Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 29

Temat: Kontrolka Oleju oraz klekotanie

  1. #11
    Kreweta
    Gość

    Domyślnie

    Rozrząd był 3 miesiące temu wymieniany... i auto od 3 miesięcy stało... na to mam akurat wpis... i rozrząd jest nowy... oleju tylko nie sprawdziłem odrazu... a czy silnik do remontu no aż takim pesymistą nie jestem... jak narazie jeździ... tylko że klekocze sobię... ale to też nie jest taki czysty klekot jak w dieslu tylko taki podobny.... nic nie stuka ani nie puka... z obrotami się nic nie dzieje nie gaśnie ani nic... zobacze po wymianie oleju ale najgorszej wersji narazie nie zakładam

  2. #12
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kreweta Zobacz post
    Rozrząd był 3 miesiące temu wymieniany... i auto od 3 miesięcy stało... na to mam akurat wpis... i rozrząd jest nowy... oleju tylko nie sprawdziłem odrazu... a czy silnik do remontu no aż takim pesymistą nie jestem... jak narazie jeździ... tylko że klekocze sobię... ale to też nie jest taki czysty klekot jak w dieslu tylko taki podobny.... nic nie stuka ani nie puka... z obrotami się nic nie dzieje nie gaśnie ani nic... zobacze po wymianie oleju ale najgorszej wersji narazie nie zakładam
    To dlaczego zapala się kontrolka braku ciśnienia oleju? coś musiało zdechnąć i pewnie zdechła panewka stąd ten stukot i zapalająca się kontrolka, jazda z taką usterką doprowadzi do całkowitego uszkodzenia silnika

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar GrzesiuŻar
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    156 SW 2.5 V6 2002/03 192KM
    Postów
    1,250

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    To dlaczego zapala się kontrolka braku ciśnienia oleju? coś musiało zdechnąć i pewnie zdechła panewka stąd ten stukot i zapalająca się kontrolka, jazda z taką usterką doprowadzi do całkowitego uszkodzenia silnika
    Z własnego doświadczenia odradzam jeżdżenie na takim silniku, bez diagnozy... Bo może to być błachostka, ale może też być panewka, która może objechać i narobisz sobie takiego syfu, że silnik już na pewno bez remontu za kilka k zł nie pojedzie... Każdy, kto tu pisze te pesymistyczne scenariusze już pewnie to samo przerabiał.. mi silnik po prostu zgasł a okazało się, że remont już nieopłacalny, bo miałem sałatkę tłokowo-wałową w misce... Więc uważaj i lepiej chuchaj na zimne
    AR 146ti 2.0 16v '96
    AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
    AR 155 2.0 16v '95
    AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
    AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta Avatar gifwwl
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Wołomin
    Auto
    146 2.0 TB Junior była, teraz jedyne słuszne AR GT
    Postów
    311

    Domyślnie

    a to nie jest tak że najgłośniej klekocze koło 2800 obrotów? i kontrolka nie świeci tylko miga? Takie dosłownie mój znajomy miał objawy jak poleciała mu panewka po raz trzeci (ale on jeździ jak idiota) ;]
    Mój T.S. też klekotał, ale u mnie to albo popychacz albo wariator, ale stawiam na popychacz, jak coś to mam takie 1.4 do sprzedania
    Naprawa fiat, alfa romeo http://www.autokielak.pl/

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar laska
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Nowy Sącz-Napoli
    Auto
    Była 155 1.8 TS 8V, Jest 166 2.4 20V 175 cv
    Postów
    1,288

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kreweta Zobacz post
    koleś sie zarzekał że wymieniał... i nawet niby plakietka była...
    Cytat Napisał Kreweta Zobacz post
    Na oleju nie wiem jakim śmigałem
    Nie wiesz jaki olej a plakietka była.......
    Ti Amo ALFA!!!

  6. #16
    Kreweta
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał laska Zobacz post
    Nie wiesz jaki olej a plakietka była.......
    Napisałem niby... bo plakietka była stara z 2002 roku a gościu się zarzekał że to ostatnio mu wpisywali ... dlatego mu nie wierzyłem...

    Cytat Napisał gifwwl Zobacz post
    a to nie jest tak że najgłośniej klekocze koło 2800 obrotów? i kontrolka nie świeci tylko miga?
    Kontrolka zapala się dopiero po rozgrzaniu się silnika... na niedogrzanym nie ma znaczenia ile obrotów i kontrolka się nie pali... owszem ona się miga... jak się rozgrzeje im więcej gazu dodam i im wyższe obroty to się na stałe zapala... ale np przy hamowaniu silnikiem gaśnie... ewentualnie przy większej prędkości czyli jakieś 130 km/h jest lepsze chłodzenie (mam zepsuty termostat i się nie dogrzewa... im szybciej jadę temperatura spada tak do 50stopni) to wtedy nie ważne ile obrotów co i jak kontrolka sie nie pali...
    nie klekocze najgłośniej przy 2800 obr/min klekocze równomiernie z każdej strony... ale tak lekko znaczy cicho... słychać wyraźnie popychacze moim zdaniem a nie panewkę. Klekocze od góry od str zaworów... od dołu cisza... w srodku nie słychać klekotania dopiero jak się maskę otworzy... i przy każdym z zaworów jest równomierny klekot... i tak samo głośny... (w sensie że nie ma że któryś głośniej a któryś ciszej)
    ps: jutro wymieniam olej i filtr... zobaczymy czy to ma coś wspólnego z tym... a jak nie to będę się wtedy martwił dalej ewentualnie...

  7. #17
    Użytkownik Znawca Avatar laska
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Nowy Sącz-Napoli
    Auto
    Była 155 1.8 TS 8V, Jest 166 2.4 20V 175 cv
    Postów
    1,288

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kreweta Zobacz post
    Klekocze od góry od str zaworów... od dołu cisza...
    Mi też tak klekotało w Temprze u góry i kilku mechaników stwierdziło że to na 100% coś z zaworami a po rozebraniu okazało się że panewka.
    Ti Amo ALFA!!!

  8. #18
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Tak, od uszkodzenia popychaczy nie zapali sie kontrolka braku ciśnienia, zapalanie się tej kontrolki może w dłuższym czasie doprowadzić do ich uszkodzenia nie odwrotnie

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    U mnie stukało w okolicach 2500obr/min okazało sie, że panewka. Kontrolka oleju nie swieciła.
    Popychacze bardziej cykaja niż klekoczą...
    Najlepiej jedź do mechanika co ma pojęcie o alfach, posłucha i bedzie wiedział co jest nie tak.

    Dźwięk obróconej panewki jest bardzo nieprzyjemny dla ucha... Nie jestem specialista w dziedzinie mechaniki, ale jak go usłyszałem wiedziałem, że to coś poważnego
    Nie wiem jak można go pomylić z klepiącymi zaworami.
    Ostatnio edytowane przez gonzo ; 07-12-2009 o 22:55

  10. #20
    Kreweta
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Tak, od uszkodzenia popychaczy nie zapali sie kontrolka braku ciśnienia,
    Olej zmieniony filtr wymieniony kontrolka się już nie pali... obojętnie przy ilu obrotach czy zimny czy ciepły z kontrolką oleju jest ok. Przyczyną był olej nie miał Swoich właściwości bo był bardzo stary...

    Cytat Napisał gonzo Zobacz post
    mnie stukało w okolicach 2500obr/min okazało sie, że panewka. Kontrolka oleju nie swieciła. Popychacze bardziej cykaja niż klekoczą... Najlepiej jedź do mechanika co ma pojęcie o alfach, posłucha i bedzie wiedział co jest nie tak. Dźwięk obróconej panewki jest bardzo nieprzyjemny dla ucha... Nie jestem specialista w dziedzinie mechaniki, ale jak go usłyszałem wiedziałem, że to coś poważnego Nie wiem jak można go pomylić z klepiącymi zaworami.
    U mnie chyba jednak będą hydrauliczne popychacze klepotały... z początku po wczorajszym wymienieniu oleju też myślałem że to panewka bo nawalało... od dołu ale się uspokoiło... od góry wyraźnie cyka przy zaworach... dziś jeszcze jak zdąrze jadę do mechanika... albo jutro sprawdzić na 100% co to jest... czy może wariator... nie wiem okażę się.

    Stąd moja prośba do was nie znacie jakiegoś speca od Alfy ale naprawdę dobrego w Łodzi ? z góry dziękuje za pomoc... Auto odpala i jeździ ale postanowiłem dłużej nie urzytkować jej aby się nic nie stało...

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 12-09-2014, 10:10
  2. [MiTo] Twinair 105 - Kontrolka oleju i silnika i poziom oleju na bagnecie.
    Utworzone przez PanPe w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-08-2014, 01:44
  3. AR 156 2.4 JTD 100 KW Kontrolka Wtrysków oraz wentylator
    Utworzone przez bandziorno w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 26-03-2013, 16:30
  4. Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 13-03-2013, 19:56
  5. [146] Kontrolka oleju oraz brak mocy
    Utworzone przez nebeu w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 27-07-2011, 08:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory