Witam. Podepnę się pod temat ze swoim pytaniem. Posiadam alfe 166 z silnikiem 2,4 jtd z 99r 136km czy w tym silniku występuje turbina ze zmienną geometrią?
Witam. Podepnę się pod temat ze swoim pytaniem. Posiadam alfe 166 z silnikiem 2,4 jtd z 99r 136km czy w tym silniku występuje turbina ze zmienną geometrią?
I chyba miał rację. Na początku produkcji były wersje 2.4jtd 10v CF2 i one miały turbinę bez zmiennej geometrii kierownic, tylko z klasycznym zaworem waste gate.
We wszystkich JTD 2,4 występowała i występuje turbina ze zmienną geometrią. Z tym że w pierwszych silnikach (CF2) siłownik był przestawiany ciśnieniem doładowania a w późniejszych wersjach podciśnieniem z waku pompy.
W modelach sprzed liftingu(pozostałych nie sprawdzałem) występują turbiny o nast numerach OEM:
Model nr eper moc symbol wg katalogu garett rodzaj
1.9 JTD CF2 46750783 105 GT1542
2.4 JTD CF2 46763886 136 TD2503 VNT
1.9 JTD CF3 55191596 110/115 GT1749V VNT
2.4 JTD CF3 46769104 140 GT2256V VNT
(wg katalogu Garett 136 pewnie to błąd)
Turbiny o oznaczeniu VNT mają zmienną geometrię łopatek
link do strony
http://www.turbotechnics.com/docs/catalogue.pdf
W turbinie GT 15 sterowanie ciśnieniem doładowania odbywa się porzez zawór Waste-Gate. W turbinie GT1749V i GT2256V sterowanie łopatkami odbywa się za pośrednictwem siłownika sterowanego zaworem podciśnieniowym znajdującym się na chłodnicy. Potwierdza to ePER.
Zmiennej geometri nie ma tylko silnik 1.9 105 km
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
a jest możliwe ze może to być przepływomierz ?? a co do sztangi to warto sprawdzić czy w ogóle sie rusza bo może być zatarta (u mnie była)
Ktoś z Poznańskich Alfaholików dysponuje kablem vag kkl i umie obsługiwać unidiaga??
Wczoraj dostałem kabel vag kkl więc odświeżam temat.
Nie miałem zbyt wiele czasu, więc dużo nie zrobiłem.
Błędy:
P0101 - Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - sygnał poza zakresem/wydajność*
P0404 - Układ recyrkulacji spalin - sygnał poza zakresem/wydajność*
Wykresy:
Sterałem się porównywać wartości zadane do mierzonych i zaobserwowałem dwie anomalie:
1. "Air mass measured" nie przypomina "target air mass"
2. "Target overboost press." leży na zero, a "Overboost press. measured" rysuje ładne góry
Jakieś wnioski? Powiedzie jakie wykresy mam zrobić i w jakich warunkach?
Ostatnio edytowane przez Bolec-scnm ; 04-12-2009 o 10:11