Być może ale po vinie w eperze śruba ma nr 71769772 czyli powinna być bez sitka. Co do wersji USA samochodów to jak powiedział mi jeden mechanik za wielką wode szły wersje, najprostrze pod względem mechanicznym i możliwie najmniej problematyczne to tamtejsze serwisy potrafiły ogarnąć tylko prosty serwis i naprawy. Czy to prawda nie wiem ale coś w tym prawdy może być..Jeszcze jedno pytanie; Czy po wymianie oleju oprócz opcji w MEs/Alfaobd "wymiana oleju" robić adaptacje modulu UniAir ( zdania są podzielone ) ?
Ja robię tak że po zmianie fizycznie oleju ,robię w mesie zmiana oleju i nic więcej nie robiąc po odpaleniu auta mam po chwili błędy, s&s niedostępny ,lampka silnika na desce i takie tam, więc siła rzeczy muszę po rozgrzaniu silnika zrobic adaptacje uniair.
tylko że Ty masz Mito, nie wiem jak w 500L ale np. w Giuliecie sie czegos takiego nie robi jak adaptacja uniair , zwyczajnie sie nie da a funkcja "wymiana oleju " nie powoduje żadnych błędów i załatwia temat. Zdania są podzielone bo to zalezy od auta (dokladniej mówiąc to od typu/wersji ECU ) , w jednych MA sie robi w innych nie
Ostatnio edytowane przez tx555 ; 09-10-2019 o 21:30
Kurde troche czasu mi zajęło ale przeczytałem te 82 strony... i teraz zrobił mi się w głowie dylemat i to duży... kupiłem auto z przebiegiem 163tyś. km i z tego co widzę w ksiązce serwisowej olej raczej był zmieniany ok 20-25tyś, w weekend szykuje się na wymianę oleju z filtrem MA oraz śrubę od turba, czyszczeniu odmy. I mam dylemat czy zalać 0W-40 czy 5W-40 ale bardziej zastanawia mnie czy robić płukankę czy nie, bo jak pisze część forumowiczów MA im padło po wypłukaniu syfu, nie mam pojęcia w jakim jest stanie i czy był wymieniany, dodatkowo nie do końca jestem pewien czy filtr MA trzeba zmienić przy spuszczonym oleju czy można już po zalaniu nowego. Co radzicie mając za sobą już duży bagaż doświadczeń z tym dobrodziejstwem XXI ?![]()
Filtr MA : możesz w każdej chwili wymienić ,ale zmień raczej po spuszczeniu starego oleju.
Przy 163 lepiej nie płukać bo płukanka może to zrobić agresywnie i coś się dużego odklei i klops.
Śrubę turbo z sitkiem pozbaw sitka ,albo wymieniaj przynajmniej co dwie zmiany oleju.
Ja w tę sobotę tez robie serwis olejowy plus filtry i leję 0w30 ,płukanki nie robię choć był taki zamysł(94k przebieg)problemu z MA nie mam na razie,MA filtr czyszczę ,sitka w śrubie T dawno nie ma ,ale krąży gdzieś w silniku w innej formie niż przewidzieli konstruktorzy.
Ostatnio edytowane przez DmX ; 16-10-2019 o 18:26
Tak mito qv z profilu.
A olej ,to takie moje doświadczenie SHELL HELIX ULTRA 0W30 ECT C2/C3 ,jak mu nie podpasi to najwyżej moduł wymienię.
ja chyba wleje 5W40 motula co tu polecali, kusi mnie ta plukanka tylko boję się o ten moduł, chyba żeby zrobic tak że wypłukac porzadnie, zalać jakimś tanim olejem, przejechać z 20km i zmienić znów olej na jakiś dobry![]()
Zmień olej i dolej Archoil AR 2300. U mnie w Mito powoli wyczyścił syf po poprzednim właścicielu.
Agresywna płukanka 15 minutowa może rzeczywiście narobić problemów.
Ostatnio edytowane przez Piotrek1983 ; 16-10-2019 o 18:40