Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Dziwne problemy z selespeed

  1. #1
    Mumino
    Gość

    Domyślnie Dziwne problemy z selespeed

    Witam
    Mam poważny problem ze skrzynią selespeed w mojej alfie. Otóż dziś rano (auto stało 2 dni nie ruszane - brak czasu na wycieczki) miałem do załatwienia parę spraw na mieście, gdy wracałem skrzynia zaczęła szaleć.
    Gdy stanąłem przy skrzyżowaniu miałem wrzucony 1 bieg (wyświetlacz mi pokazywał że jest 1 a nie N), daje gazu auto wyje i nic .. zero reakcji .. stoi w miejscu.. coś takiego jakbyście sobie w manualu wcisnęli sprzęgło, wrzucili pierwszy bieg i nie puszczając sprzęgła dawali gazu próbując jechać, to samo się działo u mnie. Ale po chwili auto zaczęło powoli jechać i poleciało.. przejechałem kawałek 2 bieg luz potem 3 bieg.. i znów.. obroty rosną, auto wyje i się toczy. Ledwo do domu się doczłapałem. Jak dla mnie to coś nie puszcza sprzęgła. Tylko pytanie co i dlaczego ? Pierwszy raz od pół roku coś takiego mi się zdarzyło, skrzynia była już wymieniona z powodu pęknięcia i ciągle uciekał z niej olej.. co za tym idzie nie wchodził nawet pierwszy bieg, ciągle na neutralu i co chciałem pojechać gdzieś musiałem dolać olej.
    .. o co znów temu samochodowi chodzi

  2. #2
    czarek99
    Gość

    Domyślnie

    Gdzie dolewałeś ten olej do skrzyni ,czy do modułu selespeed

  3. #3
    Mumino
    Gość

    Domyślnie

    dolewałem do tego zbiorniczka jak się maskę otworzy to po prawo (z tego co mi mówiono jest to zbiorniczek od hydrauliki skrzyni) i ten płyn wlewał mi się do skrzyni biegów, a ze skrzyni wylewało się pod samochód i dlatego skrzynia została już wymieniona i wszystko było ok nie miałem problemu z wyrzucaniem biegu na neutral (N), teraz po pół roku mam inna przygodę którą już opisywałem wyżej z trzymaniem sprzęgła

  4. #4
    Guziec1983
    Gość

    Domyślnie NAPRAWA SELESPEEDa Moja 156 jest juz zdrowa

    Właśnie dzisiaj odebrałem z serwisu(fenomenalny- Pszczyna Ganinex, polecam).U mnie było podobnie, tzn. sama schodziła na neutral, szarpała, palila sie kontrolka ;-( A do tego wszystkiego jak stala w nocy, a temp spadala na dworze to o 6 jak jechalem do pracy to musialem czasem jechac wyłącznie na drugim biegu i niestety tydzien temu musialem jechac tak az 5 kilosow ;-(

    Jest tylko jeden sposób i mało kto potrafi poradzić sobie z tymi usterkami. Przejrzałem całe forum i nikt o tym nie pisał. Niestety wymaga to kilkuset złociszy żeby w pełni rozkoszować sie jazdą.

    Auto spędziło w serwisie tydzień.Niestety jechałem drugi raz bo za pierwszym razem pomogło tylko trochę i do czasu.

    Za pierwszym razem zapłaciłem 360 zł za regulacje docisku tarczy sprzęgła(różnica wynosiła 2mm, niestety trzeba reg. co ok 40 tyś) wymianę oleju w hydraulice czego także nie można zrobić samemu ponieważ potrzebne jest podpięcie do kompa i zbicie ciśnienia) Oprócz tego kasowanie błędu.
    Druga sprawa to była zajechana pompa ze starości która ładuje ciśnienie do całego układu, a zimna jak w moim przypadku nie działała poprawnie. Koszt regeneracji 650 zł, Auto umyli a na koniec pocałowali mnie w dupę z przeprosinami i dali rabat na naprawę ponieważ nie zrobili tego wszystkiego za pierwszym razem (udało mi się zapłacić 430)

    Prawidłowo działająca skrzynia powinna także mieniać biegi do piątki przy załączonej stacyjce a przy wyłączonym silniku(chyba położenie MAR)- mi zmieniało tylko do 2 ;-(

    W tej chwili auto nie szarpie nie wyrzuca biegów, na city przy spokojnej jeździe zmienia już przy 2500 obrotów(przedtem przy 3000) oraz chodzi ciszej.
    Jeśli ktoś nic z tym wcześniej nie robił to musicie się przygotować właśnie na taki wydatek.
    Niestety o to auto trzeba dbać bardziej niż o inne.

    Mam nadzieję że mogłem Wam pomóc;-)
    Pozdro

  5. #5
    Mumino
    Gość

    Domyślnie

    Mi się żadna kontrolka nie świeci... biegi chodzą wszystkie od 1 do 5 bez problemu, przy tylko zasilaniu także ogólnie wszystko ze skrzynią OK tylko nie puszczała mi sprzęgła, ale dziś się nagle naprawiło bo przejechałem kawałek i było ok... tylko boje się że znów nagle jej odwali coś ale jeśli dalej będzie mnie zawodzić ta skrzynia to w następnym roku sprzedaję auto i kupuje taka samą (może już po liftingu lub młodszą bo słyszałem że nowsze wersje mają poprawionych wiele wad) i oczywiście w manualu

    POZDRO !

  6. #6
    amon
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mumino Zobacz post
    (...) skrzynia była już wymieniona z powodu pęknięcia i ciągle uciekał z niej olej.. co za tym idzie nie wchodził nawet pierwszy bieg, ciągle na neutralu i co chciałem pojechać gdzieś musiałem dolać olej.
    .. o co znów temu samochodowi chodzi
    Cytat Napisał Mumino Zobacz post
    dolewałem do tego zbiorniczka jak się maskę otworzy to po prawo (z tego co mi mówiono jest to zbiorniczek od hydrauliki skrzyni) i ten płyn wlewał mi się do skrzyni biegów, a ze skrzyni wylewało się pod samochód i dlatego skrzynia została już wymieniona i wszystko było ok nie miałem problemu z wyrzucaniem biegu na neutral (N), teraz po pół roku mam inna przygodę którą już opisywałem wyżej z trzymaniem sprzęgła
    Oj, chyba kolego nie kumasz wogóle selespeed i naciągnąłeś się na koszty wymiany skrzyni biegów. Te zbiornik do którego wlewałeś olej, to zbiorniczek do oleju, ale nie do skrzyni biegów, a do układu hydraulicznego sterowania selespideem. Wlewając tam olej, napełniałeś ten układ, a jego nadmiar wylewał się przelewem (rurka pcv na leym nadkolu) pod samochód obok przedniego koła od kierowcy. Do skrzyni biegów tym wlewem olej nie miał prawa dotrzeć.

    Teraz pytanie, "jakieg oleju dolewałeś do tego wlewu (układ selespeed)", bo to może być odpowiedź na problemy z biegami.

  7. #7
    Guziec1983
    Gość

    Domyślnie

    Apropo w tym zbiorniczku nie może być za dużo tego oleju bo i tal później wypluje i cała osłona jest uwalona...

  8. #8
    czarek99
    Gość

    Domyślnie

    Jak się naprawiło to sprawdz połączenia elektryczne wszystkie styki,jak odkręcisz półkę pod
    aku.jest dobry dostęp do wszystkiego.

  9. #9
    Mumino
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał amon Zobacz post
    Oj, chyba kolego nie kumasz wogóle selespeed i naciągnąłeś się na koszty wymiany skrzyni biegów. Te zbiornik do którego wlewałeś olej, to zbiorniczek do oleju, ale nie do skrzyni biegów, a do układu hydraulicznego sterowania selespideem. Wlewając tam olej, napełniałeś ten układ, a jego nadmiar wylewał się przelewem (rurka pcv na leym nadkolu) pod samochód obok przedniego koła od kierowcy. Do skrzyni biegów tym wlewem olej nie miał prawa dotrzeć.
    Nie naciągnęli mnie na koszty ponieważ problem który kiedyś miałem z uciekającym i wylewającym się płynem pod samochód został przez wymianę skrzyni usunięty. Mechanicy sami się dziwili jak to możliwe że olej który wlewałem do zbiorniczka od hydrauliki znalazł się w skrzyni biegów, pokazywali mi także starą skrzynie z pęknięciem i różnymi specyfikami którymi ktoś kiedyś próbował to łatać. A poza tym co dolałem oleju do zbiorniczka od hydrauliki to on całkowicie znikał po kilku godzinach. Ale nie ważne, to jest już naprawione i nie potrzebnie o tym pisać. Teraz miałem problem innego typu ale myślę że już po sprawie ponieważ kolejnego dnia od zdarzenia przejechałem koło 30 km i było wszystko w porządku, dziś zrobiłem ponad 100km i też jest ok, więc myślę i mam nadzieję że po sprawie

    Może trochę źle opisałem sytuację i każdy czepił się starego problemu
    "(...) skrzynia była już wymieniona z powodu pęknięcia i ciągle uciekał z niej olej.. " - w tym zdaniu jest mały błąd ponieważ chodziło mi o to że ciągle uciekał mi płyn i świeciła się lampka od skrzyni biegów i dlatego skrzynia została wymieniona a nie że po wymianie skrzyni uciekał mi olej tak czy siak nieważne.

    Cytat Napisał amon Zobacz post
    Teraz pytanie, "jakieg oleju dolewałeś do tego wlewu (układ selespeed)", bo to może być odpowiedź na problemy z biegami.
    Do zbiorniczka wlewałem Mobil ATF ale został on po wymianie skrzyni całkowicie wymieniony na ESSO.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 16-08-2015, 10:30
  2. kochany Selespeed...kochane problemy
    Utworzone przez izabela30 w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 24-03-2015, 14:21
  3. Dziwne problemy z elektroniką.
    Utworzone przez kbn12 w dziale 147
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 08-10-2013, 21:50
  4. 156 selespeed 2.0 jts juz zaczely sie problemy
    Utworzone przez maniuscr w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-09-2013, 18:41
  5. [145] Dziwne problemy z odpalaniem
    Utworzone przez jankes w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 04-04-2010, 16:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory