wszystko ok
wszystko ok
Ostatnio edytowane przez ideally ; 24-01-2010 o 13:42
Jeśli dolewasz płyn to musi on gdzieś uciekać - gdzie masz wyciek - na zewnątrz, czy do oleju?
wszystko ok
Ostatnio edytowane przez ideally ; 24-01-2010 o 13:43
Moim zdaniem zimna chłodnica przy temperaturze w głowicy na poziomie 120st C nie wskazuje na uszczelkę, a raczej na korki parowe w głowicy. Być może to z powodu niedokładnego odpowietrzenia układu i to byłoby najprostsze. Przyczyną może być też niewydolna, niedrożna chłodnica albo oryginalna pompa cieczy z plastikowym wirnikiem. Czasem się zdarza, że taki wirnik po nagrzaniu silnika ślizga się na osi nie mogąc pokonać oporu cieczy i nie dość intensywnie tłoczy płyn w układzie. Wtedy mimo sprawnego termostatu i chłodnicy ciecz zalega w głowicy nagrzewając się bardzo, aż do wrzenia - bo typowa mieszanina glikolu z wodą w stosunku 50:50 ma temp. wrzenia ok. 107st C. Przy podwyższonym ciśnieniu w układzie wrzenie płynu następuje przy ok. 110-112st C. Istnienie korków parowych w zasadzie uniemożliwia skuteczne chłodzenie silnika i zazwyczaj prowadzi do przegrzania silnika, zwłaszcza głowicy.
Dlatego nie można wykluczyć uszkodzenia uszczelki pod głowicą, zwichrowania samej głowicy etc. Ale to niestety może być efekt wtórny - skutek przegrzania głowicy.
Jeśli uszczelka puszcza spaliny do układu chłodzenia tworzy się korek gazowy który uniemożliwia prawidłowy obieg cieczy, a czasami i otwarcie termostatu - wtedy chłodnica bedzie zimna
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
wszystko ok
Ostatnio edytowane przez ideally ; 24-01-2010 o 13:43
Nie chcesz, żeby tak było, ale tak jest. Uszczelka pod głowicą. Spaliny robią te wasze "korki gazowe" woda ucieka do cylindrów - standard.
wszystko ok
Ostatnio edytowane przez ideally ; 24-01-2010 o 13:43
spróbuj zagrzać silnik do otwarcia silnika z odkreconym korkiem zbiorniczka i ewentualnie uzupełnij płyn. Objaw jak zapowietrzony układ chłodzenia. Z tym plastikowym wirnikiem slizgającym nie chce mi się wierzyć.Gdyby walneła uszczelka pod głowicą problem wystepowałby bez przerwy,od razu by płyn wywalało. Czy nie masz przypadkiem instalacji gazowej w tej alfie?
147 1,9 JTD NADWOZIE GTA
147 GTA 3.2 Q2
156 2.5 V6 Q2-była
Giulietta QV
Mito QV
75 3.0 V6 QV
ALFETTA GTV 116 1976
ALFETTA GTV 116 1981
https://www.facebook.com/okrajnikgarage
wszystko ok
Ostatnio edytowane przez ideally ; 24-01-2010 o 13:43