Strona 27 z 31 PierwszyPierwszy ... 171819202122232425262728293031 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 261 do 270 z 305

Temat: Szarpanie przy przyśpieszaniu w okolicach 2000 rpm. Wariuje wskazówka doładowania

  1. #261
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    To przewód odmy. Łączy separator par oleju z odlotem.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  2. #262
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2018
    Auto
    Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.4 Q-TRONIC FWD
    Postów
    244

    Domyślnie

    Hmmm no własnie. Czy problem mógłby być powiązany z odmą (albo którymkolwiek elementem układu odpowietrzenia)? Sprawdzał to ktoś?

    Pytanie tylko, czy zapchana odma mogłaby spowodować taki wzrost ciśnienia... W każdym razie czyszczenie separatora oleju i przewodów wydaje się być do zrobienia. Z kolei ten słynny "szum" mógłby być powodowany uciekającym od nadmiaru ciśnienia powietrzem przez bagnet olejowy...

    Wołam [MENTION=48932]cybermyszak[/MENTION]
    Ostatnio edytowane przez Wloczykij ; 13-02-2020 o 10:42

  3. #263
    Użytkownik Świeżak Avatar krystian750
    Dołączył
    06 2018
    Mieszka w
    Brzeg
    Auto
    Alfa 159 2.4
    Postów
    140

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wloczykij Zobacz post
    Hmmm no własnie. Czy problem mógłby być powiązany z odmą (albo którymkolwiek elementem układu odpowietrzenia)? Sprawdzał to ktoś?

    Pytanie tylko, czy zapchana odma mogłaby spowodować taki wzrost ciśnienia... W każdym razie czyszczenie separatora oleju i przewodów wydaje się być do zrobienia. Z kolei ten słynny "szum" mógłby być powodowany uciekającym od nadmiaru ciśnienia powietrzem przez bagnet olejowy...

    Wołam [MENTION=48932]cybermyszak[/MENTION]
    Hej. Możesz zobaczyć jaki masz numer zaworu sterującego turbiną?

    Wysłane z mojego JSN-L21 przy użyciu Tapatalka

  4. #264
    Użytkownik Świeżak Avatar cybermyszak
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Tarnów/Niepołomice
    Auto
    2 x AR 159 2.0 JTDM
    Postów
    113

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wloczykij Zobacz post
    Hmmm no własnie. Czy problem mógłby być powiązany z odmą (albo którymkolwiek elementem układu odpowietrzenia)? Sprawdzał to ktoś?

    Pytanie tylko, czy zapchana odma mogłaby spowodować taki wzrost ciśnienia... W każdym razie czyszczenie separatora oleju i przewodów wydaje się być do zrobienia. Z kolei ten słynny "szum" mógłby być powodowany uciekającym od nadmiaru ciśnienia powietrzem przez bagnet olejowy...

    Wołam [MENTION=48932]cybermyszak[/MENTION]
    Przybywam na wezwanie!

    Gdzieś kiedyś podejrzewałem i rozważałem kwestie "okołoodmowe" w związku z tym szarpaniem, ale zrzuciłem to na niższą pozycję na liście podejrzanych. Ale po przeczytaniu Twojego posta, to jak tak teraz myślę, to wcale nie musi być to nierealna teoria.

    Choć odkąd temperatura spadła poniżej ok. 15 stopni w październiku/listopadzie i do tej pory nie odczułem ani jednego szarpnięcia (a robię codziennie jakieś 70km), to jednak obawiam się, że na wiosnę temat szarpania wróci (no chyba, że wymiana intercoolera w moim przypadku zadziałała i rozwiązała problem). Planowałem wówczas rzucić okiem na tą "sztangielkę" przy turbinie, o której ktoś niedawno pisał w tym temacie, bo tamta teoria brzmiała sensownie. Ale mając na uwadze dość prosty dostęp do układu odmy i niższy koszt ew. naprawy, to wezmę go na tapetę w pierwszej kolejności.

    Natomiast póki nie szarpie postanowiłem stosować zasadę "carpe diem"

    A jak tam u Was? Przy tej temperaturze nadal szarpie?

    Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka

  5. #265
    Użytkownik Świeżak Avatar cybermyszak
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Tarnów/Niepołomice
    Auto
    2 x AR 159 2.0 JTDM
    Postów
    113

    Domyślnie

    I jeszcze jedno przemyślenie. Czy fakt, że wymieniłem intercooler mogło w jakikolwiek sposób odciążyć odmę? Wiem, że odma odpowiada za odpowietrzenie oleju i nie ma (chyba) bezpośredniego kontaktu z intercoolerem, ale z drugiej strony zasyfiony intercooler mógł podawać do silnika zaolejone powietrze, a więc w teorii więcej mieszaniny powietrze-olej do oczyszczenia dla odmy.

    Może to nie ma sensu. Myślę tylko na głos, bo może kogoś natchnie na jakieś rozwiązanie

    Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka

  6. #266
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2018
    Auto
    Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.4 Q-TRONIC FWD
    Postów
    244

    Domyślnie

    Ja w 2.4 dostępu do odmy (a w zasadzie do separatora) łatwego nie mam Poza tym czy odma jako taka nie jest przypadkiem pod pokrywą zaworów a to co wystaje to tylko węże i separator?

    Dziś zrobiłem eksperyment, który rzucił trochę światła na problem (albo tak mi się wydaje). Otóż wypiąłem wężyki z zaworka sterującego zmienną geometrią i... spiąłem je na krótko ze sobą (wsadziłem jeden w drugi i dodatkowo owinąłem izolacyjną). Efekt był o tyle ciekawy, że zaobserwowałem dokładnie takie same objawy jak na co dzień - przeładowanie i odgłos ulatniającego się powietrza + oczywiście zamulone auto. Jedyna różnica taka - co oczywiste - że po depnięciu mocniej gazem objaw ten nie ustępował jak to ma miejsce z poprawnie połączonymi przewodami.

    Wniosek - może to jednak kwestia przycinającego się zaworka? Tłoczek mógł się zatrzeć i przy powolnym przyspieszaniu napięcie cewki jest zbyt małe aby nim ruszyć (dodatkowo ściska go sprężyna) więc "stoi" w pozycji otwartej i daje efekt złączonych na krótko wężyków. Przy mocniejszym depnięciu następuje skok napięcia i pole magnetyczne jest na tyle silne aby ruszyć tłoczkiem oraz pokonać opór sprężyny i przestawia się on w pożądaną pozycję a auto zaczyna pracować normalnie.

    Wiem, że niektóre osoby już wymieniały ten zaworek i nie przyniosło to efektów ale w tym temacie dyskutowało b. dużo osób z dość szerokimi wachlarzem objawów i wcale nie jest powiedziane, że wszyscy tu cierpimy na to samo. Ponadto jak tak czytam, to wychodzi, że przeładowanie jest klasycznym objawem niedomagającego zaworu N75. Co ciekawe, ECU nie wywali błędu bo cewka w zaworze ciągle przewodzi i nie ma otwartego obwodu.

    Czyli najpierw zaworek, potem odma. Pytanie czy zaworek da się rozebrać... wymontowałem go dziś i kurczę nie bardzo wiem nawet z której strony podejść.
    [MENTION=79271]krystian750[/MENTION] - jutro rzucę okiem

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał cybermyszak Zobacz post
    I jeszcze jedno przemyślenie. Czy fakt, że wymieniłem intercooler mogło w jakikolwiek sposób odciążyć odmę?
    W separatorze może osadzić się szlam. Zmiana FMICa nie wpłynie w żaden sposób na już istniejące zanieczyszczenie.
    Ostatnio edytowane przez Wloczykij ; 13-02-2020 o 23:09

  7. #267
    Użytkownik Świeżak Avatar cybermyszak
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Tarnów/Niepołomice
    Auto
    2 x AR 159 2.0 JTDM
    Postów
    113

    Domyślnie

    Cytat Napisał cybermyszak Zobacz post
    Choć odkąd temperatura spadła poniżej ok. 15 stopni w październiku/listopadzie i do tej pory nie odczułem ani jednego szarpnięcia
    Wykrakałem. Dziś przy 14 stopniach podczas przyspieszania na drugim biegu przy 2000 obrotów szarpnęło. Ale tylko raz. Próbowałem później jeszcze sprokurować, ale nie udało mi się (być może dlatego, że temperatura spadła do 13 - 13.5 wg komputera). Po wypłacie biorę się za odmę.

    Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka

  8. #268
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2018
    Auto
    Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.4 Q-TRONIC FWD
    Postów
    244

    Domyślnie

    [MENTION=48932]cybermyszak[/MENTION]

    Zrób proszę taki eskperyment jak zrobiłem tj. połącz na krótko wężyk od gruszki turbiny z wężykim Vaccupompy (powinien wejść jeden w drugi, bez żadnego klejenia). Opisz wrażenia z jazdy (powinien pojawić się szum i przeładowanie). Chcę się upewnić, że mówimy o tym samym problemie.

  9. #269
    Użytkownik Świeżak Avatar krystian750
    Dołączył
    06 2018
    Mieszka w
    Brzeg
    Auto
    Alfa 159 2.4
    Postów
    140

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wloczykij Zobacz post
    [MENTION=48932]cybermyszak[/MENTION]

    Zrób proszę taki eskperyment jak zrobiłem tj. połącz na krótko wężyk od gruszki turbiny z wężykim Vaccupompy (powinien wejść jeden w drugi, bez żadnego klejenia). Opisz wrażenia z jazdy (powinien pojawić się szum i przeładowanie). Chcę się upewnić, że mówimy o tym samym problemie.
    Miałeś rzucić okiem na numer. Ja nie mam szarpania przy 2.000. Ale mam falowanie powyzej 3.000 obr.
    https://youtu.be/7YjLq7W3MYc

    Wysłane z mojego JSN-L21 przy użyciu Tapatalka

  10. #270
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2017
    Mieszka w
    Kleosin
    Auto
    159 2.0 JTDM 170KM
    Postów
    150

    Domyślnie

    Wczoraj 11 stopni i na 2 biegu pierwsze od października szuranie i szarpnięcie. Nie wiem co to za cholera. Co temperatura ma tutaj wspólnego? Oszaleć można...Jak zrobi się cieplej to rozbiorę IC.

Podobne wątki

  1. Delikatne szarpanie i "utrata"mocy przy przyśpieszaniu
    Utworzone przez Danek w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 02-01-2016, 12:05
  2. [Brera] szarpanie przy przy przyśpieszaniu, kontrolka silnika
    Utworzone przez dandel84 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 06-07-2014, 09:50
  3. skacząca wskazówka obrotomierza przy przyśpieszaniu
    Utworzone przez Lethal w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 29-04-2014, 11:53
  4. [159] wskazówka ciśnienia doładowania
    Utworzone przez 89ozzy w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 31-05-2013, 19:36
  5. Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 06-12-2010, 16:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory