Strona 1 z 6 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 52

Temat: Niepoprawny montaż wahacza ??!!

  1. #1
    Sparco123
    Gość

    Domyślnie Niepoprawny montaż wahacza ??!!

    Witam, czy to możliwe że przyczyną uszkodzenia tulei wahacza górnego był zły montaż (wahacz TRW przejechane ok 15 tys. km i całkowicie rozbite tuleje)?? Mechanik powiedział mi że koła nie były prosto w momencie montażu.
    Czy to możliwe??

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Wlkp.
    Auto
    Ar 156 FL 1,9jtd 16v
    Postów
    32

    Domyślnie

    Witam
    Instrukcja mówi żeby śruby dociągać gdy samochód stoi na kołach wówczas tuleja pracuje w swoim prawidłowym zakresie. Gdy śruba górnych tuleji była skręcona na gotowo na podnośniku wówczas po opuszczeniu auta była już skręocona i mogło to spowodowac jej szybkie zużycie

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Cytat Napisał Sparco123 Zobacz post
    ...Czy to możliwe??
    Tak mechanik ma rację
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    fracek
    Gość

    Domyślnie

    Wydaje mi sie że warto brac pod uwage to że element gumowy jest tylko wcisnięt tak samo tuleja w gume. Nic tam nie jest smarowane. Jeśli mechanik nie smarował grum i skręcił nawet na opuszcznym samochdzie wydaje mi sie że jest prawdopodobne żużycie owych tuleji.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał Sparco123 Zobacz post
    Witam, czy to możliwe że przyczyną uszkodzenia tulei wahacza górnego był zły montaż (wahacz TRW przejechane ok 15 tys. km i całkowicie rozbite tuleje)?? Mechanik powiedział mi że koła nie były prosto w momencie montażu.
    Czy to możliwe??
    Tutaj masz więcej w temacie: http://www.forum.alfaholicy.org/147_...wieszenie.html

  6. #6
    Bedboys
    Gość

    Domyślnie

    Tuleje górnego wahacza nie są na stałe wulkanizowane z metalem, są wprasowane w wahacz ale środkowa tuleja się swobodnie obraca i jest oryginalnie nasmarowana smarem, jest jej zupełnie obojętne jak zostanie skręcona. Co do prostych kół to nie widzę to żadnego związku z wahaczem - w tym zawieszeniu nawet amortyzator jest nie ruchomy. Jeżeli ktoś mi to jakoś jest w stanie wytłumaczyć rzeczowo to chętnie posłucham - jakie znaczenie ma ustawienie kół do montażu wahacza górnego.

  7. #7
    Sparco123
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bedboys Zobacz post
    Tuleje górnego wahacza nie są na stałe wulkanizowane z metalem, są wprasowane w wahacz ale środkowa tuleja się swobodnie obraca i jest oryginalnie nasmarowana smarem, jest jej zupełnie obojętne jak zostanie skręcona. Co do prostych kół to nie widzę to żadnego związku z wahaczem - w tym zawieszeniu nawet amortyzator jest nie ruchomy. Jeżeli ktoś mi to jakoś jest w stanie wytłumaczyć rzeczowo to chętnie posłucham - jakie znaczenie ma ustawienie kół do montażu wahacza górnego.

    Też tak myślę i chciałbym żeby ktoś mi to wytłumaczył, poza tym mechanik powiedział skręconych a nie opuszczonych

  8. #8
    SYSUNIAdq
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Sparco123 Zobacz post
    Witam, czy to możliwe że przyczyną uszkodzenia tulei wahacza górnego był zły montaż (wahacz TRW przejechane ok 15 tys. km i całkowicie rozbite tuleje)?? Mechanik powiedział mi że koła nie były prosto w momencie montażu.
    Czy to możliwe??
    ja tez do 166 zalozylem trw i i wcale wiecej niz ty na nich nie zrobilem a dokrecalem na prostych kolach i opuszczonym aucie. po prostu trw zeszlo na psy albo wahacze lezaly w sklepie 10 lat i sie guma sparciala

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał SYSUNIAdq Zobacz post
    ja tez do 166 zalozylem trw i i wcale wiecej niz ty na nich nie zrobilem a dokrecalem na prostych kolach i opuszczonym aucie. po prostu trw zeszlo na psy albo wahacze lezaly w sklepie 10 lat i sie guma sparciala
    Albo nie wiesz co to klucz dynamometryczny i po co przy wahaczach górnych się przydaje.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  10. #10
    selius
    Gość

    Domyślnie

    Tez wymienialem z pol roku temu wahacze na TRW i juz mi puka... Nie wiem czy naprawde to wina TRW czy w czym tkwi problem... Ogolnie mam juz dosc alfy i bede chyba myslal nad jej sprzedaniem....

Podobne wątki

  1. Wymiana górnego wahacza - montaż śruby odwrotnie
    Utworzone przez Adam147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 21-11-2015, 12:46
  2. [159] tuleja wahacza dół
    Utworzone przez bami159 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 28-01-2014, 12:08
  3. [145] tuleje wahacza
    Utworzone przez kubatron w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 27-08-2010, 15:40
  4. [145] tuleja wahacza
    Utworzone przez xmajk w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-03-2009, 20:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory