Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: błędy P0170,P0172 szukam pomocy

  1. #1
    wind
    Gość

    Domyślnie błędy P0170,P0172 szukam pomocy

    Alka zaniemogła ,chodzi tak jakby na 3 cylindrach,silnik wpada w mocne wibracje,po zwiększeniu obrotów objaw się uspokaja ale podczas jazdy brakuje mu mocy. Na wolnych.na benzynie i na gazie objaw jest ten sam. pokazały się błędy P0170 usterka czujnika 02 (Bank1) I P0172 mieszanka zbyt bogata.Co to może być?
    Ostatnio edytowane przez wind ; 20-10-2009 o 12:25

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Kolego zanim zadasz pytanie to warto najpierw użyc opcji "szukaj"
    http://www.forum.alfaholicy.org/147_...lad_p0170.html
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar RogerIZ28
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Była piękna 156 1.8TS 2000r LPI
    Postów
    719

    Domyślnie

    Maciek-156 - Ten temat z linka nic koledze nie wniesie...

    Jest tam opisany tylko 1 z jego błędów, ale przy całkiem innych objawach pracy silnika.

    Ja bym raczej sformułował pytanie - czy te błędy w ogóle mają jakikolwiek wpływ na taką pracę silnika?
    sonda prawdopodobnie jest padnięta bo nawet nie oscyluje, przepływka nie wiem, ale po odpięciu jest tak samo.
    (zresztą sonda czy przepływka nie spowodowała by takiego rzucania silnikiem na wolnych obrotach)

    - prostując: telepie mu silnikiem jak silnikiem w malaczu, do tego klekocze jak u kolegi z forum który zamieścił ten link:
    http://www.youtube.com/watch?v=aCv-SMyAs4E - tyle że temu z filmu chodzi równo
    można by posądzić że wariator, ale przecież także jego awaria nie wywołuje tego że rzuca silnikiem...
    Z tego też co mówi - stracił moc, nic nie kopci itp - tak Windzie?
    Ostatnio edytowane przez RogerIZ28 ; 20-10-2009 o 13:23

    diesel power http://je.pl/qeuy

  4. #4
    ViP Rowerzysta Avatar tom993
    Dołączył
    03 2008
    Auto
    155 V6
    Postów
    276

    Domyślnie

    Koledzy przy niesprawnej lambdzie nierowna praca silnika jest jak najbardziej mozliwa. Jak mi padla jedna z 2 to buda telepalo jak malym fiatem. Co za tym idzie jak mieszanka jest nieprawidlowa to logiczne ze autko ma tez mniejsza moc. Skoro wiecie ze lambda padla to trzeba ja wymienic... I wtedy szukac dalej. Jesli nie wypadaja zaplony (bo bledow w stylu p030X nie podajecie) to prawdopodobnie to bedzie przyczyna.
    (Tu jeszcze cos bylo ale klania sie u mnie brak czytania ze zrozumieniem wiec tekst do kosza )
    AR 156 1.8 TS LPG -> AR 159 Sportwagon 1.9 JTDm Ti -> BMW 520xD

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar RogerIZ28
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Była piękna 156 1.8TS 2000r LPI
    Postów
    719

    Domyślnie

    tom993, a w trybie awaryjnym - bez sondy też ci telepało? bo to chyba będzie pierwszy taki przypadek na tym forum... - zresztą możesz odpiąc i zobaczyć czy Ci będzie rzucało silnikiem w zakresie conajmniej +/-1cm - gwarantuję Ci że nie.
    Ja miałem u siebie zepsutą sondę, to takim czymś to nie skutkowało, a po odpięciu też było ok.
    A błąd odnośnie zbyt bogatej mieszanki to mam pytanie - z jakiego czujnika sygnał jest brany przez ECU i następnie interpretowany na ten błąd? bo jeżeli z sondy, to jej uszkodzenie mogło spowodować nieprawidłowy odczyt, i zgłoszenie złej mieszanki (co w tym przypadku może być nieprawdą, a tylko złym odczytem)

    Ps Wind. działałeś już co z tym układem zasilania?
    Ostatnio edytowane przez RogerIZ28 ; 20-10-2009 o 15:10

    diesel power http://je.pl/qeuy

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - najgorsze że wszyscy macie racje, jak to mozliwe ?
    - a no tak, że nikt nie zapytał z jakiego roku to model samochodu.
    - całkiem inaczej jest z tym szarpaniem w modelach z lat produkcji > 2000 rok.
    - zmienia się także ECU a co za tym idzie inne podejscie do analizy blędów.
    - proste to tylko jest dla M1.5.5

    - OK, to juz druga wpadka, kupuję okulary.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 20-10-2009 o 17:10
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar RogerIZ28
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Była piękna 156 1.8TS 2000r LPI
    Postów
    719

    Domyślnie

    Bubu - rocznik i model ma wpisane w danych o samochodzie pod avatarem

    diesel power http://je.pl/qeuy

  8. #8
    wind
    Gość

    Domyślnie

    Ps Wind. działałeś już co z tym układem zasilania?[/QUOTE]
    nie działałem jak wiesz porażka z czasem.jutro zaczynam działania. dzięki za porady.
    ale faktycznie po odpięciu sondy dalej to samo,po odpięciu przepływki też.
    Takiej awarii dawno nie miałemnapiszę co tam nie bangla jak do tego dojdę

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - och i troche miałem racji, z tego roku były az cztery modele jednoczesnie
    - 321.02
    - 321.03 z Me 7.3.1
    - 321.04 z ME 7.3.1
    - oraz 676.01 z M1.5.5
    - a co za tym idzie inne ilości sond lambda.
    - chyba pod awatarem trzeba pisac oznaczenia silnika !!!
    - AutoData wersja 3.24 (przedostania wersja rynkowa ) podaje inną interpretacje blędów, chyba juz kolega Maciek pisał że trzeba iść na dobry komputer !!
    - bledy dotyczą banku numer 1, sondy numer 1.
    - no i teraz pytanie, jaki silnik ma autor tematu ???????
    --

    --

    --
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #10
    ViP Rowerzysta Avatar tom993
    Dołączył
    03 2008
    Auto
    155 V6
    Postów
    276

    Domyślnie

    U mnie telepało:
    - Jedna sonda padnieta druga sprawna
    - Jedna odpieta druga sprawna (było gorzej)
    Moj ECU to ME7.3.1
    Moc na niespranwej lambdzie była wyczuwalnie mniejsza, spalanie na poziomie 20l/100km.
    Układ ME7.3.1 oznacza 2 sondy przednie i jedną tylną.
    Błedy które mi wywalalo to P0130, P0150, P1177 i P1178.
    PS. Jeśli sonda nie oscyluje (bo chyba tak napisaliscie) to zacznijcie od wymiany... Nawet jesli to nie ona to zakup zwroci sie w postaci mniejszego spalania
    AR 156 1.8 TS LPG -> AR 159 Sportwagon 1.9 JTDm Ti -> BMW 520xD

Podobne wątki

  1. Nierówna praca, błędy P0130 i P0170
    Utworzone przez J0k3R w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 27-06-2015, 07:08
  2. Błędy dziś odczytane : P0130 ; P0170 ; P1173
    Utworzone przez marcinq24 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 02-05-2012, 13:18
  3. Błędy kompa P0100 i P0170 i problem z FES
    Utworzone przez Alfa156bb w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 18-11-2011, 07:57
  4. Co to za błędy? p0170 i 0b driver belt pretensioner
    Utworzone przez don_majkel w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 12-09-2010, 17:12
  5. Błędy P0500 i P0170 co oznaczają?
    Utworzone przez michal87tg w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 09-05-2010, 09:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory