Kolego nie masz pojęcia o działaniu termostatu.... Czujnik nic nie puszcza - NIE BIERZE UDZIAŁU W OTWARCIU TERMOSTATU on daje sygnał na wskaźnik i do ECU, a otwarcie termostatu wynika z rozszerzania sie wosku w elemencie wykonawczym
Kolego nie masz pojęcia o działaniu termostatu.... Czujnik nic nie puszcza - NIE BIERZE UDZIAŁU W OTWARCIU TERMOSTATU on daje sygnał na wskaźnik i do ECU, a otwarcie termostatu wynika z rozszerzania sie wosku w elemencie wykonawczym
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
wszystko ok
Ostatnio edytowane przez ideally ; 24-01-2010 o 13:45
Jest tu taki temat o termostatach, więc zanim coś się napisze to warto uszanowac pracę innych i poczytać:
http://www.forum.alfaholicy.org/147_...td_ts_i_v.html
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
wszystko ok
Ostatnio edytowane przez ideally ; 24-01-2010 o 13:45
ok, poczekamy na efekty wizyty na partynickiej, we wrocławiu.
- wydaje się że układ nagrzewania jest w małym obiegu wody i jak tylko wskazówka wskaznika temperatury minie pole 50 st C, w samochodzie powinno zacząć grzać.
- mam taki sam silnik i po przejechaniu 3 - 4 km , przy temperaturze zewnętrznej minus ileś tam a samochód grzeje.
- moje typowanie to jednak problem z silnikiem, ustawieniem rozrządu, można by dla świetego spokoju poprosić o założenie blokad na wałki.
- przestawienie rozrządu o +/- 2 ząbki skutkuje drastycznym zmniejszeniem mocy i brakiem efektu kolizji zaworów.
- jeśli zaś rozrząd jest ustawiony poprawnie to brak normalnej temperatury może być efektem rozjechanych faz wałków rozrządu.
- w celu szybkiego sprawdzenia tej teorii należy wykonać pomiar pulsacji czujnikiem piezoelektrycznym włożonym w rure wydechową.
- taki pomiar pozwala szybko określić kąty otwarcia zaworów ssacych , oraz kąty zamknięcia zaworów wydechowych, czyli tzw GMP oraz fazy przekrycia zaworów.
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 23-12-2009 o 18:10
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Jak to nie uszczelka (w warsztatach maja sondy do pomiaru obecności spalin w płynie i jest to bardzo miarodajny test) to zostaje tylko pompa wody (wiem, że wymieniona w sierpniu)
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
wszystko ok
Ostatnio edytowane przez ideally ; 24-01-2010 o 13:45
nigdzie nie załozyli blokad na wałki rozrządu ?
- poczekamy na fachowca,
- jesli fachowiec nic nie wykombinuje to polecam metodę oscyloskopową.
- jutro będe testował na samochodzie kolegi, sondy porobione, zestrojone i zobaczymy efekty.
- nie pisałem bo do dzisiaj nie miałem sond z czujnikami piezoelektrycznymi.
- ale jak pamietam to coś było pod alfadiagiem w twoim samochodzie z pomiarem temperatury, jak patrze na logi to tam nie ma pomiaru temperatury, ale mozę coś mylę, bo za duzo było tych aut.
- na razie muszę ucierać mak na kutię.
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 23-12-2009 o 22:29
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
wszystko ok
Ostatnio edytowane przez ideally ; 24-01-2010 o 13:46
wszystko ok
Ostatnio edytowane przez ideally ; 24-01-2010 o 13:46