Temat: Zakup Stelvio/Giulia po faceliftingu

  1. #1571
    Użytkownik Fachowiec Avatar Kurynio
    Dołączył
    01 2019
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Stelvio Q, wcześniej Stelvio 2.0 280
    Postów
    2,622

    Domyślnie

    Cytat Napisał Teddy Bear Zobacz post
    Choć cierpimy na tym my, wielbiciele motoryzacji i przyjemności z jazdy a to z tego powodu, iż ceny aut szybują w górę własnie z powodu tych kompletnie niepotrzebnych bajerów
    Czyli jak ktoś nie uważa, że komplet kamer 360, aktywny tempomat, infotainent wyglądający w końcu jak z tej epoki (poprzedni krytykowany przy każdym teście), czy chociażby konsola środkowa, która w końcu się nie ugina, nie trzeszczy i wygląda jak w aucie za tą cenę, to już nie jest miłośnikiem motoryzacji i jest po prostu laikiem, leszczem, fanboyem i pewnie bierze dodatkowo jeszcze w kakao...
    Panowie, kurcze tak sobie myślę, że niektórzy powinni, już to nawet kiedyś pisałem, wystąpić do FCA o wyprodukowanie specjalnej wersji Alfisti Hardcore Edition, która byłaby tania, a na liście dodatkowego wyposażenia miałaby nawet elektryczne szyby i poduszki bezpieczeństwa bo przecież to w sumie niepotrzebnie podnosi cenę, a prawdziwi miłośnicy motoryzacji i tak z tego nie korzystają

  2. #1572
    Użytkownik Znawca Avatar Krzysztof
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4
    Postów
    1,394

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kurynio Zobacz post
    Czyli jak ktoś nie uważa, że komplet kamer 360, aktywny tempomat, infotainent wyglądający w końcu jak z tej epoki (poprzedni krytykowany przy każdym teście), czy chociażby konsola środkowa, która w końcu się nie ugina, nie trzeszczy i wygląda jak w aucie za tą cenę, to już nie jest miłośnikiem motoryzacji i jest po prostu laikiem, leszczem, fanboyem i pewnie bierze dodatkowo jeszcze w kakao...
    Panowie, kurcze tak sobie myślę, że niektórzy powinni, już to nawet kiedyś pisałem, wystąpić do FCA o wyprodukowanie specjalnej wersji Alfisti Hardcore Edition, która byłaby tania, a na liście dodatkowego wyposażenia miałaby nawet elektryczne szyby i poduszki bezpieczeństwa bo przecież to w sumie niepotrzebnie podnosi cenę, a prawdziwi miłośnicy motoryzacji i tak z tego nie korzystają
    Napisałeś to tak, że sam nie wiem, czy się z Tobą zgodzić, czy nie Są ludzie, którzy kupują Alfę jako samochód, a dodatki traktują jako mniej lub bardziej potrzebne bajery i są tacy, którzy kupują dodatki, a samochód traktują jako mniej lub bardziej potrzebny bajer - wystarczy, że jeździ. Wtedy marka i właściwości jezdne auta nie mają większego znaczenia - istotna jest cena i dodatkowe wyposażenie zawarte w tej cenie. A jak marketingowcy popularnych marek wprowadzą jako nowość np. asystenta krajobrazu, to wszystkie inne marki będą dołowane w testach prasowych, bo przecież one tej "nowości" nie mają, a przecież jest niezbędna w nowoczesnym samochodzie. Sporo osób łyka jak pelikany wszystkie marketingowe "nowości", które mają zastąpić braki w podstawowej konstrukcji auta, bo łatwiej dołożyć jakiegoś bzdurnego "asystenta", niż skonstruować dobre auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
    AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
    AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)

  3. #1573
    Użytkownik Fachowiec Avatar Kurynio
    Dołączył
    01 2019
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Stelvio Q, wcześniej Stelvio 2.0 280
    Postów
    2,622

    Domyślnie

    Oczywiście, będą ludzie, którzy cenią bardziej właściwości jezdne niż wyposażenie i Ci, dla których liczy się jedynie to drugie. Sam nie jestem fanem wszystkiego co "new", a w szczególności wszechobecnych tabletów, ekranów itp. Jednak po pierwsze, nie można twierdzić, że jedynie miłośnicy czy fani motoryzacji to tacy, którzy w ogóle nie zwracają uwagi na wyposażenie samochodu. Bez urazy, ale często piszą to ludzie, którzy nawet nie korzystali z niektórych rozwiązań, a że nie mają ich w swoim samochodzie, a przecież on jeździ i to nieźle, to na bank to jest jedynie wymysł i fanaberia dla fanboyów, a nie dla wielbicieli motoryzacji. Po drugie w obecnych czasach i taniejących rozwiązaniach elektroniki to nie sądzę, że właśnie infotainment jest wyposażeniem znacznie podnoszącym cenę.

  4. #1574
    Użytkownik Znawca Avatar Krzysztof
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4
    Postów
    1,394

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kurynio Zobacz post
    Oczywiście, będą ludzie, którzy cenią bardziej właściwości jezdne niż wyposażenie i Ci, dla których liczy się jedynie to drugie. Sam nie jestem fanem wszystkiego co "new", a w szczególności wszechobecnych tabletów, ekranów itp. Jednak po pierwsze, nie można twierdzić, że jedynie miłośnicy czy fani motoryzacji to tacy, którzy w ogóle nie zwracają uwagi na wyposażenie samochodu. Bez urazy, ale często piszą to ludzie, którzy nawet nie korzystali z niektórych rozwiązań, a że nie mają ich w swoim samochodzie, a przecież on jeździ i to nieźle, to na bank to jest jedynie wymysł i fanaberia dla fanboyów, a nie dla wielbicieli motoryzacji. Po drugie w obecnych czasach i taniejących rozwiązaniach elektroniki to nie sądzę, że właśnie infotainment jest wyposażeniem znacznie podnoszącym cenę.
    Może jestem dziwny, ale najpierw kupuję podstawowy produkt, a potem patrzę na bajery, które mogę do niego zamówić. Nie zamierzam wybierać samochodu na podstawie jego infotainmentu, bo musiałbym kupić Malucha z Automapą
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
    AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
    AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)

  5. #1575
    Użytkownik Świeżak Avatar Sportivo_IT
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Kiedyś 156 SW FL SS 2.0 JTS, teraz szukam swojej Stelvio.
    Postów
    26

    Domyślnie

    Panowie, prawda leży po środku a dodatkowo każdy ma swoją własną.

    Jestem jedną nogą przed zakupem Stelvio i codziennie sprawdzam konfigurator, testy, szukam wyjaśnień, liczę kasę itd itp. Nie jest tak że ktoś albo wybiera np silnik i do niego dobiera bajery, albo ktoś bierze podstawę i doposaża w opcje - to ściśle powiązane jest z posiadanymi zasobami finansowymi. Spójrzcie na nowy cennik tego modelu - ktoś kto nie chce na auto przeznaczyć więcej niż 200tys jest skazany na wersję Business lub Super, przy czym Super jest wyborem mocno dyskusyjnym (przynajmniej wg mnie - Change my mind) - droga baza a i tak niewiele lepiej od B. Z kolei jak chcesz mieć mocną bazę czyli 280km - musisz wysupłać 230tys. Oczywiście za te pieniądze dostajesz sporo, ale to nadal 230tys. Nie porównuję tego do innych marek, wychodzę z punktu widzenia osoby, która chce mieć Stelvio i koniec.

    Tak więc kończy się na tym że jak jesteś szczęśliwcem pracującym na faktury - bierzesz Business i doposażasz go. Ale opcji na 280km nie ma. Czy jeśli byłaby opcja zmiany silnika nie skorzystałbym? Możliwe, ale jej nie ma.
    Podsumowując: Wybór pomiędzy silnikiem a bajerami to niestety kwestia pieniędzy. A szkoda, bo mogłoby jeździć więcej "gołych" Alf dających maksymalną frajdę z osiągów - ale tego wyboru nabywcy są pozbawieni.

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Może faktycznie coś pokręciłem
    1) Czy wybierajac FSD mam ten dodatkowy przycisk na pokrętle czy nie? Czy jest on zarezerwowany dla aktywnego zawieszenia dostępnego w wyższych wersjach?
    2) Czy w konfiguratorze nie ma błędu i w w. Business można wybrać lakiery trójwarstwowe np Red Competizione, bez dopłaty?
    Ostatnio edytowane przez Sportivo_IT ; 25-04-2020 o 22:17

  6. #1576
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    RZ
    Auto
    Stelvio 2018 Sport TI
    Postów
    3,569

    Domyślnie

    I o tym pisze - nowy konfigurator nie daje wyboru klientowi- ja mam np 280 koni pozbawione jakichkolwiek asystentów, kamer (z wyjątkiem tylnej) i wcale mi to nie przeszkadza a wręcz przeciwnie - ciesze sie ze tego nie ma.
    Teraz takiej 280 tki nie kupisz - bo musisz kupić ja wyposażoną w rzeczy których np nie potrzebujesz albo których nie chcesz- mnie np odpych wygląd veloce przez pomalowanie tych czarnych plastików wokół- ze stelvio zrobił sie kloc.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20200424_191349.jpg
Wyświetleń:	35
Rozmiar:	90.3 KB
ID:	268527Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20200424_191417.jpg
Wyświetleń:	33
Rozmiar:	86.7 KB
ID:	268528

  7. #1577
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Shimmy
    Dołączył
    04 2019
    Mieszka w
    PO/ERA
    Auto
    Giulia B-Tech+
    Postów
    908

    Domyślnie

    Cytat Napisał Sportivo_IT Zobacz post
    2) Czy w konfiguratorze nie ma błędu i w w. Business można wybrać lakiery trójwarstwowe np Red Competizione, bez dopłaty?
    Wg. cennika trójwarstwowe dostępne są tylko dla Ti i Veloce za 10.5k. Ktoś musiał puścić babola w konfiguratorze.

  8. #1578
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Stacho
    Dołączył
    08 2019
    Auto
    Stelvio Veloce MY2020
    Postów
    419

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzysztof Zobacz post
    Może jestem dziwny, ale najpierw kupuję podstawowy produkt, a potem patrzę na bajery, które mogę do niego zamówić. Nie zamierzam wybierać samochodu na podstawie jego infotainmentu, bo musiałbym kupić Malucha z Automapą
    Problem rodzi się wtedy, gdy najpierw kupujesz (decydujesz się) na podstawowy produkt a potem nie możesz domówić do niego wyposażenia które cię interesuje, bo producent go po prostu nie oferuje lub oferuje w wersji odstającej od współczesnych realiów.

    Potem koledzy z forum kombinują jak w swoich pojazdach uruchomić niedziałający AA/CP, poprawić jakość kamery cofania i tp. I czy o kimś kto chce mieć sprawnie działający AA/CP lub porządną kamerę cofania już nie możemy mówić, że jest fanem motoryzacji?

    Z dyskusji wynika, że prawdziwi miłośnicy gardzą udogodnieniami infotainmentu - OK mają takie prawo.
    Jednak wyobraźmy sobie sytuację w której ktoś ma bardzo utrudniony wjazd i wyjazd na miejsce parkingowe, co często się zdarza w dzisiejszych wąskich miejscach postojowych podziemnych garaży. Dla niego idealną opcją wyposażenia będzie system kamer 360 st. którego np. AR nie oferuje. W rzeczywistości taki użytkownik, częściej wykorzystałby nowoczesny system kamer w swoim pojeździe niż 280 KM pod maską.
    Jeżeli dla niego te kamery będą istotne, to bez zbędnych skrupułów pójdzie do konkurencji kupić pojazd z wyposażeniem jakie dla niego będzie niezbędne nawet kosztem słabszego silnika.

  9. #1579
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    RZ
    Auto
    Stelvio 2018 Sport TI
    Postów
    3,569

    Domyślnie

    Dalej się wywyższasz- jakie to płytkie pisząc o "miłośnikach gardzących udogodnieniami infotaimentu" - bardzo nieeleganckie i pogardliwe.
    Popatrz na to inaczej - też jestem klientem - che kupić bazówke 280 konna nie mogę bo napchano dla mnie akurat zbędnych rzeczy i wywindowano cenę.
    Dla mnie sprawa prosta nie ma wyposażenia które chce - idę gidze indziej.
    Popatrz np na BMW - w żadnym nie masz zapasówki nawet dojazdówki- niby detal ale dla osoby która jeździ bocznymi drogami może być to problem- taki banał koło zapasowe.
    Mnie tylko dziwi zaufanie do swych wszystkich asystentów i innych "ułatwień". Nie znam samochodu w którym system kamer 360 stopni działa na tyle dobrze że można im ufać!
    Prawda jest taka że wiele osób kupuje produkty których nie potrzebują- ktoś kot np 100% jeżdżąc po mieście ma problem z miejscem parkingowym kupowanie jakiegokolwiek suv-a wielkości stelvio to udręka - tu nie pomogą asystenci i inne gadżety.
    Jak widzisz każda marka ma swoje podejście- tu najlepiej żeby było wszystko co ma konkurencja i jeszcze toche wiecej najlepiej za pół ceny bo jak nie będzie mieć to się obrażę na AR.

  10. #1580
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Stacho
    Dołączył
    08 2019
    Auto
    Stelvio Veloce MY2020
    Postów
    419

    Domyślnie

    [MENTION=34131]Dareek[/MENTION] masz rację, nie śmiem polemizować i zgadzam się z Tobą.

Podobne wątki

  1. (Stelvio, Giulia) Tarcze nawiercane i rozmiary
    Utworzone przez Firste w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post / autor: 15-12-2022, 17:10
  2. [Giulia / Stelvio] Przyspieszanie 0-100 km/h - reakcja na gaz
    Utworzone przez Firste w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 66
    Ostatni post / autor: 10-10-2018, 22:19
  3. Giulia i Stelvio NRING, Giulia Veloce Ti czyli nowości z Genewy
    Utworzone przez GexN w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 02-03-2018, 13:13
  4. [Giulia] Giulia, Stelvio czy może ....
    Utworzone przez jjokocha w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 28-01-2018, 22:16

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory