Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 26 z 26

Temat: Ogrzewanie auta + temperatura silnika

  1. #21
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar minciu
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec
    Auto
    156 2.4JTD 2002r 150KM CF3
    Postów
    469

    Domyślnie

    bez potrzeby nie ma sensu robienia czegoś co kosztuje po kilkaset złotych. Robi się tylko to co trzeba... szczególnie, że u Ciebie jeszcze może dojść chłodnica Bo taki wyciek to jest konkretny. Na pewno ciągle zapowietrze Ci sie układ chłodzenia, a to nie jest zdrowe dla motoru.... Rozwinę myśl zapowietrze: W zbiorniczku widzisz cieczy nalanej do pełna, a w układzie w kilku miejscach może jej nie być wcale - np w chłodnicy
    DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora

    Chetnie Pomoge w zakresie:
    AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
    MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
    STAG KME - instalacje LPG

  2. #22
    SYSUNIAdq
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał minciu Zobacz post
    bez potrzeby nie ma sensu robienia czegoś co kosztuje po kilkaset złotych. Robi się tylko to co trzeba... szczególnie, że u Ciebie jeszcze może dojść chłodnica Bo taki wyciek to jest konkretny. Na pewno ciągle zapowietrze Ci sie układ chłodzenia, a to nie jest zdrowe dla motoru.... Rozwinę myśl zapowietrze: W zbiorniczku widzisz cieczy nalanej do pełna, a w układzie w kilku miejscach może jej nie być wcale - np w chłodnicy
    no nie tak do konca ze nie ma.

  3. #23
    Użytkownik Znawca Avatar Izane
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mysłowice- Śląskie
    Auto
    Alfa 159 1.9JTDm, MiTo 1.4 155KM Były: Alfa Romeo Giulietta QV TCT,Alfa Romeo 156 2.4JTD
    Postów
    1,888

    Domyślnie

    Jeśli miałbym pewność co do rozrządu itp bajerów to powstrzymałbym się jeszcze i zrobił układ chłodniczy do końca i go sprawdził.... ale czekać już dłużej nie mogę na te wszystkie wymiany.

    Psychicznie nastawiłem się już na wydatek dodatkowy tj wymiana uszczelki pod głowicą.... do tego dodatkowo chyba wymienię gumy na popychaczach i jakieś tam bajery które warto wymienić przy tak rozebranym silniku.

    Dziś dolałem 4 Litry płynu chłodniczego ... akurat mam stan MAX... i tak niech będzie do poniedziałku i wtedy warsztat i:

    Wymiana:
    - rozrząd
    - pompa wody
    - termostat
    - filtr powietrza, oleju i paliwa
    - olej

    + diagnostyka

    tj 1250 zł z częściami (oprócz oleju i filtru oleju bo już mam)

    No i teraz dochodzi 300 zł robota + 100 zł uszczelka pod głowice...

    Także w sumie moim zdaniem jak na takie roboty to te +/- 1650 zł to nie jest aż tak wiele.

    COś na mechanice mówili o kolejnych 300 zł na wymiany rzeczy ktore warto już wymienić skoro tak rozbierają silnik... + jakieś testy... jutro musze dowiedzieć się dokładniej w czym sęk.



    Szkoda tylko że nie wiem czy warto wymieniać tą uszczelke... ale od dwóch znajomych mechaników usłyszałem że przy 206 tyś przebiegu warto już odrazu zrobić to na przyszłość i mieć święty spokój (to w sensie uszczelka + dodatkowe przy okazyjne wymiany jak uszczelki na popychaczach)


    Wyciek dalej nie wiem gdzie jest gdyż pada deszcz ciągle... jutro będe walczył o kryty kanał...

    Pozdrawiam

    ---------- Post dodany o godzinie 22:32 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 21:34 ----------

    Przejechałem po dolaniu 4 litrów płynu.... i.... silnik się nie grzeje (nie przekracza znowu 60 stopni) i ogrzewanie działa "jak ta lala"... cóż nie wiedziałem że aż tyle litrów miałem braku.... auto jeździ jak należy...

    Cóż... no i teraz znowu nie mam pewności czy opłaca się robić tą uszczelke i wydawać tyle kasy na dodatkowe sprawy....wydaje mi się że uszczelka nawet po tej troche gorącej jeździe... dała rade i nic jej nie ma.
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150@190 KM
    Alfa Romeo MiTo 1.4 T.B. 155KM
    Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde TCT '16

    Alfa 156 2.4 JTD CF2 136@175 KM 370 NM Sportpack

    "Moja jest tylko racja i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!"

  4. #24
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Naprawa samochodu nie powinna zależec od nastawienia psychicznego tylko realnych przesłanek technicznych. Ja bym uszczelke zostawił w spokoju, bo w JTD jeśli nie był przegrzany to bardzo rzadko ulega awarii, a kasę przeznaczył na wymianę chłodnicy
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #25
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar minciu
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec
    Auto
    156 2.4JTD 2002r 150KM CF3
    Postów
    469

    Domyślnie

    Przecież to chore Dolewasz po 4l płynu chłodniczego, jedziesz wymieniać wszystko co może zostać uszkodzone przez braki tego płynu, a nie zaczynasz poprawek od chłodnicy ? Wymienisz uszczelkę ( która może okazać się słabsza od aktualnego pancerniaka ) nie wymienisz chłodnicy i za tydzień wrócisz po kolejną uszczelkę jak Ci się przegrzeje silnik? Przecież to wszystko jest bez sensu, od dupy strony i głupiego robota!

    http://moto.allegro.pl/item755656211...td_diesel.html

    310zl nowa chłodnica bez wychodzenia z domu z przesyłką... sama do Ciebie przyjdzie! Cóż więcej chcieć... tylko upewnij się że to z chłodnicy Ci się leje. Wchodzisz pod auto i wszystko masz jak na dłoni.



    ps. 4 litry płynu dolałeś, a odpowietrzałeś układ? Jak zapomniałeś go odpowietrzyć, to jeszcze z litro można dolać.. a dzisiaj to już pewnie ze 2 Ile płynu mieści JTD? Te 4-5 litrów to nie jest ponad połowa układu??? Masakra... Może proszku sobie sypnij do uszczelniania chłodnic, albo nalej płyn prestore do uszczelniania jak Ci się nie chce zająć tym co najpierw by należało
    DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora

    Chetnie Pomoge w zakresie:
    AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
    MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
    STAG KME - instalacje LPG

  6. #26
    Użytkownik Znawca Avatar Izane
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mysłowice- Śląskie
    Auto
    Alfa 159 1.9JTDm, MiTo 1.4 155KM Były: Alfa Romeo Giulietta QV TCT,Alfa Romeo 156 2.4JTD
    Postów
    1,888

    Domyślnie

    I tego konkretu potrzebowałem

    Także zajme się tym co napisaliście mój układ pomieści 6.7 litra płynu... 4 litry tak.. to dużo

    Układ odpowietrzyłem za pomocą śrubki (niby plastikowej) na chłodnicy... odkręciłem i po chwili zaczął lać się płyn więc ok


    Silnik w sumie jakbym przegrzał to zachowywalby się innaczej moim zdaniem albo jak inni mówią... nie odpalił ;> Chociaż od 3 dni auto dłużej się odpala... troche dłużej rozrusznik kręci (chociaż dwa razy odpalił i po ułamku sekundy zgasł i przy następnej próbie odpalił normalnie) ale to pewnie wina akumulatora bo się ochłodziło troche.


    Chce sprawdzić wyciek ale dostępnych krytych kanałów nie mam... a na odkrytych troche do niczego bo pada ciągle.

    Jaka jest pewność tej chłodnicy że jest nowa? ;> i taka jaka powinna być ;>

    Cóż sprawdze dziś jakoś "na wygiętego" skąd to się kurna leje... i najwyżej zamówie chłodnice a wymiana to 70 zł... i będe miał z głowy.


    a czy silnik przegrzałem to jest wielka niewiadoma... tylko jak zobaczyłem czerwoną lampe odrazu zwolniłem obroty i odrazu spadło na 110 stopni i tak jeszcze dojechałem na cel... wiem że i tak źle postąpiłem jeżdząc dalej i to troche na temp 110... ale człowiek uczy się na błędach niestety najlepiej.
    Ostatnio edytowane przez Izane ; 07-10-2009 o 13:37
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150@190 KM
    Alfa Romeo MiTo 1.4 T.B. 155KM
    Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde TCT '16

    Alfa 156 2.4 JTD CF2 136@175 KM 370 NM Sportpack

    "Moja jest tylko racja i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!"

Podobne wątki

  1. [159] Ogrzewanie postojowe silnika 1,9 JTDm: Calix czy DEFA?
    Utworzone przez depalma w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-11-2017, 12:00
  2. Pomocy !!ogrzewanie, temp silnika, wspomaganie, i stuki
    Utworzone przez lukas1989 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 02-01-2016, 13:23
  3. Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 04-08-2013, 17:47
  4. Niska temperatura silnika, słabe ogrzewanie...
    Utworzone przez neo_1324 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 03-03-2013, 19:33
  5. słabe ogrzewanie i temperatura silnika
    Utworzone przez ZimnyLech w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 08-02-2012, 10:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory