Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 38

Temat: wibracje paska wielorowkowego

  1. #11
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    Cytat Napisał SYSUNIAdq Zobacz post
    w pewnym sensie tak kolego ale gdyby zostala zalaczona sprezarka to problem powinien zniknac a nie nasilic sie poniewaz wtedy pasek bylby bardziej docisniety do napinacza obok alternatora wiadomo ze wzroslby opr krecenia i moim zdaniem powinno przestac szarpac a to ze np przestaje szarpac jak sie go popiska to tylko dlatego ze zaczyna sie wtedy slizgac po ktorejs rolce
    dla psikam po rowkach, po gładkiej stronie nic nie robię - dlatego ślizganie się po gładkich rolkach można wyeliminować z rozważań.
    też stawiałem, że wibracje znikają po popsikaniu bo pasek się zaczyna ślizgać, ale jedyną wibrującą rolką w układzie jest koło pasowe. Myślałem też o rolce klimy, bo stawia niejednostajny opór, ale przy wyłączonej klimie też wibruje, tylko mniej.

    ---------- Post dodany o godzinie 18:35 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 18:32 ----------

    Cytat Napisał SYSUNIAdq Zobacz post
    najczesciej pod obciazeniem siada lozysko na alternatorze po prostu sie blokuje i to by wyjasnialo nasilanie sie po zalaczeniu klimy czy kreceniu kierownica wzrasta wtedy pobor pradu i to dosc znacznie i wtedy alternator dostaje najbardziej w d... i moze blokowac lozysko
    czyli jak odłączę alternator i silnik będzie chodził na samym aku to powinno być ok. Jest jakiś prosty sposób na odłączenie (jakiś bezpiecznik czy coś) bo dostęp do niego jest fatalny?

  2. #12
    przemo27
    Gość

    Domyślnie

    To mogą się problemy nakładać i powstaje zjawisko rezonansu. Alternator masz w 100% sprawny? Kiedyś również zrywało mi pasek i wymieniłem napinacz i par innych elementów niestety bez pożądanych rezultatów ( ścięło ponownie ) po wymianie koła 2-mas problem przestał się pojawiać. Obecnie również trzepie paskiem przy obciążeniu ( światła + klima + radio i inne pierdółki ) ale nie wychodzi z rowków i jest ok. Zobacz dokładnie gdzie powstaje to napięcie paska/szarpanie ( pomiędzy którymi rolkami i tam szukaj )

  3. #13
    SYSUNIAdq
    Gość

    Domyślnie

    najlepiej odpiac kabelek od wzbudzenia alternatora taki cienki wtedy alternator sie nie zalaczy

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    Cytat Napisał SYSUNIAdq Zobacz post
    najlepiej odpiac kabelek od wzbudzenia alternatora taki cienki wtedy alternator sie nie zalaczy
    odłączyłem kabelek idący do kontrolki ładowania, ale jest we wtyczce razem ze sterowaniem rozrusznika, więc musiałem to zrobić na pracującym silniku i chyba altek się nie rozłączył bo napięcie na aku było 14.5V. Jutro spróbuję jeszcze odłączyć kabelek z licznika i odpalić.

    Tak czy inaczej zauważyłem jeszcze inną prawidłowość. Obciążenie pompy wspomagania łagodzi drgania paska, natomiast jak obciążony jest altek (np. załącza się wentylator) te drgania są większe.

  5. #15
    SYSUNIAdq
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kali_33 Zobacz post
    odłączyłem kabelek idący do kontrolki ładowania, ale jest we wtyczce razem ze sterowaniem rozrusznika, więc musiałem to zrobić na pracującym silniku i chyba altek się nie rozłączył bo napięcie na aku było 14.5V. Jutro spróbuję jeszcze odłączyć kabelek z licznika i odpalić.

    Tak czy inaczej zauważyłem jeszcze inną prawidłowość. Obciążenie pompy wspomagania łagodzi drgania paska, natomiast jak obciążony jest altek (np. załącza się wentylator) te drgania są większe.
    no wlasnie do tego zmierzalem no to teraz pozostaje jakos sie pomeczyc i z tylu alternatora odlaczyc kabelek wzbudzenia na zgaszonym silniku poniewaz juz przy rozruchu wzbudzenie zalacza alternator i nie sprawdzisz tego niestety. Mam nadzieje ze to rozwiaze twoje problemy. Co do recznego sprawdzania lozyska w alternatorze to po prostu nie realne wiem z doswiadczenia 2 lata pracy przy tym ustrojstwie pozatym wujek pracuje w tym zawodzie juz 25 lat wiec z tym tematem sie ma do czynienia na codzien
    Ostatnio edytowane przez SYSUNIAdq ; 06-09-2009 o 22:07

  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    Cytat Napisał SYSUNIAdq Zobacz post
    Co do recznego sprawdzania lozyska w alternatorze to po prostu nie realne wiem z doswiadczenia 2 lata pracy przy tym ustrojstwie pozatym wujek pracuje w tym zawodzie juz 25 lat wiec z tym tematem sie ma do czynienia na codzien
    Coś faktycznie szumi, ale nie jest to jakiś szczególnie głośny szum, bardziej stawiałem że to pasek tak szumi. A kółko alternatora nie powinno być gorące jeśli łożysko się zaciera?

  7. #17
    SYSUNIAdq
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kali_33 Zobacz post
    Coś faktycznie szumi, ale nie jest to jakiś szczególnie głośny szum, bardziej stawiałem że to pasek tak szumi. A kółko alternatora nie powinno być gorące jeśli łożysko się zaciera?
    moze byc gorace ale nie musi zalezy jak sie klinuje itd itd zalezy czy bardzo rozwalone czy nie

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maciek_czer
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    AR 75 1.8IE
    Postów
    404

    Domyślnie

    Winna jest zła procedura napięcia paska, widziałem już nie raz te objawy, można wymienić i cały silnik, a jak jest procedura zrąbana to będzie świergolił popiskiwał i spadał. W ciągu ostatnich 3 miesięcy miałem już ok 6 takich aut i w żadnym nie było poprawnego napięcia. A wynika to z tego że napinacz jest ręczny, a to co powszechnie uważa się za napinacz to jest tłumik drgań paska.

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar Matt21
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Szopie
    Auto
    Po-Jeep Grand Cherokee - luźno spasowany, wysokoobrotowy 1.6 TS
    Postów
    796

    Domyślnie

    Więc jak poprawne napięcie wyglada?
    DIESEL POWER - BEZ DYMU NIE MA OGNIA !!
    Honda CBR 929 - DYMU BRAK OGIEŃ POZOSTAŁ









  10. #20
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    Cytat Napisał SYSUNIAdq Zobacz post
    no wlasnie do tego zmierzalem no to teraz pozostaje jakos sie pomeczyc i z tylu alternatora odlaczyc kabelek wzbudzenia na zgaszonym silniku poniewaz juz przy rozruchu wzbudzenie zalacza alternator i nie sprawdzisz tego niestety. Mam nadzieje ze to rozwiaze twoje problemy.
    no i niestety po odłączeniu alternatora poprzez wyjęcie obrotomierza objawy nie ustały, a wręcz się nasiliły, pasek mniej wariuje jak altek jest obciążony (wibracje nasilają się w momencie wzrostu obciążenia a potem się to stabilizuje co nie znaczy że jest ok)... więc łożyska alternatora jednak odpadają?

    wysłuchałem też ciche ledwo słyszalne popiskiwanie tak w granicy 1000 obrotów, potem przestaje albo zagłusza to silnik, poniżej 1000 też nic nie słychać. Dochodzi gdzieś z dołu bo od góry silnika go nie słychać.

    sprawdziłem jeszcze czy ten pisk jest po obsikaniu sprayem paska i okazuje się że znika, więc nie dochodzi on z łożysk tylko z paska.
    Ostatnio edytowane przez Kali_33 ; 07-09-2009 o 21:50

Podobne wątki

  1. wymiana paska wielorowkowego 1.9 JTD
    Utworzone przez odzi w dziale 156
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 28-03-2021, 19:34
  2. [159] wymiana paska wielorowkowego
    Utworzone przez orkan w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-11-2014, 23:31
  3. [156] Napinacz paska wielorowkowego
    Utworzone przez Mario211 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-10-2011, 19:46
  4. Wymiana paska wielorowkowego JTD
    Utworzone przez piter1984 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 15-07-2011, 23:58
  5. [164] Napinacz paska wielorowkowego
    Utworzone przez NOE w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-01-2008, 23:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory