Strona 2 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 83

Temat: Jest źle, a może być jeszcze gorzej

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Scuderia
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mrozy
    Auto
    Alfa Romeo 33 1.7 8v 1991r, Alfa Romeo 164 3.0 V6 24v Q4 1994r
    Postów
    367

    Domyślnie

    Oj troszkę wyolbrzymiacie sprawę. Design Alfy wciąż trzymają, jak dla mnie ani 159, ani MiTo tutaj nie odstaje, cały czas się oglądam za nimi na ulicy.
    Uważam, ze największą bolączką obecnych Alf są silniki, czyli coraz mniej tutaj konstrukcji Alfa Romeo, coraz więcej Fiata i innych koncernów. Naprawdę bardzo się zastanawiam czy Alfa wypuści jeszcze kiedyś swój fabryczny V6 o bokserze nie wspominając. Druga sprawa to "nadwaga" obecnych modeli, podkreślana prawie w każdym teście 159, Brery czy Spydera. Myślę, że Alfie, marce o sportowym wizerunku to nie wypada. Trzecie sprawa to pewna zachowawczość w rozwiązaniach technicznych w obecnych modelach. Kiedyś mieliśmy napęd na tył, układy transaxle, regulowane spojlery (Alfa 90) i wiele innych rozwiązań technologicznych i ciekawych smaczków (stacyjka po lewej stronie w 33, świetny ręczny w 75), których darmo było szukać w innych markach. Teraz najbardziej chwalony jest chyba napęd Q2, z innych rozwiązań skrzynie selespeed nie odniosły już takiego sukcesu, a system D.N.A występuje pod innymi nazwami w sporej już ilości aut.
    Ja życzę Alfie przede wszystkim pewnego powrotu do korzeni, żeby chwytały za serce czymś więcej niż pięknem karoserii.
    Alfa Romeo to rodzaj choroby, entuzjazm do czegoś co w podstawowej funkcji jest tylko środkiem transportu, to sposób na życie, szczególny rodzaj percepcji pojazdu wyposażonego w silnik

  2. #12
    Emeryt Fachowiec
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Giulia 2.0 Turbo 200KM '17
    Postów
    2,169

    Domyślnie

    Mito to marketingowo udany model. W temacie chodziło mi o to, że czekałem na Alfę z tylnym napędem i coś lżejszego, bez silnika GM w klasie małych limuzyn (następca 159).

    Ja sobie nie wyobrażam, żeby z Alfa miała się zrobić taka Honda, że 70% aut to hatchback

    159 to ładniejszy Opel... Niczym poza karoserią się nie wyróżnia, design i tak jest "zniemczony". Niech sobie Alfa pali swoje, ale nie będzie Oplem, ani turbo-doładowanym Fiatem

    Scuderia właśnie o to chodzi, że Alfa staje się marką dla tatusiów, a nie marką strice sportową - na przykładzie 159, Brery itd.
    Ostatnio edytowane przez Tuti ; 02-12-2009 o 00:29

  3. #13
    adalbert
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bobryt Zobacz post

    czyli nie jest tak źle.
    aha. co do 159 na pewno sporą porażką są paliwożerne silniki benzynowe :/ mogli by coś z tym zrobić...
    przecież zrobili - 1750 tbi

  4. #14
    mrutyś
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał adalbert Zobacz post
    przecież zrobili - 1750 tbi
    nie tylko nawet 1,4 turbo LPG
    http://moto.wp.pl/kat,23681,title,Tu...wiadomosc.html

    Cytat Napisał bobryt Zobacz post
    a dziś czytam:
    "Nowe MiTo Turbo LPG ma umocnić sukces modelu, który w ciągu 12 miesięcy od wprowadzenia na rynek stał się najlepiej sprzedawanym samochodem we Włoszech w kategorii powyżej 70 KM."
    ale to jednak mały samochodzik w porównaniu ze 159 czy 166
    Ostatnio edytowane przez mrutyś ; 02-12-2009 o 01:02

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Wg. mnie z złym kierunku ta cała strategia Alfy idzie... Najpierw sukces 8C, a teraz na jak na "srakę" zmiana designu wszystkich modeli.
    Gdzie te unikatowe konstrukcje? Kiedyś każdy patrzący w lusterko wiedział, że ma zrobić miejsce bo jedzie 145, 146, 155, 156, 166, 147, 159 itd...
    A teraz? Żonka się odwróci i powie "kochanie zjedź na prawy pas, bo jakaś MiTo mruga światłami...". My do żony: "jaka tam mito koBiTo! To Milano", Synek: "Nie! to 8C!". I tyle wyjątkowości zyska potencjalny posiadacz alfy z projektu antykryzysowego.
    Takie konserwatywne rozwiązania to Niemcy mogą stosować oglądając swoje tabelki sprzedaży.
    Alfa lepiej poszłaby w boxery czy AWD. Może to wzbudziłoby większe zainteresowanie. No ale pewnie chodzi o $$$

  6. #16
    mrutyś
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał twardy Zobacz post
    No ale pewnie chodzi o $$$
    tylko w obecnym czasie w większości firm władze przejmują księgowe, więc tutaj nie ma co zwalać na $$$

  7. #17
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    jest: 159 sw 1.9 jtdm 8v by TTC ( 170ps@ 358NM ) HIGH, były: 156 SW V6, 156 SW 2.0 TS
    Postów
    236

    Domyślnie

    Ostatnia prawdziwa alfa - 156 i 166 ... ostatnia alfa - 159 . MiTo ni jak do mnie nie trafia a jak zobaczyłem następcę 147 to wnioskuję, że albo będę do śmierci jeździł 156/159 albo zmienię markę ...

    Jak to było pisane...

    156 jest przepiękna ( mimo 11 lat )
    159 jest piękna

    Aż boje się myśleć o następcach kolejnych modeli ... to wszystko traci - to wszystko TRACI TEN PAZUR !!! Ten nowy model robi się takim nowym leonem bez wyrazu, gdzie poprzedni leon z kolei prezentował się zacnie i mimo skopanego wnętrza jak dla mnie to powodował, że chce się na to auto patrzeć i jechać .

  8. #18
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Jak ktoś chce FIATa to kupuje FIATa. Jak chce Opla to kupuje Opla, jak ktoś chce sportowego FIATa to kupuje Abartha. Jak ktoś chce limuzynę typu 159 to kupuje pierwowzór- Opla. Chyba, że nader kręci go design to dopiero kupuje 159. Ja zażartym estetą nie jestem, ale też nie mówię, że wygląd auta nie ma dla mnie znaczenia- a przez to ani Mito, ani 159 nie ma mnie czym przekonac. Może te 1750TBi w 159, ale raczej znalazł bym inną alternatywę dla tego auta w innej firmie.
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  9. #19
    Pingwin
    Gość

    Domyślnie

    co za gromadka krytykantów się zebrała) proszę, proszę. Alfa dla tatusiów nie? A jest w ogóle jakaś alfa dla tatusiów? Nie ma, koledzy, nie ma. Alfa dla tatusiów musiałaby miec kufer jak Vectra albo Octavia plus dziesięć trzymadełek na napoje i dwa wysuwane stoliki z serwetkami.
    Opanujcie emocje. Kluczowy problem w tym, że alfa nie wie co ma zrobić. Chce się dobrze sprzedawać ale z kolei chce pozostać niszowa. Chce byc oryginalna ale z kolei chce trafić do mas. Czyli musi wtedy być standardowa. Włochom odwala, niestety. Fiaty mają rewelacyjną sprzedaż, ciągną w rankingach ile się da, to mogliby alfie odpuścić, pozostawić niszę dla fanów. Ale nie... nie można, zyski, zyski, za wszelką cenę zyski. No i jest jak jest. Czyli nijak. Nie wiadomo praktycznie nic.
    Zrobili rewelacyjne auto, 159, ale sprzedaje się dużo gorzej niż 156. Nie zauważyli, że jet o 1/3 droższa a klienci z grubymi tyłkami mają inne ulubione marki. No to Kowalski już 159 tak łatwo jak 156 nie kupi. No to teraz próbują znów robić auta podobne do innych. Milano taka będzie, gorsza wersja nowej astry stylistycznie po prostu. A MiTo? Mumin po prostu, parówka obła z wyłupiastymi migadałowymi oczami, jak sto innych autek tek klasy.
    Paradoksalnie, to nie alfa, ale lancia robi teraz za niszę i oryginał. I to w każdej klasie.

  10. #20
    ʇɧɹqoq Romeo Avatar bobryt
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Gorzów Wielkopolski
    Auto
    OPC
    Postów
    1,221

    Domyślnie

    Cytat Napisał adalbert Zobacz post
    przecież zrobili - 1750 tbi
    ta, i łyka wcale nie mało. w TG go testowali.
    1997 Alfa Romeo 155 2.0 16v
    2000 Subaru Forester S-Turbo

    2002 Opel Zafira OPC


    1999 Volvo V70

Podobne wątki

  1. [159] Zawieszenie gorzej zbiera nierówności niż wcześniej i jest bardziej sztywne
    Utworzone przez zatwar w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-10-2010, 10:23
  2. co jeszcze może się zepsuć
    Utworzone przez chomik w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 27-09-2010, 07:27
  3. Na benzynie jest gorzej niż na gazie!
    Utworzone przez vtiii w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 06-04-2010, 08:43
  4. Czy to jest jeszcze Alfa Romeo, czy może już coś innego?
    Utworzone przez Hammer w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 30-06-2009, 08:48
  5. Przepływka, silniczek krokowy czy może jeszcze coś innego ?
    Utworzone przez MARIN w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 13-09-2007, 00:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory