przepustnicą tylko połączyłem wylot z drugiej części odmy trójnikiem przed przepustnicą.

  2. #52
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - dzięki za zdjęcie, chyba tak zrobie jak pomysł wymiany uszczelnienia oski zaworu dwukomorowego nie wypali.
    - na razie mam zamówiony uszczelniacz w firmie, po dorobieniu zobacze czy to coś da.
    - uruchomienie samochodu z uszkodzonym ( np. nie podłączonym ) dowolnym czujnkiem spowoduje to , że ECU wchodzi w tryb nazwijmy go " awaryjny".
    - jeśli nie ruszymy, dodamy gazu, to ECU nie wyjdzie z tego trybu.!!
    - jesli podczas tych testów dodamy gazu a potem wrócimy do obrotów biegu jałowego to ECU przejdzie w tryb "serwisowy" po czasie około 2 minut, 45 sekund od momentu uruchomienia zimnego silnika.
    - jeśli przykładowo odłączone są czujniki temperatury oraz przepływomierz to w trybie "awaryjnym" ECU podstawi takie parametry: temperatura -30 st C, powietrze temperatura - 30st C, przepływ powietrza 40 kg/h, wyprzedzenie zapłonu + 4.5 st.
    - w trybie "serwisowym " ECU podstawi takie parametry: temperatura +81 st C, powietrze temperatura +18 st C, przepływ powietrza 24 kg/h, wyprzedzenie zapłonu + 10 st.
    - wydaje sie że dlatego masz w pierwszym przypadku wykres sondy jako linie prostą , a w drugim wykres sondy to sinusoida.
    - ale takie spostrzeżenie sugeruje, że jednak coś jest odłączone.
    - co do testów to : temperatura silnika, obroty, wyprzedzenie i czas wtrysku.
    - od obrotów jałowych do odcięcia ?
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #53
    remcyk
    Gość

    Domyślnie

    Jak zaslepiacie ten zaworek?

  4. #54
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Najłatwiej nałożyć wąż olejoodporny na króciec, a do otworu w wężu włożyć jakiś "korek" , np pręt metalowy,czy coś innego okrągłego, czego olej nie rozpuści.

  5. #55
    remcyk
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Najłatwiej nałożyć wąż olejoodporny na króciec, a do otworu w wężu włożyć jakiś "korek" , np pręt metalowy,czy coś innego okrągłego, czego olej nie rozpuści.
    Nie uszkodzi to zaworka,wtwarzac sie bedzie duze podcisnienie?
    Myslałem o całkowitym wyjeciu zaworka i zaslepieniu otworu,jest taka mozliwosc?

  6. #56
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - od czego to może być ??

    --

    --
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #57
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał remcyk Zobacz post
    Wedlug mnie taka przerobka jest bez sensu dopiero teraz bedziesz mial przepustnice zafajdaną.
    Poczytaj wcześniej co pisałem: http://www.forum.alfaholicy.org/147_...tml#post212312

    Przepustnica czysta bo olej ją spłukuję - eee nie podchodź teoretycznie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Z tym że nie dodawałem dodatkowego króćca w rurze ssącej przed przepustnicą tylko połączyłem wylot z drugiej części odmy trójnikiem przed przepustnicą.
    Też tak miałem w wersji v1.0 w tej wersji v2.0 spisuję się lepiej ponieważ w trójniku opary robiły błędne koło - krążyły za szybko z jednej rurki do drugiej, a teraz są niezależne.

    Cytat Napisał remcyk Zobacz post
    Nie uszkodzi to zaworka,wtwarzac sie bedzie duze podcisnienie?
    Nie, ja wyjąłem wszystko (sprężynke i zaworek) i wsadziłem w ten plastik gumowy korek. A że dół jest węższy to on nie wpadnie.

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - od czego to może być ??
    Kurde , Bubu - chyba nie dodawany był żaden uszlachetniacz paliwka? Bo tak z siebie, chyba tak się nie stało, albo tankowane na jakiejś trefnej stacji.

  8. #58
    remcyk
    Gość

    Domyślnie

    Naszla mnie taka mysl,czy aby przypadkiem zaslepienie zaworka odmy za przepustnica nie powoduje waszych problemow.Jesli w ukladzie dolotowym za przepustnica powstaje tak duze podcisnienie,to zaworek nie dziala na zasadzie zaworu bezpieczenstwa?W przypadku zaslepienia zaworu silnik probuje zaciagnac powietrza i zaciaga je w miejscu ktore mu na to pozwala i dlatego powstaja jakies nieszczelnosci w innych mniej wytrzymalych miejscach.Jesli cos pokrecilem lub zle rozumuje to mnie poprwcie

    ---------- Post dodany o godzinie 15:29 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 15:21 ----------

    [QUOTE=MarcinTM;214905]Poczytaj wcześniej co pisałem: http://www.forum.alfaholicy.org/147_...tml#post212312

    Przepustnica czysta bo olej ją spłukuję - eee nie podchodź teoretycznie

    Wybacz ale to do mnie nie przemawia,olej to nie benzyna jest tlusty i jakie by nie był filtr powietrza zawsze jakis kurz sie przylkei i zabrudzi przepustnice
    Ostatnio edytowane przez remcyk ; 04-09-2009 o 14:41

  9. #59
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    kurcze bubu ładnie masz zafajdane zawory mój typ to paliwo kiepskiej jakości lub branie oleju co jest mało prawdopodobne.
    dziś zaintrygowany tym tematem stwierdziłem że moja alfa tez ma dziurę przy dodawaniu gazu. ja jej na gaz a tam wpierw takie fuknięcie a po chwili wdrapywanie się silnika na obroty.obsłuchując silnik to stwierdziłem że przy raptownym dodaniu gazu tak jakby zassysa powietrze pomiędzy przepustnica a kolektorm ssacym. tak być chyba nie powinno. ściągnąłem przepustnice oring był cały i nie widać śladu lewego powietrza. jutro jak będzie pogoda podepne kompa i popatrzę na parametry silnika a jeśli bedzie potrzeba to ściągnę kolektor

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  10. #60
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - to ściągniete ze stronki http://www.cardomain.com/ride/3320364/6
    - ale jak alfa będzie sie stawiać ( czyli TRA > 20.000 usek ) i nic nie wykryję
    w kolektorze ssącym to ściagam glowice.
    - jak zdiagnozować kolektor ssący, czy nie ma fałszywego powietrza ?.
    - zaczyna mi sie podobac ten zbiornik na olej, tylko jak to działa.
    - @cinas1980
    - jak chcesz zobaczyc dziure to pomierz ECu tak jak na tym obrazku, od zimnego silnika.
    --



    --
    http://www.allegro.pl/item730901580_...a.html#gallery
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 04-09-2009 o 19:40
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. [159] Brak mocy/ utrata mocy/ poszarpywanie
    Utworzone przez chemiczny w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-05-2018, 15:36
  2. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-08-2015, 21:02
  3. [159] Kompletny brak kultury silnika 1.9JTDM: klepie, brak mocy
    Utworzone przez Maciej69 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-05-2014, 16:43
  4. [146] Brak mocy, brak prędkości, twarde hamulce, dyskoteka w tylnym lewym świetle
    Utworzone przez Larrond w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 08-04-2013, 17:36
  5. buczenie silnika, spadek mocy, przegrzewanie
    Utworzone przez mlecyk w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-07-2011, 14:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory