Czarna 159 SW Czarnego http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._czarnego.html
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Widać, że sporo osób decyduje się na zakup opon całorocznych. Nie jestem do końca pewien, czy jest to dobry kierunek, z tego względu, że opony całoroczne to tak naprawdę opony letnie z homologacją zimową. Tak to zwykle wygląda w praktyce. I o ile zima jest stosunkowo łagodna lub jeździ się zwykle po mieście, które nawet przy dużych opadach są zwykle szybko i sprawnie odśnieżane, to nie powinno być większego problemu. Inaczej sytuacja wygląda w przypadku mroźnych zim, o opadzie ciągłym, gdzie nawet sprawne służby mają problem z usunięciem nadmiaru śniegu.
Zresztą nawet tutaj pod linkiem: http://rajdpaluk.com/baza-wiedzy-mot...ny-caloroczne/ można znaleźć tekst w którym pojawiają się tego rodzaju wątpliwości.
Ja bym za cholerę nie kupił całorocznych. To już bym wolał zimowki kupić i jeździć cały rok
Czarna 159 SW Czarnego http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._czarnego.html
Nigdy nie warto oszczędzać na oponach, szczególnie przy mocniejszych silnikach. W końcu tylko one trzymają auto na drodze. Ktoś powie "a ja jeżdżę tylko po mieście to po co mi to", ale to w mieście często trzeba gwałtownie hamować bo pieszy, bo nagła zmiana świateł itd. Co do tematu to dziś w końcu zmieniłem na zimówki Pirelli Sottozero 3, zobaczymy jak będą się sprawowaćPo pierwszym przejeździe nie czuć specjalnie różnicy w stosunku do letnich, poza tym, że są głośniejsze. Ale dziś w miarę sucho i piękne słońce, to nie ma się co dziwić.
Mam je (225/50/17) i powiem tak, dupy nie urywają. Na suchym ok, na mokrym się ślizgają. Zobaczymy jak będzie gdy spadnie śnieg
A w życiu, to lepiej kupić porządne całoroczne. Zimówki są słabe latem.
Tylko żeby była jasność na dzień dzisiejszy są 4 porządne modele opon całorocznych (Michelin CrossClimate+, Kleber Quadraxar2, Goodyear Vector 4season gen2, Continental AllSeasonContact) reszta idealnie wpisuje się w powiedzenie co jest do wszystkiego to do niczego.
Potwierdzam. Całoroczne Falken - w lecie OK, na śniegu wyraźnie słabe. Na mokrym trzeba się pilnować. To nie jest dobry kierunek.
Podobnie jak zimowe w lecie na mocnym aucie.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
A ja na lato i przejściowe przymrozki mam crossclimaty, a na zimę typowe zimowki Conti. Plus taki ze jak spadnie pierwszy śnieg to nie muszę stać w kolejkach do zmiany.
Wysłane z mojego JSN-L21 przy użyciu Tapatalka
Mam zimówki Continentala. W poprzednim aucie też miałem podobne kiedyś i z doświadczenia z rónymi producentami napiszę, że ciężko o coś lepszego na zimę.