Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 52

Temat: Niepoprawny montaż wahacza ??!!

  1. #31
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Z moich doświadczeń (skręcanie na podniesionym - opuszczonym aucie)

    Przód - bez znaczenia, dolny wahacz jest tak skonstruowany że jak by nie skręcił nic się nie dzieje. Górny wahacz najbardziej kontrowersyjny nie ma zwulkanizowanych gum j/w bez znaczenia.
    Tył - przednie mocowanie (tuleja) wahacza wleczonego bez znaczenia, śruba przy piaście, dokręcenie na opuszczonym samochodzie. Tuleja w piaście jest wciskana i zawulkanizowana jak dokręcimy na podniesionym może dojść do zerwania gumy i szybszego zużycia.
    Wahacze poprzeczne (4szt.) zawulkanizowane, dokręcać na opuszczonym, dłużej pożyją.

    Co do momentów to wg. mnie chodzi tylko o nie zrywanie gwintów, każdy kto ma łeb na karku i jakieś doświadczenie wie jak dokręcić "na oko" i nic się nie wygnie i nie odkręci.
    Pamiętajmy tylko o kontroli i ewentualnym dociągnięciu śrub po jakimś czasie, szczególnie w zawieszeniu gdzie co nieco może się ułożyć i poluzować.

    Tyle. Oczywiście można się z tym nie zgadzać.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  2. #32
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    byłem dzisiaj na w ASO i pytałem sie mechaników czy powinno sie skrecac na opuszczonych kołach i kluczem dynamometrycznym .Odpowiedz tak ale dolne wachacze,górne nie potrzeba bo mają tulejki pływające

  3. #33
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał madagaskar Zobacz post
    Kiedy w dyskusji są używane argumenty merytoryczne, wtedy rozmowa ma sens, każda ze stron poznaje aspekt z innego punktu widzenia, poznaje sytuacje, z którymi sama się do tej pory nie spotkała, korzysta zatem z doświadczeń innych. Tak jest i w naszym wątku, przynajmniej w treści części wypowiedzi.

    Mam zatem pytanie do Kolegów twierdzących, że powinno się dokręcać całość na opuszczonym aucie, czyli w zakresie roboczej pracy zawieszenia. Ale zatem czy mogę zaryzykować stwierdzenie, że podczas ponownego lewarowania samochodu (np w celu wymiany koło po przebiicu opony) sytuacja nie zadziała w drugą stronę, tj. śruby, tuleje inne sprawy zostaną zerwane (z jakimś prawodpodobieństwem oczywiście), ponieważ nagle wprowadziliśmy je w pracę w innym zakresie?
    Przecież podnosząc auto wahacze mają tylko obciążenie wynikające z wagi koła i elementów nieresorowanych. Natomiast po opuszczeniu auta z zawieszeniem skręconym w dolnym położeniu dochodzi waga auta podzielona mniej więcej przez 4 i przeciążenia podczas jazdy dające o wiele większy nacisk niż podczas postoju.

    ---------- Post dodany o godzinie 22:29 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 22:21 ----------

    Cytat Napisał rafal_n5 Zobacz post
    byłem dzisiaj na w ASO i pytałem sie mechaników czy powinno sie skrecac na opuszczonych kołach i kluczem dynamometrycznym .Odpowiedz tak ale dolne wachacze,górne nie potrzeba bo mają tulejki pływające
    Tuleje mocujące wahacz dolny do nadwozia nie są narażone na uszkodzenie przy montażu wahacza na podniesionych kołach, bo ich położenie względem kołyski jest zawsze takie samo i nie przechodzi przez nie żadna śruba, która by ściskała jakiś zwulkanizowany element gumowy. To co pisze slavol odnośnie tylnych wahaczy poprzecznych, to właśnie przykład znaczenia montażu pewnych elementów. Gdyby je zakręcić na podniesionym zawieszeniu, auto było by wyższe a po pewnym czasie zerwały by się te tuleje, które przytrzymują śruby i zawieszenia znów na warsztat. Poza tym ustawienie zbieżności na tyle było by niemożliwe na aucie podniesionym.
    Ostatnio edytowane przez Belfer ; 03-03-2010 o 22:37

  4. #34
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer27 Zobacz post
    Nie wiem kogo Ty pytałeś w tym ASO, ale dolne wahacze są tak skonstruowane, że tuleje mocujące do kołyski zawsze będą miały taki sam zakres pracy i jego skręcanie na opuszczonych kołach akurat nie ma znaczenia. Te tuleje są zwulkanizowane i ich położenie względem auta jest zawsze takie samo ponieważ przez nich nie przechodzi śruba i nie ściska elementów gumowych, tylko są one wprasowane w metal, który dopiero jest mocowany do nadwozia. To co pisze slavol odnośnie tylnych wahaczy poprzecznych, to właśnie przykład znaczenia montażu pewnych elementów. Gdyby je zakręcić na podniesionym zawieszeniu, auto było by wyższe a po pewnym czasie zerwały by się te tuleje, które przytrzymują śruby i zawieszenia znów na warsztat. Poza tym ustawienie zbieżności na tyle było by niemożliwe na aucie podniesionym.
    ja wiem jak są skonstruowane wahacze dolne,ale na opuszczonych kołach to nie jest ich normalny zakres pracy,bo jak opuścisz koła to wahacze idą do góry i to sporo,także w nich można ewentualnie nadwyrężyć te tulejki i przyspieszyć ich zużycie a nie w wahaczach
    górnych w których tulejki nie są razem zwulkanizowane .

  5. #35
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Czy Ty czytasz co piszesz? Popatrz sobie na montaż tego wahacza i przemyśl co napisałeś... Przecież ta tuleja mocująca nie jest w żaden sposób nadwyrężona podczas montażu wahacza na aucie w powietrzu! Jakkolwiek zakręcisz ten wahacz, to i tak zakres jej pracy jest ten sam, bo nie ściskasz śrubami elementu zwulkanizowanego, tylko przykręcasz już sprasowane elementy do kołyski. Poza tym chciał bym zobaczyć wymianę dolnego wahacza na aucie stojącym na kołach w momencie, gdy wybija się sworzeń i odkręca wahacz...

  6. #36
    Użytkownik Rowerzysta Avatar tommi
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Poz
    Auto
    Biała: 159 TI SW 2,4 JTDm , Niebieska: Impreza GT Turbo 2,0 MY00
    Postów
    406

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer27 Zobacz post
    Poza tym chciał bym zobaczyć wymianę dolnego wahacza na aucie stojącym na kołach w momencie, gdy wybija się sworzeń i odkręca wahacz...
    Kolego może było by to zabawne ale nikt nie każe montowac/demontować na opuszczonym aucie. Montujesz na podniesionym, opuszczasz auto i dociągasz śruby odpowiednim momentem. Czy jest to problem dla któregoś z nas? Więc po co filozofować i tworzyć na siłę własne teorie.


    Blue....

    "Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen

  7. #37
    SYSUNIAdq
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer27 Zobacz post
    Czy Ty czytasz co piszesz? Popatrz sobie na montaż tego wahacza i przemyśl co napisałeś... Przecież ta tuleja mocująca nie jest w żaden sposób nadwyrężona podczas montażu wahacza na aucie w powietrzu! Jakkolwiek zakręcisz ten wahacz, to i tak zakres jej pracy jest ten sam, bo nie ściskasz śrubami elementu zwulkanizowanego, tylko przykręcasz już sprasowane elementy do kołyski. Poza tym chciał bym zobaczyć wymianę dolnego wahacza na aucie stojącym na kołach w momencie, gdy wybija się sworzeń i odkręca wahacz...
    kolego odpusc im sie nie przetlumaczy ja to zrobilem juz dawno bo i po co sie denerwoac

  8. #38
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    Cytat Napisał SYSUNIAdq Zobacz post
    kolego odpusc im sie nie przetlumaczy ja to zrobilem juz dawno bo i po co sie denerwoac
    też do tego doszedłem ,szkoda się denerwować

  9. #39
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    W zasadzie po co próbować komuś pomóc, skoro każdy ma swoje teorie i to one będą mu pomocne lub zaszkodzą w prawidłowym użytkowaniu auta...

  10. #40
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Ducrider
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Brema
    Auto
    159 1.9 16V ;156 2.4 20V sold,159 Tbi,GT QV 170 HP
    Postów
    464

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer27 Zobacz post
    W zasadzie po co próbować komuś pomóc, skoro każdy ma swoje teorie i to one będą mu pomocne lub zaszkodzą w prawidłowym użytkowaniu auta...
    właśnie ja tez doszedłem do tego stopnia ,mam to gdzieś jeśli próbujesz komuś coś doradzić a on dalej swoje

Podobne wątki

  1. Wymiana górnego wahacza - montaż śruby odwrotnie
    Utworzone przez Adam147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 21-11-2015, 12:46
  2. [159] tuleja wahacza dół
    Utworzone przez bami159 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 28-01-2014, 12:08
  3. [145] tuleje wahacza
    Utworzone przez kubatron w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 27-08-2010, 15:40
  4. [145] tuleja wahacza
    Utworzone przez xmajk w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-03-2009, 20:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory