Temat: Auta elektryczne i ogólnie powszechna elektryfikacja

  1. #3541
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,467

    Domyślnie

    To jest ta "motoryzacyjna" adrenalina w wydaniu elektryka - uda się albo nie uda naładować. Będzie ładowarka sprawna czy nie będzie. Będzie wolna czy będzie kolejka.
    Spalinowe w trasie zrobiły się nudne. Rozrządy się nie zrywają, panewki nie zacierają, upg nie przepalają. zawsze dojeżdżają. Są gotowe po dojechaniu na miejsce na dalszą drogę czy powrót od razu i a piat. Kierowca czuje się zbedny. Może co najwyżej nawoskowac. Nuda. A tu ma zajęcie i wpływ na coś - apka , trasa szlakiem ładowarek. Ładowarki alternatywne. Planowanie, niemal rajd na nawigację, kara czasowa jak za szybko jedzie czy ogrzewanie włączy itp.

    Btw - nawet nie wiedziałem a drugi sezon Le Mans 24 jechało na synteycznym paliwie Total. (BTW dwa - Ferrari dojechało (?!?!) I wygrało z Toyota ) Z resztek (to paliwo) winogron i wodoru plus nadmiar prądu gdy świeci słońce. Całkiem fajny magazyn energii tam gdzie okresowy jej nadmiar ze słońca czy wiatru jak w przypadku fabryki tego paliwa Porsche . Ale to głupie. Bo nie napędzi rynku i pozwoli jeździć tym co jest na chodzie na drogach więc byłoby zbyt tanio ekologiczne .

  2. #3542
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Dlatego trzeba promować je finansowo
    A dlaczego nie promować finansowo jak najdłuższego wykorzystania samochodów już wyprodukowanych?
    Jakie to byłoby proste. Im samochód starszy, pod warunkiem utrzymania w prawności (przeglądy) dawać coraz większe dopłaty/zniżki, jakieś przywileje itd.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  3. #3543
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    A dlaczego nie promować finansowo jak najdłuższego wykorzystania samochodów już wyprodukowanych?
    Jakie to byłoby proste. Im samochód starszy, pod warunkiem utrzymania w prawności (przeglądy) dawać coraz większe dopłaty/zniżki, jakieś przywileje itd.
    ale policzyłeś to sobie, czy jak zwykle ci się wydaje, ze tak jest bardziej ekologicznie?
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  4. #3544
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Były 159-ki
    Postów
    1,422

    Domyślnie

    https://gadzetomania.pl/fotowoltaika...7388588296768a

    "Do 2030 r. będziemy mieli ok. 4 mln ton odpadów, czym jeszcze można zarządzać, ale do 2050 r. możemy skończyć z ponad 200 mln ton odpadów fotowoltaicznych na całym świecie"
    "Soren, organizacja, zajmująca się tematyką recyklingu paneli fotowoltaicznych, przyznaje, że wraz ze swoimi partnerami w zeszłym roku recyklingowi poddano mniej niż 4 tys. ton paneli fotowoltaicznych we Francji. W tym samym czasie sprzedano ich ok. 232 tys. ton."
    "Jak podają naukowcy, przy zachowaniu obecnych planów, dotyczących rozwoju fotowoltaiki, do 2050 r. mogą się wyczerpać światowe zapasy srebra."

    Tak to jest z gospodarką centralnie sterowaną. Niby, ekologicznie, tylko o recyklingu ktoś zapomniał (kolumn w excelu zabrakło?).

  5. #3545
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    ale policzyłeś to sobie, czy jak zwykle ci się wydaje, ze tak jest bardziej ekologicznie?
    Tak sobie myślę, że gdybyś wiedział jaki jest koszt ekologiczny wytworzenia nowego samochodu oraz utylizacji zużytego, to nie zadawałbyś tak debilnego pytania
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  6. #3546
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Tak sobie myślę, że gdybyś wiedział jaki jest koszt ekologiczny wytworzenia nowego samochodu oraz utylizacji zużytego, to nie zadawałbyś tak debilnego pytania
    aha, czyli jak zwykle ci się wydaje
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  7. #3547
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,467

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    A dlaczego nie promować finansowo jak najdłuższego wykorzystania samochodów już wyprodukowanych?
    Jakie to byłoby proste. Im samochód starszy, pod warunkiem utrzymania w prawności (przeglądy) dawać coraz większe dopłaty/zniżki, jakieś przywileje itd.
    Przy czym starszy jeździ mniej ( staje się zabawką / hobby / kolekcjonerskim / lub się psuje i jest naprawiany) - produkuje mniej pyłu z klocków i opon (zresztą jest z reguły lżejszy niż 2+ tonowe kloce na kółkach na baterie i z samego tego powodu owych zanieczyszczeń mniej generuje) . Jeszcze jeden gratis i ile raków mniej.

  8. #3548
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    aha, czyli jak zwykle ci się wydaje
    Aha, czyli jak zwykle strzelasz, że nie mam racji
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  9. #3549
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Aha, czyli jak zwykle strzelasz, że nie mam racji
    no to dawaj, przedstaw skąd takie wnioski
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  10. #3550
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    no to dawaj, przedstaw skąd takie wnioski
    Szczerze? Nie chce mi się.

    Każdy logicznie myślący człowiek przyzna, że w warunkach zastanych jakie mamy, czyli
    1. ogromna ilość wyprodukowanych samochodów spalinowych
    oraz
    2. istniejąca infrastruktura

    z dwóch opcji poniżej, ta druga jest zdecydowanie mniejszym kosztem ekologicznym.

    opcja 1:
    3. utylizacja samochodów ICE
    4. wyprodukowanie samochodów EV
    5. zbudowanie infrastruktury dla EV

    opcja 2:
    6. remont/renowacja zużytych części podzespołów ICE

    W przypadku 6 korzystamy z istniejącej infrastruktury i koszt jest zdecydowanie mniejszy niż w przypadku 3 + 4 + 5.
    Jak chcesz możesz sobie poszukać linki, srinki i co tam jeszcze chcesz. I tak zmanipulujesz otrzymane dane, więc dyskusja nie ma sensu. Prawda jest taka, że 3+4+5 opłaca się korporacjom i ludziom czerpiącym z nich zyski, natomiast 6 opłaca się zwykłym ludziom. Jak myślisz, co wygra?
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


Podobne wątki

  1. Pozdrowienia dla Trójmiasta i alfaholików ogólnie!
    Utworzone przez indianinMat w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-02-2018, 23:25
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-04-2013, 21:10
  3. [147] Opinie, ogólnie klika pytań
    Utworzone przez scudettokrk w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 11-04-2009, 20:52
  4. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 11-01-2009, 21:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory