Temat: Zakup Stelvio/Giulia po faceliftingu

  1. #1581
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał Sportivo_IT Zobacz post
    Z kolei jak chcesz mieć mocną bazę czyli 280km - musisz wysupłać 230tys. Oczywiście za te pieniądze dostajesz sporo, ale to nadal 230tys.
    Właśnie. Przeglądałem ostatnio konfigurator (akurat Giulii, ale to bez znaczenia) i jest bardzo duża różnica pomiędzy 200, a 280KM (oba RWD, bo teraz można). I zacząłem się zastanawiać, jaki jest sens kupowania 280KM jeśli wybierzesz wersję RWD i samym programem możesz zrobić 300KM. Za około 2tys zł
    Ja wiem, że gwarancja itd. tylko że jak czytam o podejściu do gwarancji przez FAP to mam nieodparte wrażenie, że najlepsza opcja to kupić wersję 200KM, wyposażenie takie, żeby ci pasowało, "pomęczyć się" rok żeby wyszły ewentualne bolączki/niedociągnięcia po czym zrobić chip na 300KM i cieszyć się życiem
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  2. #1582
    Użytkownik Rowerzysta Avatar pawelek
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulietta 1.4 TB
    Postów
    264

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    wyposażenie takie, żeby ci pasowało, "pomęczyć się" rok żeby wyszły ewentualne bolączki/niedociągnięcia po czym zrobić chip na 300KM i cieszyć się życiem
    To jest bardzo racjonalny plan. Psują go tylko fotele, niedostępne w wersjach za rozsądne pieniądze. Moje opcje na teraz (jeśli firma przeżyje epidemię), w podobnym koszcie zakupu to:
    a) bieda-business 2020 z kilkoma tanimi pakietami -> w szybkiej przyszłości chiptuning i ew swap foteli V/Q
    b) wszystko mające Veloce 2017-2018

  3. #1583
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Shimmy
    Dołączył
    04 2019
    Mieszka w
    PO/ERA
    Auto
    Giulia B-Tech+
    Postów
    908

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    mam nieodparte wrażenie, że najlepsza opcja to kupić wersję 200KM, wyposażenie takie, żeby ci pasowało, "pomęczyć się" rok żeby wyszły ewentualne bolączki/niedociągnięcia po czym zrobić chip na 300KM i cieszyć się życiem
    Tak, tylko zależy to od tego na czym komu zależy w doposażeniu. Np. foteli sportowych z Veloce dołożysz tylko do Sprint. A jak tak się zacznie klikać to z dodatkami zacznie wychodzić, że lepiej po prostu kupić to Veloce i mieć spokój Piszę to jednak z perspektywy tego jak można było konfigurować przed liftem. Teraz nie jestem pewien czy np. zderzaki Veloce można dostać w innej wersji.

    No ale można też robić stopniowy projekt, wziąć w miarę sensowne Super i zrobić sobie Super+ jak kozak

  4. #1584
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    RZ
    Auto
    Stelvio 2018 Sport TI
    Postów
    3,569

    Domyślnie

    Cytat Napisał pawelek Zobacz post
    To jest bardzo racjonalny plan. Psują go tylko fotele, niedostępne w wersjach za rozsądne pieniądze. Moje opcje na teraz (jeśli firma przeżyje epidemię), w podobnym koszcie zakupu to:
    a) bieda-business 2020 z kilkoma tanimi pakietami -> w szybkiej przyszłości chiptuning i ew swap foteli V/Q
    b) wszystko mające Veloce 2017-2018
    jest jeden mały "myk" - zrobisz czipsa to papa gwarancja- mając na uwadze koszty napraw - ja bym się nie odważył.

  5. #1585
    Użytkownik Rowerzysta Avatar pawelek
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulietta 1.4 TB
    Postów
    264

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dareek Zobacz post
    jest jeden mały "myk" - zrobisz czipsa to papa gwarancja- mając na uwadze koszty napraw - ja bym się nie odważył.
    Zakładam rok cieszenia się tym co jest: powinny wyjść w tym czasie wszystkie pierdołki i upgrady poliftowe, rok na box-ie, a potem ewentualne dłubanie w kompie. Poza totalnym pechem 1/10000 typu pęknięcie bloku silnika raczej nic się nie powinno stać, co nie wyjdzie po roku. Ostatecznie komp się może przecież spalić przy nieuważnym ładowaniu akumulatora (i AC).

  6. #1586
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    159
    Postów
    181

    Domyślnie

    Cytat Napisał pawelek Zobacz post
    Zakładam rok cieszenia się tym co jest: powinny wyjść w tym czasie wszystkie pierdołki i upgrady poliftowe, rok na box-ie, a potem ewentualne dłubanie w kompie. Poza totalnym pechem 1/10000 typu pęknięcie bloku silnika raczej nic się nie powinno stać, co nie wyjdzie po roku. Ostatecznie komp się może przecież spalić przy nieuważnym ładowaniu akumulatora (i AC).
    Też uważam, że jeśli ktoś nie przedłuża gwarancji to można auto chipować, mając oczywiście na uwadze, że jak ASO wykryje ingerencję to odmówi naprawy gwarancyjnej. Z drugiej strony patrząc na jakość ASO nie spodziewałbym się, że mają pojęcie jak sprawdzić ciśnienie doładowania, czy dawkę paliwa w logach, niemniej takie ryzyko zawsze istnieje.

    W innych wątkach wyraźnie widać, że AR nie uznaje czegoś takiego, jak gest handlowy, więc nikła jest szansa, aby zrobili jakąś naprawę w ramach gestu tuż po gwarancji, ja bym chipował.

  7. #1587
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    zDolny Śląsk
    Auto
    Mito 135 MA TCT było, Giulietta 170 MA TCT_była, Stelvio 200KM, Ducato 3,0 160 AT był, Corsa 130
    Postów
    222

    Domyślnie

    ,napisał Krzysztof: Sporo osób łyka jak pelikany wszystkie marketingowe "nowości", które mają zastąpić braki w podstawowej konstrukcji auta, bo łatwiej dołożyć jakiegoś bzdurnego "asystenta", niż skonstruować dobre auto [/QUOTE]




    Święta prawda i racja. I to dotyczy nie tylko samochodów - patrz Boeing 737 MAX. Tylko tu akurat bzdurnym dodatkiem zepsuli udany samolot. Dla mnie bzdurnym dodatkiem jest dotykowy panel - niech ktoś mnie oświeci - czym obsługa tegoż jest bezpieczniejsza od obsługi komórki w czasie jazdy, naprawdę chciałbym to wiedzieć. P.S. nie używam komórki w czasie jazdy - nigdy - od tego mam zawsze zestaw głośnomówiacy, no oczywiście w Stelvio zawsze connect czy jak to sie nazywa.
    Ad rem: multimedia powinny być ograniczone ustawowo lub zabronione tak samo jak bezpośrednie używanie komórki. Z reguły rozpoznaje na drodze jak ktoś używa jednego lub drugiego - albo zwalnia albo krzywo jedzie.

    - - - Updated - - -

    A ja sie nauczyłem,że jednak lepiej zamówić od razu wyposażenie takie jak chcemy. Wszelkie dokładki, przekładki, retrofity per saldo nie działaja do konca tak, jak bysmy chcieli bez wielkiego nakładu pracy i wiedzy specjalistycznej, albo per saldo wcale nie jest taniej. Co innego takie dodatki jak oferuje Epsonix eksperymentując na swojej skórze, a których producent nie oferuje. To juz nie czasy malucha , że mozna było wszystko wsadzić i jechac dalej - teraz tak nie musi byc.
    Ostatnio edytowane przez ignacy ; 26-04-2020 o 21:09

  8. #1588
    Użytkownik Znawca Avatar duke75
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Kłaj/Kraków
    Auto
    AR Giulia Super; AR Tonale PHEV; Spider 916 3.0 V6, GTV 3.2 V6 "La Regina"
    Postów
    1,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Właśnie. Przeglądałem ostatnio konfigurator (akurat Giulii, ale to bez znaczenia) i jest bardzo duża różnica pomiędzy 200, a 280KM (oba RWD, bo teraz można). I zacząłem się zastanawiać, jaki jest sens kupowania 280KM jeśli wybierzesz wersję RWD i samym programem możesz zrobić 300KM. Za około 2tys zł
    Ja wiem, że gwarancja itd. tylko że jak czytam o podejściu do gwarancji przez FAP to mam nieodparte wrażenie, że najlepsza opcja to kupić wersję 200KM, wyposażenie takie, żeby ci pasowało, "pomęczyć się" rok żeby wyszły ewentualne bolączki/niedociągnięcia po czym zrobić chip na 300KM i cieszyć się życiem
    Tak bys zrobił w aucie wyprodukowanym do mniej więcej do połowy 2017. W nowym lub stockowym aucie już tak łatwo nie zrobisz chipa do 300 KM. Z tego co czytałem to tak do 240 KM. Włosi się kapnęli i pozmieniali trochę w osprzęcie.
    Ja tak chce zrobić ale kupiłem auto wyprodukowane końcem 2016, Kozak, nawiasem mówiąc też. Obaj z premedytacją
    Poza tym od razu Ci napiszę, ze fotele muszą być kubełkowe bo te z podstawowych wersji są słabe więc albo kupisz Sprint albo najtańsze szmaty i potem polowanie z używki z allegro i wymiana. Ostatnio widziałem za 5 tyś komplet.
    Dodatkowo są problemy z zamówieniem koloru np. nie ma Misano Blu do Bussiness. Potem dochodzi podwójny wydech + dokładką na dwie rury itp.
    Bedzie zabawa...
    Ja wolałem kupić do takiej zabawy świeżą używkę bo nowego auta na gwarancji szkoda...
    Ostatnio edytowane przez duke75 ; 26-04-2020 o 21:43

  9. #1589
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Shimmy
    Dołączył
    04 2019
    Mieszka w
    PO/ERA
    Auto
    Giulia B-Tech+
    Postów
    908

    Domyślnie

    Cytat Napisał duke75 Zobacz post
    Tak bys zrobił w aucie wyprodukowanym do mniej więcej do połowy 2017. W nowym lub stockowym aucie już tak łatwo nie zrobisz chipa do 300 KM. Z tego co czytałem to tak do 240 KM. Włosi się kapnęli i pozmieniali trochę w osprzęcie.
    Ja tak chce zrobić ale kupiłem auto wyprodukowane końcem 2016, Kozak, nawiasem mówiąc też. Obaj z premedytacją
    Poza tym od razu Ci napiszę, ze fotele muszą być kubełkowe bo te z podstawowych wersji są słabe więc albo kupisz Sprint albo najtańsze szmaty i potem polowanie z używki z allegro i wymiana. Ostatnio widziałem za 5 tyś komplet.
    Dodatkowo są problemy z zamówieniem koloru np. nie ma Misano Blu do Bussiness. Potem dochodzi podwójny wydech + dokładką na dwie rury itp.
    Bedzie zabawa...
    Ja wolałem kupić do takiej zabawy świeżą używkę bo nowego auta na gwarancji szkoda...
    Z tym czipem na 240 musisz udowodnić, bo pierwsze słyszę. Widziałem nawet te z GPFem robiące 290 na czipie.

    Co do Business w Misano to przed liftem był dostępny najwidoczniej: https://www.otomoto.pl/oferta/alfa-r...tml#d883316ab3

    Sent from my SM-T713 using Tapatalk

  10. #1590
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał duke75 Zobacz post
    Ja wolałem kupić do takiej zabawy świeżą używkę bo nowego auta na gwarancji szkoda...
    Tu masz 100% racji
    Oczywiście jeśli znajdziesz używkę w takiej konfiguracji która ci styknie.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


Podobne wątki

  1. (Stelvio, Giulia) Tarcze nawiercane i rozmiary
    Utworzone przez Firste w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post / autor: 15-12-2022, 17:10
  2. [Giulia / Stelvio] Przyspieszanie 0-100 km/h - reakcja na gaz
    Utworzone przez Firste w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 66
    Ostatni post / autor: 10-10-2018, 22:19
  3. Giulia i Stelvio NRING, Giulia Veloce Ti czyli nowości z Genewy
    Utworzone przez GexN w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 02-03-2018, 13:13
  4. [Giulia] Giulia, Stelvio czy może ....
    Utworzone przez jjokocha w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 28-01-2018, 22:16

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory