Temat: Auta elektryczne i ogólnie powszechna elektryfikacja

  1. #1131
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Co do "rzadkości" takiej potrzeby już pisałem. Może być i raz na rok. Nie widzę powodu żeby sobie życie nawet raz na rok utrudniać skoro dzieki rozwojowi spalinowych można ją spełnić nie tracąc codziennej użytkowości i nie zaprzątając sobie głowy bzdurami dziecinnymi jak apki jakieś. Czy liczenie na to że akurat w kolejce będzie wycieczka szkolna . Btw w pandemii płaciłem przy dystrybutorze automatycznie pamiętam. Nie wiem czy to działa jeszcze, stacje z przedplatowymi dystrybutorami też istnieją przecież nic nowego ta ładowarka z opłatą.
    Raz na rok praktycznie kazdy ma potrzebe przewiezc jakis gabaryt, albo wjechać w teren. To czemu ludzie kupuja jakies miejskie auta? Po ulicach powinny jezdzic tylko i wyłącznie unimogi. Bo takie zrobią absolutnie wszystko, co od nich oczekujesz! Co z tego, ze generalnie przez te 99% są tragiczne w uzytkowaniu.

    Stary, no jest to osobliwa strategia zakupowa. Nikt ci nie broni, ale wiesz, bym nie robił projekcji na całe społeczeństwo.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  2. #1132
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,450

    Domyślnie

    Cytat Napisał AdiCarrion Zobacz post


    A jak raz na rok będziesz musiał przewieżć 6 osób, albo jakiś duży gabaryt to też będziesz kupował auto pod tym kątem?
    Ten argument,że jak będzie ktoś jechał na drugi koniec Polski i będzie musiał po drodze dłużej stanąć na stacji....

    Nie ma problemu z gabarytami w kombi. Czego to ja nie woziłem.

    6 os? Weźmiemy drugie auto.
    Lawetę z torowkami też tak ciągnie miejskie kombi. I to na kat B. I jednocześnie jest miejskim autem wiozącym 1 czy 2 os.
    Btw elektryk i laweta ? Jacht ? Na B? Zasięg?

    Btw 2 lawetę też początkowo pożyczałem. A jakze. Do czasu jak się okazało że mimo rezerwacji "no panie gość nie zwrócił mi , no nie ma" przed ważnymi zawodami. Już o wygodzie nie wspominajac-nie trzeba zwracać, zostawić między trackdayami na niej. Narzędzia w skrzynkach zawsze wiem jaki stan kół świateł zaczepu .
    Ostatnio edytowane przez Andrzejsr ; 25-12-2022 o 13:39

  3. #1133
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Byłą 156 TS, GT 1.9 z wiruskiem :),jest 166 3.0 FL
    Postów
    844

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Nie ma problemu z gabarytami w kombi. Czego to ja nie woziłem.

    6 os? Weźmiemy drugie auto.
    Lawetę z torowkami też tak ciągnie miejskie kombi. I to na kat B. I jednocześnie jest miejskim autem wiozącym 1 czy 2 os.
    Btw elektryk i laweta ? Jacht ? Na B? Zasięg?

    Btw 2 lawetę też początkowo pożyczałem. A jakze. Do czasu jak się okazało że mimo rezerwacji "no panie gość nie zwrócił mi , no nie ma" przed ważnymi zawodami. Już o wygodzie nie wspominajac-nie trzeba zwracać, zostawić między trackdayami na niej. Narzędzia w skrzynkach zawsze wiem jaki stan kół świateł zaczepu .
    Czyli w aucie spalinowym na wszystko się znajdzie sposób(można mieć drugie, kombi wszystko zmieści) ale "nie zrobię 500 km bez przerwy" wciąż przeraża.
    Najbardziej to mi szkoda tych właścicieli jachtów co tak ciągną je w jedną i drugą stronę.

  4. #1134
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,450

    Domyślnie

    Cytat Napisał AdiCarrion Zobacz post
    Czyli w aucie spalinowym na wszystko się znajdzie sposób(można mieć drugie, kombi wszystko zmieści) ale "nie zrobię 500 km bez przerwy" wciąż przeraża.
    Najbardziej to mi szkoda tych właścicieli jachtów co tak ciągną je w jedną i drugą stronę.

    Nie wiem co Cię przeraża? uniwersalność ?

    W skrócie - auta spalinowe są po prostu uniwersalne, występują w wielu odmianach z kórych można sobie wybrać czy 8 sobowe czy jednoosobowe. I są tanie - bez potężnego sztucznego opodatkowania strach pomyśleć jak tanie.

    Natomiast otrzymujemy regulacjami sztucznymi co ? - auta mniej uniwersalne ( jak już użytkowość tak przeraża, to jakieś lekkie roadstery elektryczne? ), do których nawet zwolennicy nie widzą możliwości nie wspólposiadania ze spalinowym, tak są użyteczne, a tam, nawet w ogóle zakupu elektryka wciąż trujac , do tego droższe i to mimo dopłat dla tych których na nie stać, z podatków tych, których nie stać (mają się cieszyć czystszym powietrzem).

    Czy ktoś gdziekolwiek proponuje nakazowy zakaz aut na baterię ? nie . Ale takie potężne odejście od zasad rynku , decydowania sztucznymi regulacjami o użyteczności lub nie towaru, a nie jego faktyczną użyecznością w stos do faktycznej ceny , naprawdę jest ok?

  5. #1135
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Byłą 156 TS, GT 1.9 z wiruskiem :),jest 166 3.0 FL
    Postów
    844

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post

    Czy ktoś gdziekolwiek proponuje nakazowy zakaz aut na baterię ? nie
    Przypominam,że wciąż legalnie można kupić auto spalinowe.
    Przypominam również że zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 nie jest ustawą a jedynie deklaracją nie mającą mocy prawnej.
    Z tą uniwersalnością aut spalinowych to bym się trochę wstrzymał-żeby nie szukać daleko to na naszym forum wiele osób ma po kilka aut(spalinowych oczywiście )
    Ostatnio edytowane przez AdiCarrion ; 25-12-2022 o 16:45

  6. #1136
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,450

    Domyślnie

    Cytat Napisał AdiCarrion Zobacz post
    Przypominam,że wciąż legalnie można kupić auto spalinowe.
    Przypominam również że zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 nie jest ustawą a jedynie deklaracją nie mającą mocy prawnej.
    Z tą uniwersalnością aut spalinowych to bym się trochę wstrzymał-żeby nie szukać daleko to na naszym forum wiele osób ma po kilka aut(spalinowych oczywiście )
    Oczywiście, przy ich cenach to możliwe , przy cenach elektryków czy już wywindowanych podatkami cenach spalinowych coraz mniej. Przy czym brak wyboru wśród elektryków do tej potencjalnej kolekcji takiej gamy nadwoziowej / zastosowaniowej co spalinowych.

    Mocy prawnej nie ma? byłoby fajnie, ale sprawczą w trendach już chyba ma.

  7. #1137
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Oczywiście, przy ich cenach to możliwe , przy cenach elektryków czy już wywindowanych podatkami cenach spalinowych coraz mniej. Przy czym brak wyboru wśród elektryków do tej potencjalnej kolekcji takiej gamy nadwoziowej / zastosowaniowej co spalinowych.

    Mocy prawnej nie ma? byłoby fajnie, ale sprawczą w trendach już chyba ma.
    ????

    a co niby stoi na przeszkodzie, zeby elektryki miały dokładnie taka samą gamę nadwoziową/zastosowaniową?? Z resztą, ta cała gama jest juz dostępna. Od malucha, po wielkiego suva, pickupa, terenówki, motocykle, skutery, crossy.

    I jeszcze raz - czemu nie masz od razu terenówki z 4x4, albo tam nawet 6x6, albo co tam! gąsiennice? Przeciez raz do roku bys mógł wjechać w bagno. A ten własnie 1% jest najwaznieszy. Jak ich auto nie spełnia, to jest bezużyteczne
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  8. #1138
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    [MENTION=53152]Tomtrz[/MENTION] nie chcę żadnych wywodów dodatkowych.
    Jako, że jesteś tak zapalonym zwolennikiem samochodów elektrycznych, chcę przeczytać, dlaczego jeździsz tym czym jeździsz, a czym jeździsz widać w podpisie? Dlaczego nie jeździsz tym, do czego namawiasz? I proszę bez żadnych dziwnych wywodów.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  9. #1139
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał danus77 Zobacz post
    [MENTION=53152]Tomtrz[/MENTION] nie chcę żadnych wywodów dodatkowych.
    Jako, że jesteś tak zapalonym zwolennikiem samochodów elektrycznych, chcę przeczytać, dlaczego jeździsz tym czym jeździsz, a czym jeździsz widać w podpisie? Dlaczego nie jeździsz tym, do czego namawiasz? I proszę bez żadnych dziwnych wywodów.
    Czy ja kogoś namawiam, że on sobie musi dzisiaj elektryka kupić? Ja nie wiem, jakiś przekaz podprogowy mam?
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  10. #1140
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,450

    Domyślnie

    Cytat Napisał danus77 Zobacz post
    [MENTION=53152]Tomtrz[/MENTION] nie chcę żadnych wywodów dodatkowych.
    Jako, że jesteś tak zapalonym zwolennikiem samochodów elektrycznych, chcę przeczytać, dlaczego jeździsz tym czym jeździsz, a czym jeździsz widać w podpisie? Dlaczego nie jeździsz tym, do czego namawiasz? I proszę bez żadnych dziwnych wywodów.
    Nie czytam ignorowanych, ale z tego co pamiętam - pouczanie jest łatwiejsze niż zastosowanie. W zastosowaniu można się potknąć o ... brak ładowarki czy zasięgu, o cenach nie wspominając czy inne iksdekowe na ekranie a w realu mało iksdekowe problemy. Trochę to przypomina takich na czarno czy purpurowo poubieranych pouczających a niekniecxznie stosujących włąsne zasady , no tylko oni mają władzę i korzyści, a tacy eko-naiwniacy są tylko wykorzystywanymi pionkami bez żadnych korzyści .

    BTW - popatrzcie ile kosztuje popierdółka VW Up z baterią. Auto do nieczego. Ceny z zakresu (z dodtkiem 30% w karach bezzasadnych , byłoby 30 proc tańsze bez ekoparanoi) w pełni użytkowego bezobsługowego kombi wożącego gabaryty, ciągfającego lawety, jeżdżacego bez zającknięcia wspomniane 500 i więcej na raz, odzyskującego w 5 min kolejne 500, bez turbin, rozrządów, razrocznym przeglądem za grosze. A nie , nowe kary za emisję i zrównujemy ceny .

Podobne wątki

  1. Pozdrowienia dla Trójmiasta i alfaholików ogólnie!
    Utworzone przez indianinMat w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-02-2018, 23:25
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-04-2013, 21:10
  3. [147] Opinie, ogólnie klika pytań
    Utworzone przez scudettokrk w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 11-04-2009, 20:52
  4. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 11-01-2009, 21:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory