Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 69

Temat: 2.4 136 zamula

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafal0717
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nieporęt
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4jtd 136KM 99r, 166 3.0 V6 FL
    Postów
    630

    Domyślnie

    Witam. Podepnę się pod temat ze swoim pytaniem. Posiadam alfe 166 z silnikiem 2,4 jtd z 99r 136km czy w tym silniku występuje turbina ze zmienną geometrią?

  2. #12
    Użytkownik Ogier Avatar Bolec-scnm
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    156 2.4 jtd 136KM 1998r
    Postów
    189

    Domyślnie

    tak

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafal0717
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nieporęt
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4jtd 136KM 99r, 166 3.0 V6 FL
    Postów
    630

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bolec-scnm Zobacz post
    tak
    no właśnie też mi się tak wydawało ale mechanik powiedział mi że u mnie jest turbina bez zmiennej geometri

  4. #14
    g.fu
    Gość

    Domyślnie

    I chyba miał rację. Na początku produkcji były wersje 2.4jtd 10v CF2 i one miały turbinę bez zmiennej geometrii kierownic, tylko z klasycznym zaworem waste gate.

  5. #15
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafal0717
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nieporęt
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4jtd 136KM 99r, 166 3.0 V6 FL
    Postów
    630

    Domyślnie

    Cytat Napisał g.fu Zobacz post
    I chyba miał rację. Na początku produkcji były wersje 2.4jtd 10v CF2 i one miały turbinę bez zmiennej geometrii kierownic, tylko z klasycznym zaworem waste gate.
    W takim razie napewno ma rację bo to dobry mechanik choc w pierwszej chwili zdziwiło mnie to.

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    We wszystkich JTD 2,4 występowała i występuje turbina ze zmienną geometrią. Z tym że w pierwszych silnikach (CF2) siłownik był przestawiany ciśnieniem doładowania a w późniejszych wersjach podciśnieniem z waku pompy.
    W modelach sprzed liftingu(pozostałych nie sprawdzałem) występują turbiny o nast numerach OEM:
    Model nr eper moc symbol wg katalogu garett rodzaj
    1.9 JTD CF2 46750783 105 GT1542
    2.4 JTD CF2 46763886 136 TD2503 VNT
    1.9 JTD CF3 55191596 110/115 GT1749V VNT
    2.4 JTD CF3 46769104 140 GT2256V VNT
    (wg katalogu Garett 136 pewnie to błąd)

    Turbiny o oznaczeniu VNT mają zmienną geometrię łopatek
    link do strony
    http://www.turbotechnics.com/docs/catalogue.pdf
    W turbinie GT 15 sterowanie ciśnieniem doładowania odbywa się porzez zawór Waste-Gate. W turbinie GT1749V i GT2256V sterowanie łopatkami odbywa się za pośrednictwem siłownika sterowanego zaworem podciśnieniowym znajdującym się na chłodnicy. Potwierdza to ePER.
    Zmiennej geometri nie ma tylko silnik 1.9 105 km
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #17
    scoobi83
    Gość

    Domyślnie

    a jest możliwe ze może to być przepływomierz ?? a co do sztangi to warto sprawdzić czy w ogóle sie rusza bo może być zatarta (u mnie była)

  8. #18
    Użytkownik Ogier Avatar Bolec-scnm
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    156 2.4 jtd 136KM 1998r
    Postów
    189

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bolec-scnm Zobacz post
    Przepływka po wymianie, EGR zaślepiony
    Cytat Napisał Bolec-scnm Zobacz post
    wyczyściłem właśnie czujnik ciśnienia
    Przepływka odpada. Sprawdzałem właśnie czy widać jak się rusza, jak na moje stoi w miejscu, ale nie wiem w jakim zakresie ma być ten ruch jeżeli 2-3mm to mogłem nie zauzażyć - mógłby ktoś sprawdzć u siebie?

  9. #19
    Użytkownik Ogier Avatar Bolec-scnm
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    156 2.4 jtd 136KM 1998r
    Postów
    189

    Domyślnie

    Ktoś z Poznańskich Alfaholików dysponuje kablem vag kkl i umie obsługiwać unidiaga??

  10. #20
    Użytkownik Ogier Avatar Bolec-scnm
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    156 2.4 jtd 136KM 1998r
    Postów
    189

    Domyślnie

    Wczoraj dostałem kabel vag kkl więc odświeżam temat.
    Nie miałem zbyt wiele czasu, więc dużo nie zrobiłem.

    Błędy:
    P0101 - Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - sygnał poza zakresem/wydajność*
    P0404 - Układ recyrkulacji spalin - sygnał poza zakresem/wydajność*

    Wykresy:
    Sterałem się porównywać wartości zadane do mierzonych i zaobserwowałem dwie anomalie:
    1. "Air mass measured" nie przypomina "target air mass"
    2. "Target overboost press." leży na zero, a "Overboost press. measured" rysuje ładne góry

    Jakieś wnioski? Powiedzie jakie wykresy mam zrobić i w jakich warunkach?
    Ostatnio edytowane przez Bolec-scnm ; 04-12-2009 o 10:11

Podobne wątki

  1. 147 zamula i gaśnie
    Utworzone przez Żabka1984 w dziale 147
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 28-05-2015, 16:55
  2. [145] Zamula na benzynie
    Utworzone przez mencnar w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 07-08-2011, 19:38
  3. AR 156 1.9 JTD 105PS zamula.
    Utworzone przez dzony43 w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 19:11
  4. Zamula powyzej 4 tys
    Utworzone przez selius w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 28-12-2009, 15:24
  5. [156] Zamula
    Utworzone przez Izabela w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 25-07-2008, 15:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory