Witam
Wiem, że na forum jest kilka podobnych tematów (nawet z 2.0) lecz przeszukując je nie natknąłem się na konkretną odpowiedź.
Alfa Romeo 159 2.0 jtdm 16V 136 KM podczas zakupu sprawowała się idealnie zostało w niej jedynie wymienione wspomaganie układu kierowniczego oraz zrobiony rozrząd oraz filtry, wiadomo.
Auto po około roku użytkowania zaczęło gasnąć bez żadnych oznak (np jak szarpanie), momentalnie można było je odpalić i jechać dalej.
Po podpięciu do komputera pokazało błąd sondy lambda, który został usunięty wraz z wymianą, mechanik sprawdził ciśnienie oleju ponieważ wyświetlał się błąd podczas gaśnięcia samochodu (niskie ciśnienie oleju) ale nie było tam nic nie pokojacego aby się martwić. Po wyeliminowaniu tych usterek auto przejechało ok 200 km i zgasło, szarpiąc i nie mogąc odpalić przez około 5 min tracąc przed tym jak i po tym moc oraz przyspieszenie.
Auto zostało oddane do "speca" od alf który po oględzinach stwierdził że do wymiany będzie pompa paliwa oraz czujnik wałku i walka, zostali to zrobione i zapewnione że auto będzie na 100% sprawne lecz po przejechaniu 100km od nowa Alfa zaczęła robić swoje czyli gasnąć szarpać i nie mogła odpalić.
Auto zostało oddane wtedy do elektryka, który po oględzinach stwierdził że trzeba wymienić sterownik silnika, (dodając jeszcze kolorytu do całej sytuacji auto stojąc na parkingu nie mogło odpalić przez około tydzień szarpiąc przy tym i nie dostawał do wtrysków paliwa, był to ulewny tydzień, gdy jednak przyjechaliśmy z mechanikiem na oględziny gdy było ciepło auto odpaliło na jakiś czas lecz zgasło, mówię o tym bo najczęściej i najszybciej gasło w zimne oraz ulewne dni)
Elektryk po wymianie powiedział że także na 100% to ponieważ odpaliła Alfa bez problemu jednak po kolejnych 30 km działo się dosłownie to samo co wcześnie, elektryk nakazał jeszcze raz wymienić sterownik i tak samo się działo, później odliczaliśmy EGR i DPF i pomogło jednak na tyle samo kilometrów ile wcześniej.
Pytam na forum z powodu takiego że ani elektryk ani mechanik ani ja już nie mamy pomysłu co może powodować usterki.
Wymiany zrobione w Alfie
-rozrzad
-pompa wspomagania układu kierowniczego
-wachacze
-czujnik wału i walka
-sonda lambda
-pompa paliwa
-akumulator
-sterownik silniki
Dodatkowe obawy:
-Gdy jest ulewny deszcz schowek od pasażera jest mokry (przemaka)
-W Alfie ewidentnie ktoś wcześniej kombinował z elektryka wnętrza (światła wewnętrzne, światło w bagażniku, wtopione ledy do tylnich drzwi oraz do oświetlenia rejestracji)
*Alfa nie pokazuje żadnych błędów na komputerze*