Strona 417 z 445 PierwszyPierwszy ... 317367407408409410411412413414415416417418419420421422423424425426427 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 4,161 do 4,170 z 4444

Temat: Fatalna sprzedaż Alfy Romeo. Co się dzieje?

  1. #4161
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Byłą 156 TS, GT 1.9 z wiruskiem :),jest 166 3.0 FL
    Postów
    843

    Domyślnie

    Cytat Napisał zalezi Zobacz post
    jakaś hybryda do 200 koni w cenie 150-170 tys,


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Hybryda miałaby być tańsza od benzyny?

  2. #4162
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2019
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    305

    Domyślnie Fatalna sprzedaż Alfy Romeo. Co się dzieje?

    Cytat Napisał AdiCarrion Zobacz post
    Hybryda miałaby być tańsza od benzyny?
    Nie wiem, zależy co użyją. Ewentualnie benzyniak z instalacja 48v.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  3. #4163
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,636

    Domyślnie

    Cytat Napisał zalezi Zobacz post
    Tak, wprowadzają drogiego crossovera. To nie na nic wspólnego z szeroka oferta, która tez zahaczałaby o auta pokroju Kamiq czy T-Cross.

    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Zdecydowanie nie, bo Kamiq czy T-Cross to segment B, a nie C.

    Jeśli już chcesz odpowiednika Tonale z grupy VW to trzeba wziąć pod uwagę Tiguana czy Audi Q3.
    A czy drogiego? Patrząc na cenę wersji hybrydowej Tiquana w wysokości 161 tys. w podstawowej wersji Life, to nie wiem czy Tonale wypada tak drogo. Zwłaszcza, że Edizione Speciale zapewne będzie dobrze wyposażone, jak np. wersje First Edition w Stelvio.

  4. #4164
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Panowie, tak sobie czytam i obserwuję. Nie tylko ten wątek, ale ogólnie rynek i to co się dzieje "przy okazji" wojny. Niestety, jak źle by to nie brzmiało, mam nieodparte wrażenie, że wielu producentów wykorzystuje obecną sytuację na świecie. To co się stało z cenami przez ostatnie miesiące (ale w branży moto również przed wojną) to jest jakiś absurd.
    Oczywiście wszyscy próbują nam wmówić, że to nieuniknione, że to rynek dyktuje ceny itp. itd.

    I co?

    I idę sobie dziś (wreszcie) na Motor Show, bo wcześniej nie miałem czasu. I oglądam stoisko SsangYong - byłem bardzo ciekawy, co też oni zaprezentują.
    I wyobrażam sobie takiego gościa, który wchodzi pomiędzy grupkę handlowców i skołowanego kupującego, mówiąc "nie, no co wy, żartujecie sobie? jaj mam ceny jak sprzed 3 lat".

    Naprawdę polecam obejrzeć auta i cennik. Np. Korando, raptem 8cm krótsze od Tonale zaczyna się od 90tys. z silnikiem 163KM. Jest to jednocześnie najmocniejszy silnik, bo to auta budżetowe przecież, ale ta cena... Za 120tys można mieć już nieźle wyposażone w automacie i 4x4.
    Dla mnie to jest takie odniesienie rzeczywistość vs kosmos w który odleciały korporacje motoryzacyjne (w kwestii wyceny nowych aut).
    Aczkolwiek największe wrażenie i tak zrobiły na mnie Rexton i Musso.

    Aha, a jeżeli ktoś zacznie porównywać poziomy wyposażenia, ilość tabletów itp. to naprawdę chciałbym zapytać wprost: myślicie, że elektronika w aucie kosztuje drugie tyle co mechanika i cała konstrukcja?
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  5. #4165
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2022
    Auto
    Stelvio Veloce MY20
    Postów
    80

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Panowie, tak sobie czytam i obserwuję. Nie tylko ten wątek, ale ogólnie rynek i to co się dzieje "przy okazji" wojny. Niestety, jak źle by to nie brzmiało, mam nieodparte wrażenie, że wielu producentów wykorzystuje obecną sytuację na świecie.
    Powiedz mi, że nie prowadzisz biznesu bez mówienia, że nie prowadzisz biznesu

    A na poważnie - Ameryki nie odkryłeś. Marki budżetowe zawsze istniały i były tańsze od marek premium oferując 90% tego co te droższe. Ktoś kto patrzy na samochody czysto pragmatycznie będzie z takiego wyboru zadowolony, ale niektórzy szukają czegoś więcej, choćby lepszej jakości wykonania, tego wyposażenia, którego w SsangYonu czy Dacii nie da się domówić za żadne pieniądze, czy czegokolwiek innego.

    Cytat Napisał zalezi Zobacz post
    Tak, wprowadzają drogiego crossovera. To nie na nic wspólnego z szeroka oferta, która tez zahaczałaby o auta pokroju Kamiq czy T-Cross.
    Crossover segmentu B ma być w przyszłym roku (czy 2024? nie pamiętam).

  6. #4166
    Użytkownik Fachowiec Avatar Kurynio
    Dołączył
    01 2019
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Stelvio Q, wcześniej Stelvio 2.0 280
    Postów
    2,622

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    powiedz mi dlaczego mam wybrać Giulie Q zamiast choćby 911
    Pomijając już kwestie indywidualne, to tak w sumie drobnostka, adekwatny model 911 (wyposażenie i podobna moc 450 koni w Carrerze S) to tylko jakieś 300 tys więcej. Dobry przykład, brawo

    P.S. Nie wiem, czemu załączenie cytowanego tekstu wskazuje kolegę Andrzeja, a nie kolegę Mountain, naprawdę
    Ostatnio edytowane przez Kurynio ; 10-04-2022 o 18:44

  7. #4167
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2019
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    305

    Domyślnie

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Zdecydowanie nie, bo Kamiq czy T-Cross to segment B, a nie C.

    Jeśli już chcesz odpowiednika Tonale z grupy VW to trzeba wziąć pod uwagę Tiguana czy Audi Q3.
    A czy drogiego? Patrząc na cenę wersji hybrydowej Tiquana w wysokości 161 tys. w podstawowej wersji Life, to nie wiem czy Tonale wypada tak drogo. Zwłaszcza, że Edizione Speciale zapewne będzie dobrze wyposażone, jak np. wersje First Edition w Stelvio.
    Wiec to potwierdza, co pisałem - AR nie zamierza walczyć w budżetowych opcjach w danym segmencie. Dobrze wiedza, ze się mało sprzeda, ze będą w ogonie stawki ze sprzedażą. Jak ze Stelvio czy Giulia. Brakuje renomy i każdy woli choćby Audi, które w moim mniemaniu odstaje od Alfy ( vide podobne A4 vs Giulia Veloce/Veloce TI czy Q5 vs Stelvio ). Znak czasów - liczy się logo, a nie to, co auto oferuje w danej cenie.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  8. #4168
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    JEST: Giulia Veloce Ti MY21, 166 FL 3.2, BYŁY: 166 2.0TS, 156 1.8TS
    Postów
    228

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Nie. Estetyka 156sw przeważa
    Ciekawe... ciekawe poczucie estetyki - takie jednak ... niszowe, że tak powiem.
    No, ale o gustach, ponoć się nie dyskutuje, bo każdy ma swój.
    W każdym razie - Włosi tego raczej nie przewidzieli.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał nervousman Zobacz post
    Właśnie patrząc na design to 159 w SW gniecie suty i sedan nie ma podejścia mówiąc po twojemu. Jeżeli w 159 twoim zdaniem sedan ma ładniejsza bryłę od kombiaka to nie mam więcej pytań.
    Hehe - to rzeczywiście, może, lepiej nie pytaj - bo chyba mamy inny gust .

    Jeżeli 159 SW, wg. Ciebie wygląda lepiej niż sedan 159 to chyba byś zadziwił Włochów oraz pół świata - jesteś piewszą osobą od której usłyszałem coś takiego.
    Odważnie.
    O ile, 156 SW nie wyglada tak wstrętnie jak 159 SW - to tutaj to już jest katastrofa. Ciekaw jestem, czy znajdzie się ktoś jeszcze na tym formum komu się podoba 159 SW bardziej niż 159 sedan ... stawiam flaszkę, że na trzeźwo nie będzie ich więcej niż palców u drwala po wypadku z piłą motorową...

    ... no, ale szanuję Twój punkt widzenia.
    Tylko do obrazu marki to on chyba trochę odstaje.
    Ostatnio edytowane przez IRC ; 10-04-2022 o 19:12

  9. #4169
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,636

    Domyślnie

    Cytat Napisał IRC Zobacz post
    Jeżeli 159 SW, wg. Ciebie wygląda lepiej niż sedan 159 to chyba byś zadziwił Włochów oraz pół świata - jesteś piewszą osobą od której usłyszałem coś takiego.
    Odważnie.
    O ile, 156 SW nie wyglada tak wstrętnie jak 159 SW - to tutaj to już jest katastrofa. Ciekaw jestem, czy znajdzie się ktoś jeszcze na tym formum komu się podoba 159 SW bardziej niż 159 sedan ... stawiam flaszkę, że na trzeźwo nie będzie ich więcej niż palców u drwala po wypadku z piłą motorową...

    ... no, ale szanuję Twój punkt widzenia.
    Tylko do obrazu marki to on chyba trochę odstaje.
    Tak na szybko:

    Cytat Napisał Maxi Zobacz post
    Odnosisz się tylko do tego jak to fan Alfy może lubić kombi. No i myślę, że jak się zagłębisz w temat to się zdziwisz, bo wielu lubi. Wg mnie 159 SW wygląda lepiej niż 159 berlina, wg mojego kolegi (akurat posiadacza 159) również.
    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Tak, zdecydowanie 159 SW jest ładniejsza niż berlina!
    Na koniec powtórzę to co już pisałem wcześniej - wg mnie też 159 SW wygląda o wiele lepiej niż sedan

    PS. To ile tych palców stracił ten drwal?

  10. #4170
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    JEST: Giulia Veloce Ti MY21, 166 FL 3.2, BYŁY: 166 2.0TS, 156 1.8TS
    Postów
    228

    Domyślnie

    Cytat Napisał zalezi Zobacz post
    Pokaz mi Andrzejku to porównalne Porsche za 400-450 tys z takimi osiągami i przestrzenią jak Giulia, no dawaj. W końcu piszemy o mocnym daily, któremu odmawiasz ducha sportu.
    Odmawianie Giulii Q ducha sportu jest dość "odważne" - to by oznaczało, że pozycjonowanie Giulii Q (i jasne zakomunikowanie tego zamiaru) jako usportowionego sedana przez Alfe się nie udało.
    Nieważne, że przemysł motoryzacyjny, odbiorcy analitycy, dziennikarze tak to klasyfikują.

    ... Pan Andrzej z forum wie lepiej, że w Giulii Q " nie ma ducha sportu" To, że ten "dziadkowóz" miał lepsze osiągi na znanych torach niż BMW M - (również pozycjonowane przez producenta oraz inne gremia jako sportowy sedan, który też prawdopodobnie "też nie ma ducha sportu") nie ma znaczenia z perspektywy "ducha sportu". Istnienie trybu torowego w Q - też zapewne "nie ma ducha sportu".

    Jasnym jest, że Giulia Q nie jest samochodem wyścigowym, ani nawet nie jest pozycjonowana jako samochód sportowy - tylko "tylko" usportowiony sedan.

    Natomiast, mówienie o braku "ducha sportu" w kontekście Giulii Q, przykro mi - ale jest czystą niedorzecznością ...


    Cytat Napisał zalezi Zobacz post
    AR to NIE JEST i nie będzie masówka, która ma konkurować z każdym w każdym segmencie. To niszowa marka, która ma mieć wąska i ciekawa ofertę dla kogoś, kto doceni zastosowane rozwiązania i lubi jeździć samochodem w dobrym stylu?
    Taka właśnie wydawała się się być strategia Pana Marchionne - tylko, niestety umarł i FCA połączyło/zostało wchłonięte przez Stellantis.
    Bo i to oznacza, że podejście do brandu Alfa Romeo się zmeniło - pytanie jak?
    Wydaje się, żę Monsieur Imparato chce kontynuować ten kierunek.

    Jeżeli chcą pozycjonować markę AR jako markę premium - głównie w segmancie samochodów usportowionych (ale nie sportowych ) - czyli konkurować z BMW, Merecedesem oraz Audi (w przypadku Audi trudno mówić o marce premium - moim skromnym zdaniem) to:
    - cena: jako marka-challanger nie może być wyższa niż liderzy rynku (BMW, Mercedes w tym segmencie) - firmy często stosują strategię cenową "trochę niżej niż lider", ale nie może być też dużo niższa - np. na poziomie marek popularnych - Peugeot, Citroen, VW, Skoda

    - musi oferować "premium" wykonanie - i mimo gorzkich żali niektórych użytowników oraz "dziennikarzy" i "jutiuberów-masterklepków" - uważam, że jest, z pewnymi brakami, ale jest,

    - podstawowa zasada marketingu mówi, że marka musi się czymś wyróżniać od konkurencji, jeżeli chce dobrze egzystować w dłuższym okresie - w tym kontekście, "zabójczym" jest robienie "każdych samochodów dla wszystkich" - takim wyróżnikiem dla Alfy wydaje się być/może być: (i) design (wewnątrz oraz zewnątrz), (ii) parametry takie jak prowadzenie, sportowy charakter, (iii) skupianie się na tym co jest istotne dla kierowcy i ignorowanie rzeczy mniej istotnych (chyba, że staną się "must have" z perspektywy użytkownika) - takimi obecnie, z mojej perspektywy są np. systemy 'HUD', światła LED, cyfrowe zegary (po co???), kamery 360, wodotryski typu systemy biometryczne, 100% autonomiczna jazda (bo jeszcze i tak strach)

    Wydaje się, że Alfa wraca tutaj do swoich korzeni (oby).
    Wydaje się również, że skupia się na segmentach D+ (w przyszłości E?) - i daruje sobie C, B, A (chyba słusznie - marże na tych autach, wobec roznących wymagań UE i związanym z tym skomplikowaniem kontrukcji - są ponoć małe).
    W chwili obecnej mocno urósł segment samochodów uniwersalnych (SUV) oraz pojawiła elektryfikacja - obu tych czynników nie można zignorowac, jeżeli chce się być w tym biznesie i zarabiać pieniądze - Ferrari, Porsche, Mercedes i BMW "to robi".
    Byc może mógliby dodać nadwozie coupe, może cabrio, bo wpasowywują się w ten segment (a conajmniej się nie kłócą). Może.

    Moim skromnym zdaniem - Alfa ma szansę być takim "coolest car maker' w swoim miejscu. np. apple zdobylo rzesze klientów dokładnie takim sposobem - designem, ich system operacyjny na telefonie również nie jest tak łatwo dostosowywalny jak android - i użytkownikom to nie przeszkodziło w wyborze iPhonów i utrzymywaniu dużej marży na nich Apple'owi.

    Stellantis ma cały portfel marek - jeżli ktoś chce kupic samochód z segmentu A, B, C, D - to oferta Stellantis w tych segmentach jest przeogromna - do wyboru do koloru - kombi, diesel, mocniejsza/słabsza benzyna, naped przedni/4x4 - nie ma powodu, aby tworzyć Alf w tych segmentach, bo to niepotrzebna kanibalizacja - wystarczy sprzedac potencjalnemu klientowi odpowiedni samochód z posiadanego portfela - przychody wpłyną do innej kieszeni tego samego właściciela
    - musi "odwrócic" ten kiepski, ciągnący się za nią image kiepskiej jakości/awaryjności - i to chyba jest największym wyzwaniem - 5 lat gwarancji wydaje się być tutaj marketingowym driverem (nie wiem, czy właściwie wykorzystywanym na innych rynkach niż polski),

    - Customer service/"UX" - w tej chwili jest jak jest - tutaj też jest ogromna praca do wykonania - ale wydaje się, że Stellants robi tutaj rewolucję (oby)

    Osobiście poszukuję takich aut - wpisuję się w pełni w ich target/taką strategię (jeżeli taka jest).
    Rozumiem, że to samo może odstraszyć innych, aktualnych posiadaczy Alf i poszukujących: nadwozia kombi, diesla, może nawet przedniego napędu i pójdą do innej marki - wtedy może trafią do innej marki Stallentis'a - albo i nie.

    Koszty stworzenia, utrzymania różnych platform oraz ich modyfikacji na potrzeby produkcji są na tyle duże, że producenci (nawet Ci najwieksi) muszą się z tym liczyć - w przypadku niszowej marki AR i takich wolumenów sprzedaży - wprowadzenie nowych wersji nadwozia może nie być nawet opłacalne (poza tym, że kłóci się z obrazem marki).

    Tak samo bym przetał być fanem marki/używać alf gdyby przestali produkować samochody o dobrym designie, usportowionym charakterze, bez benzynowych silników, dobrze się prowadzących i do tego zaczęli montować telewizory w kabinie (jak inni producenci) okraszonymi krzykliwymi/tandetnymi ledami "w każdej dziurze" wnętrza ...

    Taki jest mój punkt widzenia na to co się dzieje. Mam nadzieję, że Alfa przetrwa - ale pewności nie ma.

    W Polsce, np. w trakcie Mistrzostw Świata mamy prawie 38 mln trenerów piłkarskich - sytuacja wygląda podobnie w przypadku doradzania Włochom - a teraz Franacuzom/Stellantis jak mają prowadzić swój biznes - i ja też wpisuję się w ten (jednak kiepski scenariusz - porozmawiać na forum przecież zawsze można.

    .. oczywiście - jeżeli ktoś czuje, że "wie lepiej" niż np. Stellantis - może zawsze chcieć się "sprawdzić w biznesie" i złożyć dobrą ofertę Stellantisowi ofertę wykupu Alfy Romeo i "pokazać klasę".

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Na koniec powtórzę to co już pisałem wcześniej - wg mnie też 159 SW wygląda o wiele lepiej niż sedan
    No - to już jest Was, aż trzech.
    Brawo (poważnie - bez żadnego sarkazmu).

    Pozdrawiam.

    p.s.
    jeżeli liczymy obie ręce (ale nie nogi) - to, powiedzmy, nie więcej niż 9 - no i alkomat był w trakcie pisania? ; )
    Ostatnio edytowane przez IRC ; 10-04-2022 o 22:31

Podobne wątki

  1. Sprzedaż Alfy
    Utworzone przez Sulerz w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post / autor: 28-10-2011, 16:30
  2. Sprzedaż Alfy Romeo w 2010r.
    Utworzone przez TILT w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-04-2011, 20:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory