Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Temat: Silnik się grzeje na wyłączonej klimie

  1. #1
    trei
    Gość

    Domyślnie Silnik się grzeje na wyłączonej klimie

    W mojej alfie chłodzenie silnika działa bez zarzutu, kiedy klima ustawiona jest na pełen automat. wtedy silnik nawet w największym korku nie osiąga więcej niż 90 stopni i wskazówka temperatury stoi na tym poziomie zamurowana.

    kiedy jednak włączę na "economy", albo w ogóle wyłączę działanie nawiewów to temperatura w korkach potrafi podskoczyć do 110 stopni i dopiero jakby przy tym poziomie włącza się drugi bieg wentylatora - wtedy spada do 90 i znowu powoli wspina się żeby osiągnąć jakieś 110 , aż do włączenia drugiego, szybszego biegu wentylatora.

    na full automatycznym ustawieniu klimy nie ma znaczenia, czy ona chłodzi, czy grzeje. Chodzi tylko o tryb ustawienia - wtedy jest zawsze wszystko ok.

    Co powinienem sprawdzić/naprawić/wymienić ??

    Czy ktoś z Was miał już podobny problem?

  2. #2
    Bedboys
    Gość

    Domyślnie

    Miałem to samo a raczej mam to samo. Na początku sprawa wydawała się jasna w chwili kiedy klima włącza wentylatory jest ok jak klima nie działa i ma je włączyć komputer na podstawie danych z czujnika jest źle - wniosek sam się nasunął walnięty czujnik. Kupiłem nowy i jest to samo, być może jest on fabrycznie walnięty ale w zasadzie cały czas latem jeżdżę z klimą to mi nie przeszkadza - na wiosnę kupię nowy czujnik oryginalny tym razem.

  3. #3
    arturjohny
    Gość

    Domyślnie

    A ja maiłem to samo i pomogła wymiana rezystora wentylatora, koszt tego około 50zł z allegro.
    Rezystor ten załącza pierwszy bieg wentylatora z tego co się orientuje (czyli wolne obroty) - jak był spalony to dopiero wentylator załączał mi się przy jakiś 100 stopniach od razu na szybkie obroty (wolne są przy około 90 stopniach, ale nie załączały się)
    Kiedy załączacie klimę to od razu automatycznie jest włączony drugi bieg (szybkie obroty) na stałe tak więc samochód się nie grzeje. Jeśli chodzi o Eco to wtedy działa tylko nawiew (klima jest wyłączona - sprężarka tak więc i wentylator).

    Jak by toś szukał tego rezystora to dochodzą do niego dwa grube kable i jest przykręcony do obudowy chłodnicy, łatwo sprawdzić czy walnięty bo jak go wykręcicie to będzie ceramika popękana i pęknięty drucik.

    ---------- Post dodany o godzinie 17:31 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 17:29 ----------

    Rezystor ten rok temu nie było tak łatwo kupić tak więc wymieniłem go dopiero w te wakację, ale przez jakieś 10 miesięcy miałem tymczasowe rozwiązanie:

    prawdopodobnie problem już zlokalizowany:
    http://img392.imageshack.us/img392/8470/dsc00224dj7.jpg

    a to tymczasowe rozwiązanie:
    http://img392.imageshack.us/img392/3905/dsc00225ph9.jpg

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Brak I biegu wentylatora czyli masz uszkodzony opornik odpowiedzialny za I bieg wentylatora
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #5
    arturjohny
    Gość

    Domyślnie

    ja tu tylko dodam że opornik=rezystor jak by ktoś nie wiedział.

  6. #6
    Bedboys
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał arturjohny Zobacz post
    Kiedy załączacie klimę to od razu automatycznie jest włączony drugi bieg (szybkie obroty) na stałe tak więc samochód się nie grzeje.
    Nie wiem o jakim samochodzie piszesz, ale jeżeli o 166 2,4 jtd to piszesz głupoty.
    Po pierwsze są dwa rezystory wolnego biegu ( po jednym na wentylator ), znajdują się po środku pomiędzy wentylatorami na górze i dole chłodnicy, po drugie klima wcale nie włącza od razu drugiego biegu tylko pierwszy wolny i szczerze powiedziawszy drugi bieg ( szybki ) w mojej Alfie włączył się może ze dwa razy i było to słychać bo straszny huk od wentylatorów. W 156 1,6 jak pamiętam też klima włączała pierwszy bieg wentylatora i dopiero jeżeli chłodzenie nie było dostateczne i ciśnienie w układzie klimatyzacji niebezpiecznie rosło to włączał się drugi bieg ale to też rzadkość.

  7. #7
    trei
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedzi. Już znalazłem opornik na allegro. po południu wykręcę swój i go obejrzę. W każdym razie dam znać jakie efekty.

  8. #8
    arturjohny
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bedboys Zobacz post
    Nie wiem o jakim samochodzie piszesz, ale jeżeli o 166 2,4 jtd to piszesz głupoty.
    Po pierwsze są dwa rezystory wolnego biegu ( po jednym na wentylator ), znajdują się po środku pomiędzy wentylatorami na górze i dole chłodnicy, po drugie klima wcale nie włącza od razu drugiego biegu tylko pierwszy wolny i szczerze powiedziawszy drugi bieg ( szybki ) w mojej Alfie włączył się może ze dwa razy i było to słychać bo straszny huk od wentylatorów. W 156 1,6 jak pamiętam też klima włączała pierwszy bieg wentylatora i dopiero jeżeli chłodzenie nie było dostateczne i ciśnienie w układzie klimatyzacji niebezpiecznie rosło to włączał się drugi bieg ale to też rzadkość.
    Jak byś był bardziej zaradny to byś widział że piszemy o 2.5V6 (takim samochodem jeździ chłopak który zadał pytanie), i niestety dla Ciebie nie piszę głupot! Zanim nazwiesz kogoś głupim (tak to odebrałem) to sprawdź wszytko dokładnie. W 2.5V6 166 był jeden wentylator (przynajmniej w mojej), ale wiem że w 156 były na przykład dwa wentylatory.
    Jeszcze jedno dodam, jak nie wiesz to nie pisz tak aby tylko w statystykach lepiej wyglądało, jeśli masz dużo postów to nie znaczy że piszesz prawdę.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Przy włączonej klimatyzacji pracą wentylatorów steruje presostat - włącza on I bieg wentylatora, ale praktycznie natychmiast (zależy od temperatury zewnętrznej) II bieg
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #10
    Zenith
    Gość

    Domyślnie

    Mam dokladnie to samo, ale nie przyczailem ze przy klimatyzacji sytuacja sie nie pojawia. Musze to sprawdzic, ale chyba będzie sie zgadzalo :]

Podobne wątki

  1. Silnik się grzeje (?) inne auto nie alfa
    Utworzone przez KornelPL w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-02-2016, 14:17
  2. Silnik się grzeje V6 24V
    Utworzone przez majkel_dg w dziale 166
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 06-09-2013, 09:19
  3. W alfie silnik się wogule nie grzeje
    Utworzone przez bartek78 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-11-2011, 23:23
  4. silnik się grzeje.
    Utworzone przez Tijo w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 06-07-2011, 21:51
  5. Pilnie prosze o pomoc!!! grzeje sie silnik
    Utworzone przez Sasza w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 11-11-2010, 23:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory