Mam to samo w nowej veloce wymienili mi silnik od wiadtraka ale to nic nie dało maja pisać do Włoch co z tym zrobić
Nie prościej wyłączyć SS?
Wymieniono przekaznik t20 i to bylo przyczyna usterki
wczoraj w innym wątku było o problemach z rozruchem i wymianą przekaźnika R2 przed przednim prawym nadkolem, dziś inny.
ciekawe czy mamy potencjalny problem znów z obciążeniem indukcyjnym (tu akurat silnik dmuchawy). Przekaźnik T20 jest sterowany przez INT/A czyli po stacyjce i (co tu kluczowe może) wyłączany na czas rozruchu (wentylator już kręci, zatrzymuje S&S, dalej kręci, potem rozruch i przerywa indukcyjne obciążenie). Przed wentylatorem siedzi jeszcze jakiś regulator prędkości obrotowej, sterowany sygnałem PWM generowanym przez sterownik klimatyzacji, zależy jak jest zbudowany regulator i jak ten PWM generowany (czy np wyłącza regulator obrotów - centralka jednak ma tylko stałe +12V i po kluczyku (zwykłe INT a nie INT/A), jeśli już to po CAN mogłaby dostać info o rozruchu, ale czy dostaje i czy wykorzystuje?), ale jeśli zdarza się że to przekaźnik odłącza zasilanie (a sam nie ma zabezpieczenia przeciwprzepięciowego), a regulator obrotów robi w tym czasie przewodzenie, to powstanie iskra na stykach przekaźnika która z czasem przypala styki.
No chyba że są zabezpieczenia i dobrze teoretycznie zaprojektowali sekwencję pomędzy INA/A a sygnałem PWM, ale przekaźniki są tandetne?
Jakieś przemyślenia ktoś ma?
Na przyszłość widać rada - masz jaja z elektryką, wymieniasz profilaktycznie przekaźniki na obwodach powiązanych (można rozebrać je, pooglądać stan, ewentualnie pomyśleć nad zabezpieczniem)
Ostatnio edytowane przez epsonix ; 14-10-2020 o 22:44
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
Panowie,
Dziś doświadczyłem opisanego tu przypadku wyłączenia się chłodzenia podczas jazdy. Wróciło po krótkim postoju. Dziś kolejny raz...
Czy wiemy jednoznacznie co jest przyczyną? Auto z 2016.
Czy rzeczywiście wymiana przekaźnika załatwia problem?
myslalem ze juz do czegos na gorum doszlismy w stulu: goracy dzien, dluga trasa i klima usyawiona na mocniejsze chlodzenie (za mocne), zawor w koncu jest az oblepiony lodem z zewnatrz a wewnatrz skurcz termiczny powoduje ze sie przytnie? eraca do dzialania po jakms czasie postoju.... ja tam w upalne dni mam ustawione na 22.5C a nawiew ok 30-40% skali i u mnie nigdy problem nie wystapil
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
Hmmm..., dziwna sprawa. Aż nie chce się wierzyć. Jeśli jest jak piszesz to pierwszy raz z czymś takim się spotykam.
Ja to miałem np. w firmowej Megance.
takie zawory produkuje pewnie kilkua specjalistycznych firm na swiecie, moze jakus model ktory jeden z nich wprowadził na rynek nie jest do końca udany? [MENTION=86626]07105415[/MENTION] a jak z klimy korzystales gdy problem wystapil?
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.