Strona 107 z 484 PierwszyPierwszy ... 757979899100101102103104105106107108109110111112113114115116117157207 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,061 do 1,070 z 4837

Temat: Auta elektryczne i ogólnie powszechna elektryfikacja

  1. #1061
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,468

    Domyślnie

    Cytat Napisał 68oct Zobacz post
    Wrzucę coś od siebie, dzisiaj przy temperaturze na zewnątrz -12, ogrzewanie auta przed wyruszeniem w drogę zmniejszyło zasięg chwilowo o 30km. Po zmniejszeniu nadmuchu, zasieg wraca do pierwotnej liczby, traci sie na takim odmrażaniu max do 10km. Wszystkie dmuchawy na full (odmraza to szyby zupełnie w 2-5 minut, do tego kierownica i fotele). Auto stało przed domem, zamarzło na kość. Odszranianie, odmrażanie szyb w elektyku to mega temat, w spalinówce bez webasto zostaje jedynie skrobanie i później para z ust podczas jazdy.

    Wysłane z mojego SM-G990B przy użyciu Tapatalka

    A nie można zdalnie uruchomić wcześniej grzania / (czy chłodzenia latem) ? to zdawało mi się norma w elektrykach ?

    W spalinowych także, ale nie EU bo jak >2min pracuje silnik na jałowych zdalnie odpalony, to zabija planetę. W USA może pracować i dobę i tam nie zabija (w tym samym aucie)

    Więc gdyby nie zakaz sztuczny , sprawa skrobania zimą czy chłodzenia latem i w spalinowych jest już dawno rozwiązana jak zresztą większosć problemów użutkowych aut, miały na to sporo czasu.

    BTW - skoro elektryk to parkuje przy gniazku raczej, w tym przypadku Defa grzałka za kilka stówek zdalnie uruchomiona doskonale zagrzewa wnętrze a śnieg spływa . No ale jest upierdliwa - bo trzeba kabel podlączać . No i fakt, autem się jeżdzi i parkuje gdzie popadnie (tzn spalinowym) więc nie wszędzie gniazdko jest.

  2. #1062
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Były 159-ki
    Postów
    1,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał 68oct Zobacz post
    Wrzucę coś od siebie, dzisiaj przy temperaturze na zewnątrz -12, ogrzewanie auta przed wyruszeniem w drogę zmniejszyło zasięg chwilowo o 30km. Po zmniejszeniu nadmuchu, zasieg wraca do pierwotnej liczby, traci sie na takim odmrażaniu max do 10km. Wszystkie dmuchawy na full (odmraza to szyby zupełnie w 2-5 minut, do tego kierownica i fotele). Auto stało przed domem, zamarzło na kość. Odszranianie, odmrażanie szyb w elektyku to mega temat, w spalinówce bez webasto zostaje jedynie skrobanie i później para z ust podczas jazdy.

    Wysłane z mojego SM-G990B przy użyciu Tapatalka
    jak tam nie narzekam. W 159 ciepłe leci z nawiewów po ok. 200metrach, po ok. 500m wentylatory startują na full i jest już mega ciepełko.

  3. #1063
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,248

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kurynio Zobacz post
    (...)W momencie jak wy wyjeżdżają zasięg jest na 100km, po chwili od uruchomienia jest już 70 km...
    Wiecie czemu firmy, jak DHL czy DPD je kupują? A no temu, że żeby wygrać przetarg, albo ogólnie działać, muszą mieć jakiś odsetek "zeroemisyjnych" wozów. Czyli znów nie ma przecież zakazu i nakazu, sami kupują, bo tego pragną... Hipokryzja pełną gębą
    Niestety tak jest z wieloma regulacjami motoryzacyjnymi, szczególnie w UE. Byłem zaskoczony gdy okazało się 2-3 lata temu, że niemal wszyscy producenci przestawili się na małe silniki i automatyczne skrzynie biegów.
    Sztucznie obniżono pojemności skokowe, skazano kierowców na bardziej awaryjne wtryskiwacze, mniej kulturalnie pracujące silniki 3 cylindrowe, zawodne DPFy, GPFy, EGRy, klapy wirowe i tp i td. W teorii miało to obniżyć emisję CO2, NOx i tp, w praktyce często przepisy były naginane, głównie przez europejskie koncerny - vide VW Diesel Gate, które korzystały na śrubowaniu norm i ich obchodzeniu.
    Teraz podobnie jest z autami elektrycznymi. Mogę się mylić, ale do tej pory każde nowy sztuczny trend był ostatecznie bardziej kosztowny w eksploatacji niż starsze rozwiązania. Mam wrażenie, że z autami elektrycznymi choćby ze względu na baterię, będzie podobnie. Proponuję wszystkim przypomnieć sobie ile kosztował nowy DPF, jeszcze kilka lat temu, ile kosztowały wymiany EGR, wtryskiwaczy, kół dwumasowych i całej reszty "nowinek".


    Z drugiej strony trzeba przyznać, że w jeździe miejskiej hybrydy sprawują się znakomicie, notują często połowę mniejsze zużycie paliwa. Ta forma częściowej elektryfikacji pod kątem redukcji zanieczyszczeń w miastach zdaje egzamin.

    Jest jeszcze jedna sprawa, którą mało kto bierze pod uwagę. Wszystkie przepisy, regulacje i trendy powstają na zachodzie Europy. Tak samo jak lepiej funkcjonuje tam komunikacja publiczna tak lepiej będzie funkcjonować sieć ładowania aut elektrycznych. U nas będą przepisy z zachodu a organizacja ze wschodu

    PS Większość kurierów jest na własnej działalności gospodarczej i jeżdżą tym co sami sobie kupią.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Generalnie mityczny na temat zimy w duzej mierze się deaktualizuje przez stosowanie coraz cześciej pomp ciepła, które są nawet 4 razy sprawniejsze, niz klasyczne grzanie oporowe.
    w autach są dziś montowane pompy ciepła?

    już myślałem, że dojdziemy do paradoksu, że ludzie w elektrykach będą sobie montować webasto, czy inne eberspachery zasilane ON i PB, ponieważ tych urządzeń, przynajmniej na razie nie objęły eko-regulacje
    Ostatnio edytowane przez bobby ; 15-12-2022 o 17:21
    ... large brakes, turbos, alu rims, aero…everything large as if there was something small to compensate for.

  4. #1064
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Ile kilometrów przejechałeś jako kierowca zawodowy za kierownicą ciągnika siodłowego?
    Jezdziłem raz po placu, i co? Ciezarowka nie jest po to, zeby podobała sie kierowcy, i to jeszcze każdemu jednemu (a to jest akurat wiecznie narzekająca na wszystko grupa ludzi), tylko zeby zarabiały pieniądze. Kazdy szeregowy pracownik ma wiele teorii na temat, jak działa firma, w której pracuje, z czego wiekszosc spiskowych. Zgadniesz ile są warte?

    Z resztą w ogóle każdy kto miał do czynienia z zarządzaniem zmianą w organizacji, ten doskonale wie jak to wygląda Ba, nie trzeba mieć nawet żadnego profesjonalnego doświadczenia, wystarczy życiowe. Zawsze będzie grupa ludzi, którzy na jakąkolwiek zmianę odruchowo reagują oporem, wręcz strachem. Co powie każda osoba, która ma doświadczenie (a jak jeszcze szerszą wiedzę, to tym bardziej)? Ignorować ich, bo ich po prostu do niczego nie przekonasz.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał bobby Zobacz post
    w autach są dziś montowane pompy ciepła?
    w autach pompy ciepła są montowane od 70 lat. Nazywa się to klimatyzacja
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  5. #1065
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2020
    Auto
    Alfa 159 2.0 170 KM
    Postów
    1,120

    Domyślnie

    Cytat Napisał bobby Zobacz post

    w autach są dziś montowane pompy ciepła?

    już myślałem, że dojdziemy do paradoksu, że ludzie w elektrykach będą sobie montować webasto, czy inne eberspachery zasilane ON i PB, ponieważ tych urządzeń, przynajmniej na razie nie objęły eko-regulacje
    Coś jak Rydzyk za ciężkie miliony wydobywający wodę termalną po to, żeby ją potem na powierzchni dogrzewać gazem))))))

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Ile kilometrów przejechałeś jako kierowca zawodowy za kierownicą ciągnika siodłowego?
    Zapewne przejechał wiele. Jakoś ostatnio mniej pisze o swoim zachwycie nad pomysłem tirów z pantografami na autostradach)

  6. #1066
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Ciezarowka nie jest po to, zeby podobała sie kierowcy
    Czyli jednak jest gorsza? Tylko przyniesie (przynajmniej w teorii) więcej kasy właścicielowi?
    No tak, mamy przecież dopłaty, zwolnienia, ulgi i przywileje.

    Reasumując, jest gorsza ogólnie po całości, ale zdanie kierowcy mamy głęboko w d...e, a ekonomicznie ze względu na radośnie panujące obecnie przepisy bardziej się jednak opłaca, więc.. kupujmy?

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Zawsze będzie grupa ludzi, którzy na jakąkolwiek zmianę odruchowo reagują oporem, wręcz strachem
    Zgadza się. A ty wiesz, że ten gość właśnie do tej grupy należy. Akurat nie do tej otwartej na zmiany, tylko do tej


    Mam pytanie: wziąłeś w ogóle pod uwagę, że ta ciężarówka może być kiepska? Czy z góry bronisz, bo elektryk? A może wierzysz, że jak Tesla, to musi być zajebista? Coś jak iPhone?
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  7. #1067
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Czyli jednak jest gorsza? Tylko przyniesie (przynajmniej w teorii) więcej kasy właścicielowi?
    No skoro przyniesie więcej kasy, to chyba jest lepsza, czy ja o czymś nie wiem? To po co ktoś kupuje ciężarówkę? Żeby turystyke uprawiać?

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Reasumując, jest gorsza ogólnie po całości, ale zdanie kierowcy mamy głęboko w d...e, a ekonomicznie ze względu na radośnie panujące obecnie przepisy bardziej się jednak opłaca, więc.. kupujmy?
    chłopie, kogo obchodzi zdanie kierowcy, który nawet tego auta na oczy nie widział, a co dopiero w nim nie siedział, nie jechał. Nic. Wy sobie jaja robicie jakieś?

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Zgadza się. A ty wiesz, że ten gość właśnie do tej grupy należy. Akurat nie do tej otwartej na zmiany, tylko do tej
    Nie, ja myślę, jak ktoś krytykuje ergonomie pojazdu, koło którego sie nawet nie stal, to może nie chodzi o marudzenie dla marudzenia, tylko chodzi o....kliknięcia na stronie, bo jest troche pelikanów, którzy jak widzą w tytule, ze bedziemy krytykowac elektryki, to dostaje orgazmu i klika bez namysłu Przeciez elektryki to jest temat jak LGBT. Gwarantowane kliki. No kaman, jakis random napisał cos o aucie, którego nigdy nie widzial, a wy sie rzucacie jak szczerbaty na suchary. Chyba to doskonale to potwierdza. Gdyby to była sokowirówka, to nikt by na to nie zwrócił uwagi
    Ostatnio edytowane przez Tomtrz ; 16-12-2022 o 01:38
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  8. #1068
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,468

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    ...
    No tak, mamy przecież dopłaty, zwolnienia, ulgi i przywileje.

    .
    No nie? Banalne jak łatwo można sobie elektorat/klientów kupić. Tzn nie sobie bo nie za swoje pieniądze i nie za swoją pracę a tegoż klienta wrobionego prymitywnymi technikami . Naprawdę zbieżność z religiami pozwalającymi sterować ludem jest niesamowita. Najwięksi grzesznicy (tu spalinozatruwajacywciazwnajlepsze) głoszą ta religię bo czują za za głoszenie bez wdrażania i zaczynania od siebie, pouczania i nawracania niewiernych stają się w swoich oczach tymi lepszymi od durnia kierowcy. Swoją drogą jak on ma przetestować elektryka tira jak one nie mają racji bytu ekonomicznego.

    Btw drugie zainteresowałem się w końcu ta jedna z faktycznie wad codzienności użytkowej rozpuszczonego komercja użytkownika samochodu-wsiadania do ciepłego zima i zimnego latem. Zestaw taki to 1.5-3 tys z montażem wstępnie . To pikuś przy haraczu w podatkach w ceny za spalinowca i dopłatach i wyższych znacznie bardziej cenach elektryka. Ta zaleta (niewątpliwa oczywiście przyznaje) więc odpada. A nie . Bo nie jest legalna w świecie sztucznej poprawnie politycznej noworeligijmej legislacji.

  9. #1069
    Użytkownik Fachowiec Avatar Kurynio
    Dołączył
    01 2019
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Stelvio Q, wcześniej Stelvio 2.0 280
    Postów
    2,622

    Domyślnie

    Zapewne część może (przynajmniej mam nadzieje), że niektóre rzeczy nie wejdą w życie, tak czy inaczej ciekawe rzeczy nas czekają

    https://motoryzacja.interia.pl/wiado...-z,nId,6470189

  10. #1070
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Były 159-ki
    Postów
    1,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kurynio Zobacz post
    Zapewne część może (przynajmniej mam nadzieje), że niektóre rzeczy nie wejdą w życie, tak czy inaczej ciekawe rzeczy nas czekają

    https://motoryzacja.interia.pl/wiado...-z,nId,6470189
    To początek. W ramach Euro 8 będą filtry biogazów w siedziskach foteli, a filtr kabinowy przechwytywał i dopalał CO2 i cząstki stałe....

Podobne wątki

  1. Pozdrowienia dla Trójmiasta i alfaholików ogólnie!
    Utworzone przez indianinMat w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-02-2018, 23:25
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-04-2013, 21:10
  3. [147] Opinie, ogólnie klika pytań
    Utworzone przez scudettokrk w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 11-04-2009, 20:52
  4. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 11-01-2009, 21:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory